چاپ کد خبر: 93930
14 شهریور 1401

خودرو ۷ نفره لوکس فرداموتورز ، مشخصات فنی ، زمان عرضه و قیمت آن

فرداموتورز برای سومین بار از محصول جدید FMC M۴ پس از تهران و شیراز در مشهد رونمایی کرد. این شرکت قرار است فروش M۴ را طی دو ماه آینده آغاز کند.

لاماری 1

مجموعه تکنولوژی های بر پایه رادار در کنار چینش خاص ظرفیت ۷نفره این خودرو پیشرانه حدود ۲۰۰ اسب بخاری آن در کنار ابعاد مشابه کراس اوور های بزرگ و لوکس خانوادگی بازار موجب می شود تا M4 گزینه ای متفاوت در بازار باشد.

محصول جدید خودروسازی فردا مینی ون و یا MPV دانگ فنگ است که کانسپت آن سال گذشته در نمایشگاه شانگهای چین معرفی شد و نسخه تولیدی آن در ایران توسط فردا موتورز تولید می‌شود.

لاماری 2

امکانات FMC M4
این خودرو جهز به امکاناتی نظیر رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، اتوهلد، ترمز پارک برقی، رانندگی خودکار بین خطوط، سنسور نور و باران، رادار خطی، گرم‌کن و سردکن صندلی های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم (با قابلیت تنظیم عرضی صندلی های ردیف دوم)، کروز کنترل تطبیق پذیر، تهویه اتوماتیک (تهویه مستقل سرنشینان عقب)، سیستم پاک‌سازی هوا، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، هشدار برخورد از جلو، نوربالای خودکار و… است.

دانگ فنگ موتور، ۵۳ سال پیش در ووهان تاسیس شد و مشابه بسیاری دیگر خودروسازان چینی، در ابتدا تولیدکننده‌ی کامیون با مصارف نظامی و عمومی بود. بخش اصلی سهام دانگ فنگ، در اختیار دولت چین است و از معدود خودروسازان نیمه‌خصوصی این کشور محسوب می‌شود. دانگ  فنگ از سال ۲۰۰۳ همکاری با کیا، هوندا و نیسان را با هدف تولید خودرو آغاز کرد و سال ۲۰۱۱ موفق به تولید ۳ میلیون دستگاه وسایل نقلیه سواری شد.

فنگژینگ، یکی از برندهای جدید زیرمجموعه‌ی دانگ فنگ چین است که در کلاس ون و مینی‌ون فعالیت می‌کند. مدل M۴ در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده است و تلاش می‌کند تا خودرویی لوکس با امکانات نزدیک به استاندارد جهانی باشد. این مدل در بعضی منابع یات (Yacht) به معنی قایق لوکس تفریحی نام دارد.

لاماری 3

طراحی ظاهری و نمای بیرونی فردا FMC M۴

فرم کلی چراغ‌ها و نمای جلوپنجره، FMC M۴ را جذاب و مدرن جلوه می‌دهد. طراحی این مدل بسیار متفاوت از خودروهای معمول در کلاس ون چینی با چراغ‌های ساده است و فراتر از انتظار، جلب توجه می‌کند.

فردا FMC M۴ 6

برای جلوپنجره، حالتی شبیه به زبان طراحی لکسوس وجود دارد که البته با ترفندی ساده به دو قسمت تقسیم شده است. این بخش با نوار کروم که از پایین سپر تا انتهای قاب پنجره‌ها کشیده شده، جلوپنجره را از دیگر ادوات خودرو جدا می‌کند. چراغ‌های   FMC M۴ نیز گوشه‌های تیز دارند تا همراه با نوار LED عمودی در طرفین، جذابیت بیشتری داشته باشند. حجم‌دهی بدنه با ظرفت بسیار خوبی انجام شده و ظاهر سپر، هماهنگی بسیار خوبی با دیگر اجزا دارد.

فردا FMC M۴ 7

در نمای جانبی، کشیدگی بدنه با خطوط کم‌عمق روی درها و رکاب، به خوبی احساس می‌شود. از این زاویه، فرم خاص چراغ‌های جلو و عقب در دید بیننده هستند؛ ضمن اینکه اسپویلر انتهای بدنه، شیب سقف از جلو تا عقب و اختلاف ارتفاع دستگیره‌ها، چشم‌نواز به نظر می‌رسند.

برای پشت فردا FMC M۴، چراغ‌های پیوسته با طرحی نزدیک به چراغ‌های جلو انتخاب شده‌اند. در عقب هم، حجم‌دهی بدنه با ظرافت بسیار خوب شکل گرفته و جایگاه مناسبی برای نصب پلاک دارد. باتوجه به اینکه دانگ فنگ تلاش می‌کند تا فنگژینگ M۴ به ون‌های لوکس نزدیک شود؛ استفاده از ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ را به سپر عقب و بخش کوچکی از رکاب محدود کرده است.

فردا FMC M۴ 5

در مجموع، می‌توان طراحی بیرونی فردا FMC M۴ را عجیب و ناشناخته توصیف کرد؛ درحالی‌که  نسبت به دیگر ون‌های چینی مثل هایما ۷X مونتاژ ایران خودرو یا نسخه‌های قدیمی دلیکا، جذاب‌تر و چشم‌گیرتر است. ابعاد بدنه دانگ‌­فنگ فورتینگ شامل ۴۸۵۰ میلی‌متر طول،  ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع  با فاصله محورهای ۲۹۰۰ میلی‌متر است.

طراحی داخلی و نمای کابین فردا FMC M۴

طراحان دانگ‌­فنگ  فورتینگ M۴ برای داشبورد و ادوات داخل اتاق، حالتی کلاسیک شبیه به کابین مدل‌های جدید جنسیس را الگوبرداری کرده‌اند.  در بخش میانی، موادی با نمای مشابه چوب استفاده شده است و ترکیبی از رنگ‌های روشن کرم و خاکستری، روی فرمان دیده می‌شود.

فردا FMC M۴ 4

دو نمایشگر بزرگ با ساختاری سرتاسری برای پنل دیجیتال پشت فرمان و سیستم سرگرمی وجود دارد که هرکدام، ۱۰/۲۵ اینچ هستند. این ترکیب مشابه داشبورد دانگ فنپ T۵ EVO است که در ایران با نام لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد. گروه‌بندی کلیدها، دسته‌دنده‌ی مدرن، ادوات فلزی فرمان و پوشش مبله داخل تودری، حس یک خودروی لوکس را برای FMC M۴ تقویت می‌کنند.

فردا FMC M۴ 2

فردا FMC M۴ با ساختار ۷ صندلی با چهار صندلی جداگانه برای ردیف‌های اول و دوم تولید می‌شود. طبیعتا سرنشینان ردیف وسط، بیشترین فضا را در اختیار دارند و صندلی‌های ردیف سوم،  ساده و نیم‌کت‌ شکل خواهند بود. کیفیت چرم مصنوعی استفاده شده برای این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای چینی موجود در ایران، برتری دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی فردا FMC M۴

دانگ فنگ فورتینگ نیز مثل بسیاری دیگر خودروهای چینی موجود در بازار جهانی، مجهز به پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ است اما به لطف فناوری GDi قدرت بیشتری تولید می‌کند. فردا FMC M۴ از نظر فنی، مشابهت زیادی با لاماری ایما دارد و همراه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet) اتوماتیک، قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

باتوجه به اینکه لاماری ایما در آزمون‌های سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، زمان ۹/۵ تا ۱۰ ثانیه را ثبت کرده است، می‌توان احتمال داد که مینی‌ون فردا FMC M۴ هم، در زمانی حدود ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر داشته باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی فردا FMC M۴

هنوز اطلاعات دقیقی از آپشن‌ها و قیمت این مدل موجود نیست اما بنابر اطلاعات به‌دست آمده از نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱، می‌توان فردا FMC M۴ را یکی از پرامکانات‌ترین مدل‌های صفر کیلومتر موجود در ایران دانست.

فردا FMC M۴ 3

فرداموتوز امیدوار است FMC M۴ در بازار کشورمان همراه با رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، اتو هلد، ترمز پارک برقی، فناوری حفظ خودرو بین خطوط، سنسور نور و باران،  گرم‌کن و سردکن صندلی های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم (با قابلیت تنظیم عرضی صندلی های ردیف دوم، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، تهویه اتوماتیک  با تهویه مستقل برای سرنشینان عقب، فیلترپاک‌سازی هوا، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، هشدار برخورد از جلو و کنترل خودکار نوربالا، عرضه شود. ترمزهای ABS مجهز به توزیع هوشمند نیروزی ترمز، فناوری حفظ تعادل ESP و کنترل کشش TCS هم روی دانگ‌­فنگ  فورتینگ موجود در بازار چین وجود دارد.

فردا FMC M۴ 1

قیمت احتمالی فردا FMC M۴ در ایران

دانگ فنگ فورتینگ یا Fengxing M۴ هنوز به طور گسترده  در بازارهای خارجی فروخته نشده است؛ اما ضمن مقایسه این خودرو با مدل‌های مشابه ساخت چین، می‌توان انتظار قیمت در حدود ۲۰ هزار دلار داشت.

محمدرضا آریان‌نژاد مدیر بازاریابی فرداموتورزقیمت احتمالی این محصول را بین لاماری ایما و تیگو۸ پرو عنوان کرد.قیمت  FMC M4
خودروسازی فردا هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو را اعلام نکرده اما انتظار می رود که برای این خودرو قیمتی در محدوده  در محدوده ۱ تا ۱٫۵ میلیارد تعیین شود.

 

عضو یکی از کانال های اخباراول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار