چاپ کد خبر: 38866
6 آذر 1399

خبر تازه برای متقاضیان اقدام ملی مسکن/راه اندازی سامانه اطلاعات قیمت مسکن کشور

مسکن ملی 4

به گزارش گروه اقتصادی اول فارس ، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طبق دستور وزیر راه‌ و شهرسازی تعیین تکلیف متقاضیانی که پیامک برای آنها ارسال شده است، باید تا ۳۰ آذر ماه به اتمام برسد، افزود: تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر متقاضی اقدام ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و بنیاد مسکن استان ثبت نام کرده‌اند.

متقاضیان مسکن ملی آورده خود را پرداخت نکنند، حذف می‌شوند

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه از تمام متقاضیان تقاضا داریم، متعاقب پیامک‌های ارسالی توسط وزارت راه و شهرسازی و بخشنامه‌های مصوب، برای جلوگیری از حذف در سامانه اقدام ملی تا قبل از ۳۰ آذرماه نسبت به واریز وجه اقدام کنند چرا که در غیر این صورت مشمول حذف خواهند شد، تصریح کرد: برداشت وجه از حساب متقاضیانی که واریز وجه را انجام داده‌اند مطابق بخشنامه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تایید و مجوز بانک مسکن خواهد بود.

این مقام مسئول افزود:‌ نکته مهم این است که طرح اقدام ملی مسکن یک طرح همه جانبه و با اتکا به آورده دولت و متقاضیان است و در صورت عدم واریز وجه توسط متقاضیان سرعت پروژه مطابق با برنامه‌های زمان بندی شده پیش نخواهد رفت.

او با اشاره به اینکه  طرح اقدام ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکنی کشور به شمار می‌رود که با همکاری خود متقاضیان و پرداخت به موقع آورده‌های آنها به اتمام می‌رسد، افزود:  پیشرفت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن  متناسب با  همکاری مردم، سازندگان و پیمانکاران است  بنابراین از متقاضیان درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

محبت خواه ادامه داد: ۴ هزار و ۶۹۵ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند که از این میزان ۲ هزار و ۲۸۰ نفر تایید نهایی شده‌اند و یک هزار و ۳۲۷ نفر واریز وجه داشته‌اند.

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه شروع و پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در گرو واریز وجه توسط ثبت نام کنندگان است، بیان کرد: بخشی از اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن تامین زمین و ارائه تسهیلات است که نقش بسیار موثری در پیشبرد پروژه دارد که اجرای آن بر عهده وزارت راه است و بخشی از اتمام پروژه هم در گرو واریز وجه توسط متقاضیان است.

محبت خواه در پایان تاکید کرد: فرآیند برداشت از آورده متقاضیان مطابق بخشنامه وزارت راه‌وشهرسازی با تایید درخواست و صدور مجوز پرداخت از طریق بانک مسکن برای متقاضیان اقدام ملی خواهد بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی :سامانه اطلاعات قیمت مسکن در کل کشور به زودی رونمایی می‌شود

محمود محمودزاده معاون وزیر راه‌وشهرسازی   با بیان اینکه جلسه‌ای با مدیران سازمان امور مالیاتی در رابطه با موضوعات فنی سامانه املاک و اسکان و نحوه استفاده از این سامانه به صورت کامل برگزار شد، گفت: هم اکنون این سامانه هیچ مشکلی ندارد و هر زمان سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی در رابطه با خانه‌های خالی نیاز داشته باشد، می‌تواند از طریق این سامانه به دست بیاورد.

به گفته این مقام مسئول سامانه املاک و اسکان به صورت کامل در حال اجرا است و پیامک‌ها در رابطه با خانه‌های خالی به صورت کامل و همواره ارسال می‌شوند.

منتظر ارسال فهرست خبرنگاران برای مسکن ملی هستیم

محمودزاده همچنین درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران هم تصریح کرد: وزارت راه‌وشهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان در این خصوص اعلام آمادگی کرده است و وزارت ارشاد باید فهرست اسامی و اطلاعات را در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دهد و پس از بررسی و تعیین اراضی محاسبات انجام می‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید فهرست افراد و خبرنگارانی را که تحت پوشش آنها قرار دارند به ما اعلام کنند، گفت: پیش نویس تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و هر شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.

محمودزاده بیان کرد: پیش نویس تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران در قالب طرح اقدام ملی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم و آنان هم نظرات خود را اعلام کردند. ما آماده‌ایم تا وزارت ارشاد تعداد نفرات تحت پوشش در هر استان و شهر را اعلام کند و ما در حد توانی که در تامین زمین داریم مساعدت لازم را انجام می‌دهیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با قیمت مسکن در تمامی نقاط کشور توسط وزارت راه‌وشهرسازی تهیه شده است، گفت: اطلاعات و آماری که بانک مرکزی هر ماه منتشر می‌کند تنها مربوط به استان تهران و برخی از مناطق آن بوده است.

این مقام مسئول گفت: به اعتقاد وزارت راه‌وشهرسازی با توجه به آنکه آماری که بانک مرکزی منتشر می‌کند تنها مربوط به یک یا چند منطقه بوده است، این موضوع ممکن است باعث ایجاد مشکلات و نگرانی مردم شود.

محمودزاده در پایان تصریح کرد: این آمار خود باعث ایجاد التهاب و افزایش قیمت حتی در مناطقی می‌شود که هیچ رشد قیمتی نداشته‌اند، بنابراین وزارت راه‌وشهرسازی این سامانه را آماده کرده و به زودی و در آینده نزدیک از این آمار و اطلاعات رونمایی می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سیدعلی پنا جعفری نسب جمعه , ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱:۰۵

سلام مندس بنده که ۲۰ سال است اجاره نشینم وتحت حمایت کم درآمد هستم چجوری:کجا ثبت نام کنم

ناشناس جمعه , ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۴:۴۹

اصلن مافقط میشنویم نه میدونیم کژ وکجاثبت نام میکنن هیچ اطلاع رسانی نمیکنن

عماد پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

سلام من باسه فرزند و ضایع نخایی شدم مسکن مهر نتوانستم ثبت نام کنم چگونه ثبت نام کنم اراک همه دروغ حق ناس حق ناحق کی وچه جوری

رستم بیرمی بیگدلی پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

باسلام مبلغ چهل ملیون تومن را ندارم باز نشسته ام باید برم کنار یا اقساط میتونم صاحب خانه بشوم

ناشناس پنجشنبه , ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

کل آورده چقدره

آخرین اخبار