چاپ کد خبر: 78057
24 اسفند 1400

خط کجی که در حافظیه آبروی استان فارس را برد

رازهای مگوی ورزشگاه حافظیه/ خطی که واقعا کج بود

اشعار حافظ مملو از رازها است و مدیران فوتبال فارس نیز با تاسی از اشعار حافظ می کوشند رازهای مگوی فوتبال فارس، شامل ورزشگاه این شهر هم شود، ورزشگاهی که این بار خط کشی آن حاشیه ساز شد.

خبرگزاری مهر : از زمانی که فجر شهید سپاسی شیراز به لیگ برتر صعود کرد تمامی ورزشکاران، ورزش دوستان و ورزشی نویسان فارس در قالب‌های گوناگون نظیر خبر، گزارش، مصاحبه و تحلیل وضعیت ورزشگاه حافظیه را به گوش و چشم مردم استان و مدیران ارشد فارس نظیر استاندار و مدیران ارشد ورزشی استان رساندند.

عدم توجه مدیران ورزشی در استان به این موضوع نشان دهنده آن است که اهتمام ویژه ای در این بخش برای بهبود زمین چمن ورزشگاه حافظیه وجود ندارد و اصلاً اینگونه متبادر می‌شود که مدیران استان علاقه‌ای به ورزش در فارس آن هم در بالاترین سطح کشور در حوزه فوتبال ندارند و ترجیح می‌دهند فجر کماکان در لیگ دسته یک فوتبال کشور باشد تا وضعیت استان در حوزه ورزش در کشور نمایان نشود.

این روزها غم ورزش دوستان از ناکامی های متوالی تیم فجر کم نیست و فوتبال دوستان فارس که با هر شکست تیم فجر نسبت به ماندگاری این تیم در لیگ برتر نا امیدتر شده اند، این روزهاباید بی حیثیت شدن ورزش فارس با کیفیت نامناسب و خارج از شان ورزشگاه حافظیه شیراز را نیز تحمل کنند.

در آخرین اظهار نظری که مدیران فوتبال فارس در خصوص وضعیت زمین چمن حافظیه داشتند مربوط به انتشار عکسی از خط کشی زمین چمن حافظیه است که کج و غیر مستقیم است. متولیان امر در واکنش به انتشار این عکس ها مدعی شدند: زمین چمن ورزشگاه حافظیه و کیفیت آن دارای مشکلاتی بوده است اما تصویر منتشره فتوشاپ است و از تأیید خط‌کشی انجام شده توسط فریدون اصفهانیان ناظر مسابقه فجرسپاسی-شهرخودرو خبر داده‌اند؛ ضمن این‌که او توضیح داد که زمین مسابقه برای افزایش کیفیت چمن، پیش از شروع غلتک شده و آبیاری صورت گرفته تا چمن ورزشگاه نرم‌تر برای بازی دو تیم شود.

رازهای مگوی ورزشگاه حافظیه/ خطی که واقعا کج بود
خط کشی نامناسب زمین چمن

افکار عمومی منحرف نشود

علیرضا پرویزیعکاس این تصاویر در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر و در واکنش به اظهار نظرهای هیأت فوتبال فارس گفت: این چنین واکنش‌هایی آن هم به اسم واکنش رسمی بیشتر تلاش در جهت انحراف اذهان مخاطبان از مشکلات فاحش ورزشگاه حافظیه شیراز و کم کاری‌های صورت گرفته توسط مدیران هیأت فوتبال استان فارس است.

پرویزی ادامه داد: بهتر است مدیران هیأت فوتبال فارس در مورد مشکلات ورزشگاه حافظیه شیراز و بخصوص مشکلات جایگاه خبرنگاران واکنش رسمی نشان دهند و سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنند و با چنین تهمت‌هایی جنبه اسنادی یک عکس مستند و خبری را بی ارزش نکنند.

وی افزود: این توهین به شغل شریف عکاسان خبری است وقتی که تلاش می‌کنند که در سرما و گرما بخصوص در زمینه ورزشی موضوعات را به صورت مستند روایت کنند به عکاس تهمت عکس فتوشاپی و لرزش دست را می‌زنند.

پرویزی در توضیح ثبت این عکس بیان کرد: از نظر فنی چگونه ممکن است عکسی که با سرعت ۱/۳۰۰۰ گرفته شده هست یعنی معادل سه هزارم ثانیه ثبت شده است لرزش دست عکاس باعث جا به جایی خط شده باشد؟ چرا المان‌های دیگر در عکس جا به جا نشده است! این چنین واکنش‌هایی آن هم به اسم واکنش رسمی بیشتر ماهیت مدیرانی را در فدراسیون فوتبال استان فارس را می‌رساند که سواد رسانه‌ای لازم را ندارند.

این خبرنگار و عکاس ورزشی یادآور شد: اگر در همین بازی شما اندکی دقت می‌کردید محل گرم کردن بازیکنان تیم مهمان پر از وسایل نا مربوط از قبیل شلنگ و لاستیک اتومبیل بود که خود بازیکنان مجبور شدن قبل از شروع گرم کردن آنها را جا به جا کنند آیا این هم فتوشاپ است؟

رازهای مگوی ورزشگاه حافظیه/ خطی که واقعا کج بود
جایگاه نامناسب خبرنگاران

یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که در ورزشگاه حافظیه شیراز وجود دارد فارغ از وضعیت اسفناک چمن این ورزشگاه جایگاه خبرنگاران است.

خبرنگارانی که در سرما و گرما در تلاشند تا بهترین تصاویر و بهترین اخبار را به چشم و گوش جهانیان برسانند اما جایگاهی دارند که هیچ تفاوتی با یک اتاق نیمه‌کاره ندارد.

اگر نگاهی به جایگاه خبرنگاران در سایر ورزشگاه‌های کشور داشته باشیم جایگاهی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شد جایگاهی در شأن رسانه است و جایگاهی که هیئت فوتبال استان فارس برای خبرنگاران در نظر گرفته است جایگاهی است که نشان دهنده ی تفکر مدیران هیئت فوتبال در خصوص شأن و جایگاه رسانه‌ها است.

این در حالی است که نباید فراموش کرد که رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی بسیار والاتر از دیدگاه محدود مدیران هیئت فوتبال استان فارس هستند.

رازهای مگوی ورزشگاه حافظیه/ خطی که واقعا کج بود
اساسیه که در محل گرم کردن بازیکنان رها شده است

فوتبال فارس رو به قهقرا است

اگر بخواهیم کارآمدی یا عدم کارآمدی مدیری را متوجه شویم باید نگاه ویژه‌ای به کارنامه عملکرد آن مدیر داشته باشیم آن چیزی که در استان فارس واضح و مبرهن است مدیران هیئت فوتبال استان فارس مدیران ناکارآمد هستند.

این موضوع که از ابتدای لیگ برتر فوتبال کشور تمامی تیم‌هایی که در استان فارس برای مسابقه با تیم فجر شهید سپاسی شیراز حضور پیدا کردند از وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه گلایه مند بودند نشان دهنده ناکارآمدی مدیرانی است که تلاش می‌کنند با ایجاد حاشیه دیدگاه عموم را از ناکارآمدی خود در این حوزه از خود بردارند و توپ را در زمین دیگران بی اندازند.

شاید اگر وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه مناسب بود علی اصغر کلانتری همچنان سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز بود و نتایج خوبی با این تیم کسب کرده بود.

شاید اگر وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه مناسب بود تیم شهدای قشقایی شیراز در لیگ یک اکنون وضعیت متفاوتی با جایگاهی که اکنون در لیگ یک دارد داشت و برای صعود به لیگ برتر در تلاش بود.

نمی‌توان از بازیکنان فجر شهید سپاسی شیراز و شهدای قشقایی شیراز گلایه کرد زیرا آنان به گواه مربیان خود و بر اساس شواهدی که موجود است تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی در مسابقات داشته‌اند ولی زمانی که زیر ساخت فراهم نباشد حتی یک پیروزی هم در زمین اسفناک حافظیه غیر ممکن است.

شکست ها و ناکامی های تیم فجر و مشکلات ورزشگاه حافظیه این روزها شان و منزلت ورزش استان فارس را زیر سوال برده و متولیان امر باید نسبت به بهبود اوضاع اقدام موثر تری انجام دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار