چاپ کد خبر: 99911
25 آذر 1401

خودرو خود را روزی ۵ میلیون تومان هم کرایه ندهید !

مردی خودش را تاجر ترکیه‌ای معرفی می‌کرد و به بهانه خرید طلا قدم در طلافروشی‌های پایتخت می‌گذاشت تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند.

شیادکلاهبردار

چند روز قبل مرد طلافروشی با پلیس تماس گرفت و گفت که مرد شیادی به مغازه‌اش دستبرد زده است. مرد طلافروش توضیح داد: ساعتی قبل مردی جوان برای خرید طلا به مغازه‌ام آمد. او به سختی فارسی صحبت می‌کرد و از حرف‌هایش متوجه شدم که تاجر ترکیه‌ای است. می‌گفت که می‌خواهد برای همسرش یک سرویس طلا به‌عنوان سوغاتی بخرد. من هم چند سرویس طلا برای او آوردم تا اینکه یک سرویس انتخاب و یک میلیون تومان از مبلغ سرویس را پرداخت کرد.بعد شروع کرد به نقش بازی کردن و گفت دلارهایش داخل کیفش در ماشین جا مانده و فراموش کرده با خودش بیاورد. گفت می‌خواهد مابقی را به دلار پرداخت کند و به این بهانه از مغازه خارج شد و در حالی که سرویس طلا دستش بود، فرار کرد.

با این شکایت تحقیقات پلیس آغاز و مشخص شد که تاجر قلابی به‌صورت سریالی از طلافروشان سرقت می‌کند. او با ۲ شگرد نقشه‌اش را پیش می‌برد؛‌شگرد اول این بود که به بهانه برداشتن دلار از ماشینش سرویس را با خودش می‌برد و سرقت می‌کرد. ترفند دومش این بود که، مشابه سرویس اصلی، یک تقلبی می‌خرید و بعد به طلافروشی‌ها می‌رفت و در فرصتی، طلای اصل را با بدل جا به جا می‌کرد. ماموران در ادامه خودرویی را که متهم با آن به طلافروشی رفته بود شناسایی کردند.

راننده دستگیر شد اماگفت: شغل من مسافرکشی است و مدتی قبل متهم به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد و خودش را یک جراح موفق معرفی کرد. او ماشینم را کرایه کرد و روزی ۵ میلیون تومان به من می‌داد اما از سرقت‌هایش بی‌خبر بودم. درواقع به من گفته بود که کار تجاری انجام می‌دهد و نمی‌دانستم دست به سرقت از طلافروشی‌ها می‌زند.

بنا بر این گزارش، گروهی از کارآگاهان پلیس به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات خود را برای بازداشت متهم آغاز کرده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار