چاپ کد خبر: 42877
25 دی 1399

خبر خوش برای سهامداران: مهلت زمان پرداخت سود سهام عدالت و ثبت نام در سجام

سهام عدالت 2
به گزارش گروه بازار اول فارس ،عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بدون الزام به ثبت‌نام در سامانه سجام حق اعمال رأی و برخورداری از سود سالیانه و شرکت در مجامع عمومی را دارند.

محسن علیزاده با اعلام این مطلب اظهار داشت: طبق ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت سود سالیانه سهام، پس از تصویب حداکثر باید ظرف ۸ ماه پرداخت شود، همچنین با توجه به ماده ۲۴  “سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی بوده که میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت مشخص است” و ماده ۷۲ اصلاحیه قانون تجارت و بند ۱ ماده ۶ آیین نامه حاکمیت شرکتی مصوب هیات مدیره سازمان بورس، مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری، عدالت استانها با امکان حضور و اعمال رای برای همه سهامداران این شرکتها فارغ از ثبت نام در سامانه سجام باید برگزار شود. 

نماینده مردم سپیدان و بیضا افزود: همچنین ثبت نام در سامانه سجام محدودیت زمانی ندارد  و طبق ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت  سود سالیانه همه سهامداران بعد از تصویب در مجمع، حداکثر ۸ ماه بعد از برگزاری آن باید به همه سهامداران پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هیات مدیره این شرکت ها با استناد به ماده های ۱۰۷ و ۱۱۸ اصلاحیه قانون تجارت و ماده ۴۱ اساسنامه مسئول برگزاری مجامع انها بوده و نباید در امر انها دخالت کرد و شرکت سپرده گذاری مرکزی موظف است اطلاعات سهامداران جدید این شرکتها را در اختیار انها جهت برگزاری مجامع قرار دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

فربد صادقی جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹

با گوشیتون هم میتونید راحت تو سامانه سجام ثبت نام کنید هم میتونید راحت احراز هویت کنید هزینشم ۲۰ تومن میشه، الکی نرید کافی نت و … پول اضافه ندید

ناشناس جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

سلام، نفری ۲۶هزار تومن میشه، هر کی بهتون گفته ۷۰ هزارتومن دروغ کفته برید یه کافی‌نت دیگه، بعدش دفتر پیشخوان

ناشناس جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

نه فقط ۲۰تومن اگه از مبایل استفاده کنی

همه حق دارن جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

مگه پولیه؟
ماکه پول ندادیم?

فرشاد جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

ازاپلیکیشن سیگنال استفاده کن ده تومن هزینشه

نا اشنا جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

سلام پول برای ثبت نام سامانه سجام نداریم نفری ۷۰عزار تومان

گلنارتوکلی جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

من درسامانه سجام ثبت نام نکرده ام آیا سود سهام عدالت به حساب من واریز می‌شود

آخرین اخبار