چاپ کد خبر: 9595
14 تیر 1398
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی

خطیب جمعه شیراز: مردم کسانی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که همسو با گام دوم انقلاب باشند

امام جمعه موقت شیراز با حمایت از واکنش مسئولان و دولت از ادامه غنی‌سازی گفت: اینستکس نوزاد ناقصی است که از برجام متولد شده است.

به گزارش” اول فارس ”  از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه اینستکس نوزاد ناقصی است که از برجام متولد شده است، اظهار داشت: اینستکس ابزار حمایت و پشتیبانی مالی است یعنی اگر اروپا نفت از ما بخرد پولش را نمی‌پردازد اما به جایش دارو و غذا می‌دهد.

وی با اشاره به جواب منفی همه مسئولان به اینستکس گفت: این حرکت مسئولان جای تقدیر دارد و اگر اروپائیان سر عقل نیایند از روز ۱۶ تیرماه غنی‌سازی را ادامه می‌دهیم و اراک نیز فعال‌تر به کار خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت شیراز توقیف کشتی نفتی ایران در آب‌های بین‌المللی توسط انگلیس را نتیجه تلاش‌های بی‌ثمر آمریکا برای شکست ایران دانست و افزود: امروز آمریکا در عرصه‌های مختلف شکست خورده و این امر سبب شده به هذیان‌گویی بیفتد.

مرادی با بیان اینکه امروز جایگاه آمریکا بیش از گذشته پایین آمده است، بیان کرد: امروز آمریکا در عراق، سوریه و فلسطین شکست خورده، در معامله قرن هم با آن همه سر و صدا به هدف نرسید، در اجلاس نشست ۲۰ هم شکست خورد و آخرین آنها شکست نظامی از سپاه در زمینه سقوط پهباد بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در میان کارگزاران حج تصریح کرد: ابعاد سیاسی حج همان تکالیف دینی و عبادی است، اعتراض نکردن به آمریکا در حج یک درخواست شیطانی است که از حلقوم پلید شیطان‌صفتان بیرون می‌آید.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه برائت از مشرکان در حج یک کار لازم است، گفت: حجاج باید با رفتاری محترمانه و وقار رسالت خود را انجام دهند و با شرکت در نماز مسجدالحرام با مسلمانان پیوند برقرار کنند.

مرادی با اشاره به انتخابات پایان سال افزود: مردم در انتخابات کسانی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که همسو با گام دوم انقلاب باشند.

وی با اشاره به روز ۱۶ تیرماه و نامگذاری به عنوان روز مالیات تصریح کرد: مالیات یک امر الزامی و شرعی است که بر طبق قانون باید از درآمدها گرفته شود و برای عمران و آبادی مصرف می‌شود؛ برخی از کشورهای اروپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمدشان از مالیات است.

مرادی با بیان اینکه درآمد ناشی از مالیات جایگزین خوبی برای نفت است، گفت: این درآمد تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا نیز قرار نمی‌گیرد و می‌تواند در جهت رونق تولید از آن استفاده شود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به گرانی اجاره مسکن بیان کرد: در کشور نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و در استان فارس ۲۰۰ هزار خانه خالی قرار دارد اگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی احیا و اجرا شود، وضعیت مسکن سروسامان پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مالکان نیز مراعات مستاجران را بکنند، گفت: برخی از مستاجران قادر به پرداخت این افزایش اجاره بها را ندارند و ناچار به وام گرفتن یا امور دیگر روی می‌آورند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار