چاپ کد خبر: 46899
14 اسفند 1399

خبرهای خوش هواشناسی از پیش بینی بارندگی در مناطق مختلف کشور


به گزارش اول فارس ؛ اصغری با بیان اینکه امروز از کردستان و آذربایجان گزارش بارش داریم افزود: هر چه زمان جلوتر می‌رود بارش برف و باران نیز بیشتر خواهد شد و در مناطق سردسیر بارش برف را پیش بینی می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای استان‌های نواحی زاگرس مرکزی مثل همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد در دو روز آینده بارش برف و باران داریم، در شمال استان فارس، شرق خوزستان و غرب استان اصفهان بارندگی‌های قابل توجهی در راه است تا حدی که اختلال در تردد ایجاد می‌کند و احتمال آبگرفتگی نیز وجود دارد.

اصغری گفت: یکی از هسته‌های بارندگی در بخش‌های جنوبی آذربایجان شرقی و زنجان قرار خواهد گرفت و با تاخیر از بعد از ظهر و شب هم میهنان ما در تهران، البرز و قزوین باید منتظر بارش برف و باران باشند.
وی افزود: سواحل دریای خزر پای ثابت بارندگی این دو روز خواهد بود و هم میهنان گلستانی و اردبیلی از امشب با هوای بارانی روبرو خواهند بود و این شرایط حداقل تا بامداد روز شنبه ادامه خواهد داشت.
کارشناس هواشناسی گفت: هر چه به شهر‌های جنوبی‌تر می‌رویم یعنی در یزد، کرمان و بوشهر بارش‌ها خفیف‌تر می‌شود.
آقای اصغری افزود: آب‌های شمالی کشور متلاطم است و ارتفاع موج در مناطق فراساحلی تا ۲/۵ متر هم خواهد رسید. وزش باد را در بیشتر مناطق داریم که در اصفهان، مرکزی، قم، جنوب تهران و بخش‌هایی از استان کرمان و یزد بیشتر خواهد بود و در برخی مناطق منجر به گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
وی گفت: آب‌های جنوبی کشور هم تا اواسط هفته آینده متلاطم خواهد بود و از خلیج فارس تا تنگه هرمز و به دریای عمان ختم می‌شود. نوسانات دمایی هم طی یکی دو روز آینده با مقداری کاهش روبرو خواهد شد و لی بعد از آن باید منتظر افزایش دمای هوا باشیم.
کارشناس هواشناسی افزود: بارش بعدی درکشور از اواسط هفته آینده شروع می‌شود.

عضو کانال تلگرام اول فارس شوید

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84 %D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C %D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C %D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

چه خبر خوشی اوجا هرروز میباره کرمان چی باد باد خدایا جنوب شرق سوخت بارو بده کی میباره بشنویم از کرمان ریگان بم سیستان بلوچستان

آخرین اخبار