چاپ کد خبر: 42885
25 دی 1399

خبر خوش ایران خودرو: تحویل ۴۰ روزه خودروها/ تحویل ۳۰۰۰ خودرو به مردم تا پایان دی ماه

ایران خودرو 4

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: تا پایان دی ماه سال جاری ۳۰۰۰ دستگاه خودرو به مردم تحویل داده می شود. همچنین سفارش‌های معوقه و تاخیردار این شرکت نیز، حدود ۱۵ هزار دستگاه است که تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می‌شوند.

به گزارش اول فارس ، فرشاد مقیمی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته سفارشات معوقه و تاخیردار ایران خودرو بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه بود که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد، کاهش قابل توجهی داشته است. 

وی در خصوص فروش فوق‌العاده ایران خودرو  نیز ادامه داد: برای تحویل این خودروها بازه زمانی ۹۰ روزه در نظر گرفته شده بود، اما سفارشات ظرف مدت ۴۰ روز به متقاضیان تحویل داده شد. 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف سوخت از سال گذشته اقدامات مهمی در دستور کار مرکز طرح و برنامه این واحد خودروسازی قرار گرفته که بخشی از آن نیز اجرایی شده است، اظهار داشت: تقویت موتور tu5 که از ابتدای سال جاری آغاز شده و از ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد، علاوه بر افزایش قدرت موتور کاهش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد. استفاده از این موتور برای خودروی تارا به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو برنامه‌ریزی شده است. 

مقیمی تصریح کرد: تولید جعبه‌دنده ۶ سرعته نیز با هدف کاهش مصرف سوخت در شرکت نیرو محرکه قزوین با طراحی مهندسان بومی آغاز شده و در برخی خودروها اجرا شده که ۲ تا ۲،۵ درصد سوخت را کاهش می‌دهد. تبدیل برخی قطعات فلزی به پلیمری با حفظ قدرت و کیفیت با هدف سبک‌سازی خودرو برای کاهش مصرف سوخت نیز در این واحد خودروسازی برنامه‌ریزی شده است. 

وی با تاکید بر اینکه اختلاف قیمت کارخانه با بازار بر عهده خودروساز نیست، اما به تازگی دستگاه‌های نظارتی برای مدیریت این موضوع گام‌های بلندی برداشته‌اند، بیان داشت: قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت است که براساس سازوکارهای تعریف شده و شاخص‌های تورمی بانک مرکزی انجام و به شرکت‌های خودروساز ابلاغ و اجرایی می‌شود و بر این اساس شرکت خودروساز هیچ نقشی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد. 

بازدید از شرکت‌های کوشاوران، صنایع آذرآب، ماشین‌سازی اراک، مجتمع امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک  و شرکت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بخشی از برنامه‌های مدیرعامل ایران خودرو در سفر یک روزه به استان مرکزی است. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار