چاپ کد خبر: 46069
4 اسفند 1399

خواص پوست این میوه از خودش بیشتر است

لیمو ترش1
به گزارش اول فارس ؛بیشتر افراد از خواص و مزایای پوست لیموترش آگاه  نیستند و از آن استفاده نمی‌کنند.
لیموترش و بقیه مرکبات افزون بر این که خوشمزه هستند، پوست حاوی اسانس دارند که می‌توان از پوست آن‌ها هم به تنهایی برای تهیه انواع غذاها، سس‌ها، کیک‌ها و شیرینی استفاده کرد و به علت داشتن خواص شیمیایی از ترکیب آن‌ها برای بهداشت فردی، خانه داری و نظافت هم می‌توان کمک گرفت.
این کار افزون بر این که در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند، غذا‌ها و خانه شما را هم خوش عطروبو می‌کند.
خواص فوق العاده پوست لیموترش را بدانید و آن را دور نریزید
– تهیه سس و چاشنی
– طعم دهنده به غذا
استفاده از پوست لیموی رنده شده طعم میوه‌ای را به غذا می‌دهد و موجب می‌شود از غذای خود بهتر لذت ببرید.
– مکعب‌های یخ لیمو
برای این کار، می‌توانید از آب لیموترش هم استفاده کنید. یک قابلمه را با آب داغ پر کنید و پوست لیموترش را درون آن بریزید و بگذارید تا یک ساعت بماند تا مطمئن شوید که به طور کامل در آب حل شده است. بعد از صاف کردن، آن را در قالب یخ بریزید و از این تکه‌های یخ برای آب میوه‌های خود استفاده کنید و ازطعم متفاوت آن لذت ببرید.
لیمو ترش
– تهیه دمنوش
پوست لیموترش را خشک و از آن برای تهیه چای استفاده کنید. برای افرادی که می‌خواهند خشک کردن به سرعت انجام شود می‌توانند این کار را در فر انجام دهند.
– کنترل بیماری حرکتی (ماشین زدگی)
در هنگام سفر مقداری پوست لیموترش بردارید و در کیف خود نگه دارید تا بیماری حرکت را کنترل کنید. شما می‌توانید آن را ببویید یا شروع به جویدن کنید.
– کمک به سفید شدن دندان‌ها
کافی است قسمت داخلی پوست لیموترش را روی دندان هایتان بمالید تا درخشان شود.
– پوست لیمو برای ناخن‌های سفید
اگر به یک روش سریع برای تمیز کردن ناخن‌های خود نیاز دارید، پوست لیموترش را روی آن‌ها بمالید تا زیبا و تازه‌تر به نظر برسند.
– از بین برنده لک‌های پیری
پوست لیموترش را روی سطح پوست تان بمالید. این کار باعث می‌شود لک‌های پیری روی پوست شما کم رنگ‌تر به نظر برسد.
– درخشندگی مو
– استفاده به عنوان خوشبو کننده
کمی از پوست لیمو را همراه آب در قابلمه بریزید و این باعث خوشبو شدن اتاق می‌شود.
– ماساژ پا‌ها
پوست لیموترش را در آب بجوشانید و روغن زیتون و شیر بادام را به این مخلوط اضافه کنید. پاهایتان را در آن مخلوط قرار دهید. این کاربه پا‌های شما کمک خواهد کرد تا آرام شود و پوست پا نرم تر به نظر بیاید.
– ضد شوره طبیعی
پوست لیموترش را روی پوست سر خود بمالید و مطمئن شوید که به مناطق مشکل داری که شوره سر معمولاً در آن‌ها ظاهر می‌شود، رسیده است. این کار را بار‌ها و چند روز پشت سر هم انجام دهید تا مشکل شما کامل حل شود.
– دور کردن مورچه‌ها
مورچه‌ها واقعاً بوی لیموترش را دوست ندارند و از آن دوری می‌کنند. سعی کنید کمی از پوست لیموترش را در مناطقی که مورچه‌ها بیرون می‌آیند، قرار دهید.
– پولیش برای کروم و مس (درخشش ظروف)
– حفظ رنگ میوه‌ها
پوست لیموی ترش خیس شده در آب می‌تواند رنگ میوه‌های برش خورده را حفظ کند. پوست لیموترش و آب را ترکیب کنید و قطعات میوه را درآن و در داخل یخچال قرار دهید. این کار از قهوه‌ای شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
– پاک کننده پوست
بعد از یک روز سخت در بیرون از منزل، کمی از پوست لیموترش را بردارید و به آرامی آن‌ها را روی صورت خود بمالید و با دقت پوستش را فشار دهید، این تنها تونر پوست نیست، بلکه به روشن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و بعد آن را با آب گرم بشویید و از صافی صورت خود لذت ببرید.
– از بین بردن لکه‌های سخت آب:
اگر شیر یا ظرف شویی تان دارای لکه‌های سفید شده است، پوست لیموترش را روی سطح بمالید تا پوشش سفید را بردارد و باعث درخشش آن شود.
– درمان پینه آرنج:
مقداری جوش شیرین را به نصف لیمو بزنید و مطمئن شوید که آن‌ها به دیواره میوه چسبیده اند. به مدت چند دقیقه آرنج خود را داخل آن بگذارید و با آب بشویید.
البته شما همیشه می‌توانید مقداری آب لیمو بر روی این مناطق بریزید، اما این کار ممکن است به رنگ دیوار شما آسیب برساند. پوست لیمو گزینه ایمن تری است.
6079044 644
*یک تمیز کننده شگف انگیز
با حذف رطوبت و باکتری ها، پوست‌های لیموترش مانند خود آب لیمو برای تمیز کردن خانه‌ها نیز کارایی دارند. فقط پوستش را در آب به مدت دو هفته با سرکه سفید قرار دهید.
پس از گذشت دو هفته، یک نسبت از آن را با یک نسبت از آب ترکیب کنید و از آن در تمیز کردن تمام خانه استفاده کنید.
این محلول برای پنجره‌های شیشه‌ای گزینه خوبی است، به طور موثر از وجود هر گونه روغن و لکه‌های روی سطح جلوگیری می‌کند.
– پاک کننده لکه‌های ناشی از قهوه، چای و نوشیدنی
ظرف خود را با آب پر کنید، مقداری پوست لیموترش به آن اضافه کنید و زیر آن را روشن کنید.
ترکیب گرما و پوست لیموترش باید اسیدی را آزاد کند که لکه را ذوب می‌کند و می‌توانید بعداً آن را بریزید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار