چاپ کد خبر: 65460
5 شهریور 1400

خطرات مرگبار رنگ و صاف کردن موها برای زنان

رنگ مو

به گزارش اول فارس، صاف کردن مو خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۳۰ درصد برای انواع پوست، همچنین رنگ کردن مو‌ها خطر ابتلا به زنان سیاه پوست را تا ۶۰ درصد افزایش   می‌دهد. سال‌های زیادی است که دانشمندان در حال تحقیق بر سر این موضوع هستند و  این تحقیقات نتایج متفاوتی داشته است.

خطرات و مضرات رنگ مو برای سلامتی

با این حال، تحقیقات منتشر شده در ۴ دسامبر توسط یک آژانس دولتی آمریکا نشان داد که زنان سیاه پوست که از محصولات رنگ مو استفاده می‌کنند ۶۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند. در حالی که، رنگ مو برای زنان سفید پوست این خطر را ندارد.

این مطالعه توسط موسسه ملی علوم بهداشت محیط، بخشی از وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، بر اساس داده‌های سلامتی بیش از ۴۶ هزار و ۷۰۰ زن در سنین ۳۵ تا ۷۴ سال انجام شد. برای کنترل استعداد ژنتیکی، همه شرکت کنندگان حداقل یک خواهر در خانواده مبتلا به سرطان سینه داشتند.

دانشمندان معتقدند علت این امر در ترکیبات مختلف رنگ‌هایی است که برای افراد سفید و سیاه استفاده می‌شود همچنین مقدار دارو یا ساختار مو در دو نژادهای مختلف  هم بر اثرات جانبی رنگ موها موثر است.

همچنین این تحقیقات در مورد محصولات صاف کننده مو نیز انجام شد. نتایج نشان داد که تمام زنانی که مو‌های خود را صاف کرده اند، بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

با این حال، برخی از دانشمندان معتقدند که نمی‌توان محصولات حالت دهنده مو را عامل سرطان سینه دانست. علاوه بر این، شناسایی خطرات کلی مربوط به رنگ مو برای زنان آمریکایی آفریقایی تبار دشوار و تعداد زنان سیاه پوست در این مطالعه کمتر از ۱۰ نفر است.

لری نورتون، مدیر پزشکی یکی از مراکز درمان سرطان پستان، می‌گوید: اطلاعات موجود در این مطالعه به اندازه کافی بزرگ نیست.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار