چاپ کد خبر: 39681
18 آذر 1399

خودروی جک s5 را بیشتر بشناسید

هر آنچه در مورد جک s5 می‌دانید را رو کنید!

به گزارش اول فارس ، جک S5 در بازار ایران طرفداران زیادی دارد که ظاهر زیبای این خودرو یکی از دلایل آن است. این خودرو در طراحی از هیوندای IX-35 تقلید کرده که ظاهرا کپی‌برداری خوبی از آب درآمده است.

 البته برخی نیز طراحی آن را ترکیبی از هیوندای IX-35 و آئودی Q5 می‌دانند. جک اس ۵ در ایران توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شود و معمولا نسبت به سایر شاسی‌بلندهای مطرح دنیا از قیمت خوبی برخودارد است. هرچند که طبعا به پای آن‌ها نخواهد رسید، اما برای مصرف‌کننده ایرانی خودروی مناسبی محسوب می‌شود. نسخه اول جک s5 در سال ۹۴ با استقبال خوبی در ایران روبه‌رو شد؛ ولی با این حال یکی از نقاط ضعف جک اس۵ اتومات نبودن آن بود که در مدل‎ بعدی، این نقطه ضعف نیز برطرف شد.

جک s5 از خودرو هایی است که از بدو ورود به بازارهای خودروی ایران از استقبال نسبتا گسترده ای برخوردار شده است در ادامه به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

امکانات رفاهی جک s5

2

از آنجایی که امروزه در اکثر بازارهای خودرو اپشن های رفاهی خودرو را می توان از جمله مواردی دانست که خریداران به آن توجه بسیار زیادی می کنند در ابتدا به این بخش از بررسی خودرو خواهیم پرداخت. خودروی جک S5 یکی از خودروهایی است که از آپشن های فراوانی برخوردار است و می تواند حس رضایت خوبی را به شما منتقل نماید. طراحی داخلی این خودرو به دلیل استفاده از روکش چرمی برای صندلی‌ها و فرمان، ظاهری لوکس و بسیار جذاب به خودرو داده است. علاوه بر آپشن ها و امکانات رفاهی زیاد فضای جادار جک s5 در دید اول حس راحتی را برای خریدارانش به همراه دارد.

مشخصات فنی جک s5

از هر چه بگذریم مشخصات فنی از موارد بسیار تعیین کننده در رضایت مصرف کننده خواهد بود. در میان تمام محصولات چینی، جک s5 با یک موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ جز کراس اوورهای قدرتمند محسوب می‌شود. پیشرانه ۲ لیتری این خودرو می‌تواند نیرویی برابر با ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه تولید کند. جک s5 از یک سیستم دیفرانسیل جلو بهره می برد و شاسی آن یکپارچه است. بنابراین برای سفرهای آفرودی خیلی رو آن حساب باز نکنید.
در مقایسه با خودرو های ایرانی مصرف سوخت جک s5 را می توان مصرف نسبتا مناسبی دانست. این عدد برابر با ۷٫۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد نیز در حدود ۱۱ ثانیه گزارش شده است.

طراحی جک s5

3

اگرچه طراحی این خودرو با چندین خودروی مطرح آلمانی و کره ای شباهت زیادی دارد اما می توان گفت که در این مورد نیز در جک s5 خوب عمل شده است. علاوه بر طراحی زیبا در این خودرو از جک، اتو لایت، چراغ مه شکن عقب و جلو و سیستم برقی ارتفاع نور تعبیه‌شده است که می تواند رضایت بخش باشد.
ادامه طراحی زیبا و جذاب را در کابین داخلی خودرو نیز خواهید دید. غربیلک فرمان خودرو به همراه دکمه های کنترل گر بر روی آن یکی از گزینه های زیبا در میان خودروهای چینی به حساب می‌آید. همچنین کنسول میانی و داشبورد خودرو نیز حالت اسپرت و پر آپشنی را برای راننده و سرنشینان ایجاد کرده اند که می‌تواند در لحظات ابتدایی ورود به خودرو حس یک خودروی نیمه لوکس را برای مصرف کننده ایجاد نماید.

ایمنی

در جک s5 آپشن های ایمنی نیز مانند آپشن های رفاهی تقریبا گسترده و متنوع هستند. اولین مورد در ایمنی خودرو جک اس ۵، توجه به ترمزهای خودروست. ترمز برای خودرویی با مشخصات جکs5 که می تواند هدفی برای سفرهای برون شهری باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم ترمز ضد قفل و ترمز اضطراری به همراه قابلیت سیستم کنترل ایستا در جاده‌های سربالایی است که می تواند شما را در رانندگی پشتیبانی کند تا سفری با ایمنی بالا و آسودگی خاطر داشته باشید. مورد دیگری که در ارتباط با ترمزهای این خودرو وجود دارد، سیستم پخش نیروی ترمز است؛ نتیجه عملکردی که این سیستم در خودروها دارد به این شکل است که در هنگام ترمز شدید، افراد کمتر به سمت جلو می‌روند و این امر به دلیل پخش نیروی ترمز به‌تمامی چرخ ها است. این سیستم اگرچه در اکثر خودروهای تولید روز وجود دارد ولی هنوز در تولیدات ایرانی خبری از آن نیست.
علاوه بر ترمزها کیسه‌های هوای جلو برای راننده و سرنشین جلویی بر این آسودگی افزوده است. سیستم کنترل ایستایی در سربالایی‌ها از دیگر نکات ایمنی خودروی جک s5 است. با توجه به موارد گفته‌شده می‌توان جک s5 را جزئی از مجموعه خودروهای امن در نظر گرفت و جالب است بدانید که ۷۰ درصد آلیاژ بدنه آن را نیز فولاد تشکیل داده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

جک را شاسی بلند حساب می کنی؟!!!!
پس برو تراکتور سوار شو

مجتبی بختیاری چهارشنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

شاسی بلند تو ایران بالای ملیاردتومان است جک اس ۵ که شاسی بلند و زیباست با قیمت پایین به دست مشتری می رسد .

نوید چهارشنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

من این ماشینو دارم مدل۹۹
مصرفش خیلی بالاست،بالای ۱۵داخل شهر
مسئله ای که آزاردهندست عدم تطبیق اطلاعاتیه که موقع فروش میدن با چیزیه که اتفاق میوفته
۷/۸کجا۱۵/۴کجا

ناشناس سه شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

اتفاقادوست گرامی گشتاوروشتاب خوبی درسربالایی داره.آره ظرفیت پاک اگه از۵۵لیترفعلی بیشتر بودمسلمابهترهست.
مصرف موتور۲۰۰۰هم طبیعی هست درکفی حدود۸لیترودرمناطق کوهستانی۱۱لیتراست
ی نکنه درمناطقی که بادنده سبک۶درحرکت
هستیم بهتراست دنده ازوضعیت اتومات به دستی تغییروضعیت داده شود درکاهش مصرف سوخت چشمگیراست.
باسپاس

ناشناس سه شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

باسلام
خودروی خوبیست درمسافرت ها حس خوبی بهت دست میده ودرسربالایی ها کشش وگشتاورخوبی داره نیروی موتور۲۰۰۰توربو
متناسب باوزن خودرو به اضافه تمام سرنشینان
است.درسرپیچ ها هم تعادل خوبی دارد.

میلاد سه شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

من هم این ماشین را داشتم اصلا به قیمتی که خرید و فروش میشه نمی ارزه و میشه گفت که فقط برای کسانی که عشق شاسی بلند دارند و توان خرید شاسی بلندهای استاندارد را ندارند ،مناسب است به شرطی که ازش کار نکشی و فقط موقع پر دادن سوار بشی

حمید سه شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

من جک دنده دارم تا ۲۱۰ کیلومتر رفتم حداکثر سرعت ۱۸۰ نیست

ناشناس سه شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

اگه الان داشتی ۷۵۰ میلیون میخروختی.ماشین با این هیکل میخوای سوار بشی مصرف پراید داشته باشه؟همون بهتر که فروختی.

محمد رضا حسینی سه شنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

سلام. من این خودرو جک را خرداد ۹۷ ثبت نام کردم با قیمت ۱۱۳ میلیون و بعد از چند ماه تاخیر در مرداد سال ۹۸ تحویل گرفتم . و سه ماه نگهداشتم و فروختم . ایراد خودرو باک کوچک .مصرف خیلی بالا.قیمت قطعات گران. و در سر بالای گیربکس کم میاره و موتور به صدا در میاد.خوبیاش .جادار بودن.امکاناتش خوبه.شتاب خوبی داره.

آخرین اخبار