چاپ کد خبر: 86339
22 خرداد 1401

خبرهای جدید وزیر مسکن از افزایش قیمت مسکن نهضت ملی تا زمان تحویل آنها

باز شدن سامانه نهضت ملی مسکن برای ثبت نام خانواده های دارای سه فرزند

وزیر راه وشهرسازی گفت: ساخت مسکن یکساله به اتمام نمی‌رسد و ما در طرح نهضت ملی مسکن پارت دو میلیون واحدی جدید را تا پایان شهریور آغاز می کنیم.

رستم قاسمی  گفت: هزینه های مسکن سهم قابل توجهی در سبد خانوار دارند و باید در اجرای جهش تولید مسکن جدی عمل کنیم تا نیاز بخش مسکن در کشور برطرف شود.

به گفته وزیر راه‌ و شهرسازی  برای ۴ سال آینده زمین پیش بینی کردیم و اصلاحاتی در حوزه مسکن مهر ایجاد کردیم  و این جزو روش های شهرسازی است و در مسکن مهر برای هرهکتار ۱۲۷ خانوار بودکه ما  در این طرح به زیر ۵۰ خانوار رسیدیم.

او می گوید: مهر پارسال قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد و در این راستا ایجاد سامانه های لازم، توافق با بانک ها برای پرداخت وام و ایجاد صندوق ملی مسکن جهت تامین بخشی از هزینه ساخت اقشار کم درآمد عملیاتی شد.

تا پایان خرداد همه ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن پالایش می شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا کنون گفت: تا پایان خرداد پالایش همه ثبت نام کنندگان تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود  ۴ میلیون نفر پالایش شوند.

قاسمی:قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن، قابل پیش بینی است و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش می‌یابد.

 رستم قاسمی گفت: تاکنون ۷۰ درصد زمین برای ۴ میلیون مسکن شناسایی شده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، آماده بارگذاری است.

به گفته به گفته وزیر راه و شهرسازی، یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در دست اجراست و براساس توافق‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه خاتم، به ترتیب ۱۰۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار واحد دیگر در قالب نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، میزان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان است و امروز، اولین واحد این طرح در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی ، رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل بانک مسکن عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در منطقه چیتگر آغاز شد.”باشگاه خبرنگاران جوان”

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۷

مگه اولش نگفتن فقط ۴۰ تومن آورده پس چرا الان که به سازمان شهرسازی هم مراجعه کردم میگن ۴یا۵ تا ۴۰ ملیون باید آورده واریز کنید من زن سرپرست خانواده با یه مستمری که بیشرش میره کرایه خونه با این گرونی ها که نصف ماه بخدا با بدبختی سرمیکنیم ازکجا بیاریم این آوروه های کلانو مگه نگفتین میخاین مشکل مسکن محرومین ومستاجرین رو حل کنید پس چی شد اینکه درست خلافه حرفتونه فقط پولدارا میتونن این مبالغ رو واریز کنن وبعد هم خونه رو چندبرابر بفروشن وباز پولادارتر شن ومابیچاره ها هم حذف میشیم ودرآرزوی خانه دارشدن میمیریم وهرسال اسباب و اساسیمون روکولمونه لطفا به قول هایی که دادین عمل کنیدما به شما امید بستیم ممنون که توجه دارین ومیخونید البته اگه فقط سیستمی نباشه وطرفمون رباط نباشه وترتیب اثر داده شه

ناشناس سه شنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۵

مگه اولش نگفتن فقط ۴۰ تومن آورده پس چرا الان که به سازمان شهرسازی هم مراجعه کردم میگن ۴یا۵ تا ۴۰ ملیون باید آورده واریز کنید من زن سرپرست خانواده با یه مستمری که بیشرش میره کرایه خونه با این گرونی ها که نصف ماه بخدا با بدبختی سرمیکنیم ازکجا بیاریم این آوروه های کلانو مگه نگفتین میخاین مشکل مسکن محرومین ومستاجرین رو حل کنید پس چی شد اینکه درست خلافه حرفتونه فقط پولدارا میتونن این مبالغ رو واریز کنن وبعد هم خونه رو چندبرابر بفروشن وباز پولادارتر شن ومابیچاره ها هم حذف میشیم ودرآرزوی خانه دارشدن میمیریم وهرسال اسباب و اساسیمون روکولمونه لطفا به قول هایی که دادین عمل کنیدما به شما امید بستیم

ناشناس دوشنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

ما در اراک ۶۶ میلیون واریز کردییم ۲۶ میلیون بابت اوقاف واریز کردیم

Musa دوشنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

سلام مگه قرار نبود دهک های ۱تا۳ بیست میلیون آورده داشته باشند پس چرا حالا میگن ۴۰میلیون

آخرین اخبار