چاپ کد خبر: 12965
19 شهریور 1398

دختر جوان طرفدار استقلال تهران معروف به” دختر آبی” درگذشت

دختر آبی که هفته گذشته جلوی دادسرا خودسوزی کرده بود، درگذشت.

دختر آبی که خودسوزی کرده بود درگذشت

به گزارش اول فارس ،  سحر دختر جوان طرفدار استقلال تهران معروف به دختر آبی هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد که باید برای تحمل ۶ ماه حبس به زندان برگردد. او بعد از شنیدن این خبر برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان درحالیکه فریاد می‌کشید و از موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد.

خودسوزی سحر با واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، پروانه سلحشوری و برخی از بازیکنان فوتبال را در پی داشت.

سحر امروز بر اثر جراحات وارده به خاطر خودسوزی درگذشت.

این دختر چندی ‏پیش که به دلیل آنچه که پوشش غیرمناسب گفته شده شد و بازداشت و پروند‌های برای او تشکیل ‏شده بود، در مراحل پیگیری پرونده و هنگام خروج از دادگاه در اقدامی غیرمنتظره ‏خودش را به آتش کشیده است.

پیش از این خواهر این دختر درباره ماجرای خودسوزی به روزنامه شهروند گفته بود: «هفته آخر اسفندماه‌سال ۹۷ بود. بازی استقلال تهران و العین. خواهرم برای دیدن بازی به تهران ‏آمد. لباس مبدل هم پوشیده بود. کلاه‌گیس آبی و یک پالتوی بلند. وقتی ماموران قصد بازرسی ‏بدنی او را برای ورود به استادیوم داشتند، او به آن‌ها می‌گوید که دختر است تا به او دست نزنند. ما ‏خانواده مذهبی هستیم. همانجا هم ماموران او را بازداشت می‌کنند. چهارشنبه بود که ما به ‏دادسرای ارشاد رفتیم. بازپرس وثیقه ۵۰‌میلیون تومانی تعیین کرد. اما این پول نقد را همراه ‏نداشتیم. فردای آن روز یعنی پنجشنبه پول را به حساب واریز کردیم. اما کار از کار گذشته بود و ‏خواهرم تا روز شنبه در زندان بود.»

او توضیح داد: «روز شنبه او را با وثیقه آزاد کردیم. اما او رفتارش تغییر کرده بود. خیلی ناراحت و گوشه‌گیر شده ‏بود. البته خواهرم سابقه بیماری و اختلال روانی (دوقطبی) داشت. ما این‌ها را هم به دادیار گفتیم. اما فایده‌ای ‏نداشت. تا این‌که چند هفته بعد برای گرفتن گوشی موبایلش به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. مثل ‏این‌که آنجا از کسی شنیده بود که باید ۶ ماهی زندانی شود. همین هم حال او را بدتر کرد. تا این‌که ‏به ما اطلاع دادند پرونده به دادگاه انقلاب رفته است.»
«سحر» روز حادثه به دادگاه مراجعه می‌کند، اما ظاهرا قاضی در مرخصی به سر می‌برده است و در ادامه آن اتفاق تلخ رخ می‌دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حامد سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

۱۸ شهریور سالروز درگذشت ِ #دختر_آبی #سحر_خدایاری گرامی باد و یادش گرامی و روحش شاد

آخرین اخبار