چاپ کد خبر: 100932
11 دی 1401

ورود سامانه جدید و آغاز بارش برف و باران در کشور/آخرین وضعیت جوی کشور

سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا و افزایش آن طی ۴ روز آینده در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت و آغاز بارش برف و باران در نیمه غربی کشور از ظهر چهارشنبه خبر داد.

تخت جمشید+ایران+هواشناسی+هوشنگ جهانبخش

به گزارش اول فارس، بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی غلظت آلاینده جوی در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت تا ظهر چهارشنبه افزایش می‌یابد و آلودگی هوا در این مناطق ادامه دارد.

بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور در نیمه غربی کشور بارش باران و برف آغاز می شود،همچنین پنجشنبه بارش در غرب جنوب غرب و بخش هایی از جنوب کشور تشدید شده و به بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

همچنین طی روز پنجشنبه در بخش‌هایی از استان‌‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده روی می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید پدیده غالب است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز خلیج فارس، دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و سه‌شنبه شرق خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.


رشد بارش‌های امسال نسبت به پارسال/ یخبندان در‌ ۲۳ استان و ضرورت مدیریت مصرف گاز
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۲۳ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، در این راستا ضرورت دارد هموطنان در مصرف گاز حتما صرفه‌جویی کنند تا گاز به همه مناطق کشورمان برسد.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: به دلیل سکون نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا روز ۱۴ دی در کلان‌شهرها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از روز چهارشنبه ۱۴ دی سامانه بارشی به تدریج از غرب وارد کشور می‌شود و در غرب، جنوب‌غرب، جنوب، شمال‌غرب و شمال خلیج‌فارس سبب بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۱۴ دی فعالیت این سامانه بارشی در مناطقی که ذکر شد ادامه دارد بارش‌ها در جنوب‌غرب و جنوب کشور تقویت می‌شود و به مرکز کشور، شرق، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین کشیده می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه و پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌خوزستان، بوشهر و غرب فارس خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۹ و ۳ درجه خواهد بود.

وی گفت:‌ روز‌ آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در ۲۳ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل ایلام، اصفهان، ارومیه، اراک، اردبیل، یزد، همدان، یاسوج، مشهد، گرگان، کرمان، کرمانشاه، قم، کرج، قزوین، شهرکرد، سنندج، بجنورد، بیرجند، تبریز، زنجان، زاهدان و خرم‌آباد است؛ در این راستا ضرورت دارد هموطنان در مصرف گاز حتما صرفه‌جویی کنند تا گاز به همه مناطق کشورمان برسد.

وی درباره وضعیت بارش‌ها اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۹ دی امسال ۴۶.۶ میلی‌متر ثبت شد میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۴۵.۳ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۲.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

عکس عتیقه و تاریخی حضور دو زن در آرامگاه کوروش بزرگ

عجایب اردشیر گور ، شهر دایره ای و اولین پایتخت ساسانیان + ویدیو

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار