چاپ کد خبر: 37877
22 آبان 1399

خوراکی های مناسب تقویت بدن:مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

به گزارش گروه سلامت اول فارس ،، مرطوب نگه‌داشتن بدن جزو مهم‌ترین نکاتی است که فرد می‌تواند در مبارزه با آنفلوآنزا انجام دهد که مایعات زیر در این شرایط کمک‌کننده خواهند بود.
افراد معمولا هنگام ابتلا به بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزا میل زیادی به غذا خوردن ندارند. هنگام ابتلا به بیماری آنفلوآنزا باید به اندازه کافی غذا‌های مقوی و مایعات استفاده کنیم تا بدن قوی شود.

مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

سوپ مرغ

مواد تشکیل‌دهنده سوپ مرغ باعث مبارزه با التهاب می‌شود و پاسخ‌های التهابی به بیماری را کاهش می‌دهد. سوپ مرغ همچنین راه بینی و گلو را باز می‌کند و فرد راحت‌تر نفس می‌کشد.

سوپ‌های دیگر نیز مثل سوپ سبزیجات آثار مشابه برای فرد دارد. سوپ‌ها علاوه بر مقوی‌بودن، راحت هضم می‌شود و می‌توان به راحتی آن‌ها را آماده کرد و همچنین حاوی آب است و به این ترتیب آب‌رسانی به بدن را افزایش می‌دهد.

سیر

سیر دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است؛ این ماده به فرد کمک می‌کند تا سیستم ایمنی خود را بهبود بخشد و با عفونت‌هایی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی مبارزه کند.

میوه‌های حاوی ویتامین C

میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند.
مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

زنجبیل

زنجبیل باعث از بین‌بردن حالاتی مثل حالت تهوع در آنفلوآنزا و بهبود سیستم گوارشی می‌شود. می‌توانید پودر زنجبیل را به مقدار بسیار کم به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و همچنین آن را در آب داغ، عسل و لیمو بریزید و یک چای گیاهی درست کنید.

سبزیجات

سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که گوارش را بهبود می‌بخشند و همچنین مواد مغذی مثل ویتامین C، آهن و فولیک اسید دارند. این مواد نقش مهمی را در بهبود عملکرد سیستم ایمنی ایفا می‌کنند و همچنین خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارند که بدن را سریع‌تر بهبود خواهند بخشید.

جو دوسر

جو دوسر نیز منبع غنی از فیبر است که فیبر موجود در این ماده غذایی حاوی باکتری‌های مفید است. همچنین برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند، مناسب است، زیرا می‌تواند تب، اسهال و استفراغ را از بین ببرد.
مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟
مایعات
مرطوب نگه‌داشتن بدن جزو مهم‌ترین نکاتی است که فرد می‌تواند در مبارزه با آنفلوآنزا انجام دهد که مایعات زیر در این شرایط کمک‌کننده خواهند بود.

آب | کلیه‌ها از آب استفاده می‌کنند تا مواد اضافی بدن را خارج کنند. نوشیدن آب به اندازه کافی باعث افزایش سرعت ریکاوری در فرد می‌شود.

آب گرم با عسل، لیمو و زنجبیل | زنجبیل موجود در این نوشیدنی باعث کاهش حالت تهوع در فرد می‌شود.

دمنوش‌های گیاهی

برخی از دمنوش‌های گیاهی خواص درمانی خاص دارند. به عنوان مثال جوشانده نعنا یا پونه یا عصاره رزماری عوارض تنفسی بویژه سرفه را کاهش می‌دهد و جوشانده گل گاوزبان در کاهش تب موثر است. چای زنجبیل به علت طبع گرم و خاصیت ضدمیکروبی آن تاثیر بسیار مطلوبی در درمان سرماخوردگی وآنفلوآنزا دارد.
مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

غذا‌هایی که باید از آن‌ها دوری کنیم

غذا‌های فراوری‌شده | این غذا‌ها دارای نمک زیادی هستند که آب بدن و قند را می‌گیرند و همین موضوع باعث افزایش التهاب می‌شود.

لبنیات| لاکتوز موجود در لبنیات، هضم سختی دارد که اگر فرد حالت تهوع شدیدی داشته باشد و با مصرف لبنیات، خلط بیشتری تولید کند، نباید آن را مصرف کند.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار