چاپ کد خبر: 48644
3 فروردین 1400

خودرو‌های نامتعارف چگونه خسارت کامل تصادف را بگیرند؟

تصادف خودروی گران قیمت

میرقاسمی مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی گفت: اگر میزان خسارت فرد در فرمول رود و میزان خسارت مشخص شود، فرد زیان دیده نمی‌تواند مبلغ بیشتر از مبلغ فرمول را طلب کند.

به گزارش اول فارس، در طول روز افراد زیادی تصادف کرده و خسارت می بینند. برخی از خودروها متعارف و برخی دیگر نامتعارف حساب می شوند. براساس ابلاغیه بیمه مرکزی خودورهای بالای ۳۳۰ میلیون نامتعارف و خسارت آن ها به صورت کامل پرداخت نمی شود. اما اگر خودروی زیر ۳۳۰ میلیون دارید می توانید توقع داشته باشید که در صورت تصادف، خسارت شما کامل پرداخت شود. همیشه بعد از وقوع تصادف و رخ دادن حادثه این سوال مطرح می‌شود که چه کسی باید گرفتن خسارت در تصادفات ناشی ازاین اتقاق را پرداخت کند؟

حال بعضی از افرادی که خودروهای نامتعارف دارند و خسارت می بینند، در صورتی که خسارت خود را کامل دریافت نکنند از فرد  آسیب رسانده شکایت می کنند.برخی از این افراد خسارت خود را دریافت و برخی دیگر دریافت نمی کنند.

میرقاسمی مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی  در همین خصوص اظهار کرد: اگر فردی تصادف کند و خسارت واقعی آن ۱۰۰ میلیون تومان باشد، هر چقدر در فرمول بیاید تعهد مقصر برای پرداخت است. در صورتی که نرخ خسارت براساس فرمول حساب شود، فرد زیان دیده می تواند با شکایت  میزان خسارتی که به او تعلق می گیرد را دریافت کند.

وی ادامه داد:  اگر میزان خسارت فرد در فرمول رود و میزان خسارت برای متهعد شونده مشخص شود، فرد زیان دیده نمی تواند مبلغ بیشتر از مبلغ فرمول را طلب کند و در صورتی که شکایت کند، نمی تواند خسارت خود را دریافت کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار