چاپ کد خبر: 8047
7 خرداد 1398

دبیر خانه کشاورز فارس: موافق نصب کنتورهای هوشمند هستیم

دبیر خانه کشاورز فارس: موافق نصب کنتورهای هوشمند هستیم

به گزارش اول فارس ، محمدحسین فخیمی  افزود: با این وجود، کشاورزان توان پرداخت هزینه نصب کنتور هوشمند را ندارند و تقاضای آنها، پرداخت این هزینه توسط دولت است.

وی ادامه داد: کشاورزانی که کنتور مصرف آب را بر روی چاه های آب کشاورزی خود نصب کرده اند، امروز این گلایه رادارند که کسانی که کنتور ندارند آزادانه از منابع زیرزمینی برداشت می‌کنند اما حجمی برای کنتورهای هوشمند مشخص شده که بیشتر از آن امکان برداشت وجود ندارد، این شرایط باید برای همگان برابر باشد و روند اصلاح شود.

این فعال حوزه کشاورزی گفت: بحث عدالت در توزیع آب بین کشاورزان مسأله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد، در بحث رهاسازی آب از سدها کشاورزان این گلایه را دارند که چرا این رهاسازی به موقع صورت نمی‌گیرد.
** قیمت پایه برای محصولات کشاورزی مشخص شود

 دبیراجرایی خانه کشاورز استان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به مسائل بخش کشاورزی اظهار داشت: باید یک قیمت پایه برای محصولات کشاورزی مشخص شود و با توجه به تورم در زمان تولید محصول این قیمت افزایش یابد.

فخیمی ادامه داد: این شیوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی باعث می شود کشاورزان دچار زیان نشوند.
** قیمت بالاتر خرید گندم در کشورهای همسایه
یک عضو شورای مرکزی خانه کشاورز استان فارس نیز گفت: تشکیلات ترویجی تلاش می‌ کنند یک کشت را از فصلی به فصل دیگر منتقل و یک زراعت پرآب را به زراعت کم آب تبدیل کنند.
محمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق گرمسیر، چغندر را به جای تابستان در زمستان کشت می‌کنند، سطح کشت از ۲۰۰ هزار هکتار، پنج هزار هکتار می‌شود، محصول بعد از تولید به مراکز خرید داده می‌شود اما بعد از ۹ ماه پول کشاورز را نمی‌دهند.
وی ادامه داد: گندم که قیمت واقعی آن را از کشاورز نمی خرند را تحویل می‌گیرند اما تا ماه‌ها پول آن پرداخت نمی‌شود،در کنار ما عراق گندم را تا بیش از چهار هزار تومان و افغانستان تا بیش از ۶ هزار تومان خریداری می‌کند.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز استان فارس با تاکید بر اینکه سیاست‌ها نمی‌گذارد قضیه اقتصاد بخش کشاورزی به خوبی روان کار کند، گفت: محصولات کشاورزی و باغداری ایران بهترین جایگاه را در دیگر کشورها دارد اما من توان آن را ندارم، این محصولات را به آنجا ببرم.
جعفری در مورد نصب کنتورهای حجمی کشاورزی نیز بیان کرد: ما کشاورزان آمادگی نصب کنتور را داریم اما این امر نیازمند عزم ملی است که در عمل، شاهد آن نیستیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار