چاپ کد خبر: 102962
8 بهمن 1401

درباره جدیدترین شاسی بلند ایرانی با موتور میتسوبیشی بیشتر بدانید

سایپا آریا را می‌توان نسخه کراس اوور شاهین دانست که با پیشرانه وارداتی ۲ لیتری میتسوبیشی در بازار عرضه خواهد شد.

سایپا آریا

به گزارش اول فارس ، اولین کراس اوور تولید داخل، سایپا آریا نام دارد که گروه خودروسازی سایپا این محصول را سال ۱۳۹۹ رونمایی کرد. این محصول به موتور ۴ سیلندر۱۶ سوپاپه تنفس طبیعی مجهز شده که حجم موتوری برابر با ۱۴۹۷ سی‌سی دارد.

مشخصات فنی سایپا آریا

این محصول سایپا توان تولید ۱۴۴ اسب بخار و توان تولید حداکثر گشتاور ۱۸۸ نیوتن‌متر دارد که این نیرو به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود تا چرخ‌ها را به حرکت در آورد.

سایپا آریا طی ۱۱ ثانیه به شتاب ۱۰۰ می‌رسد که حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و حجم باکی برابر با ۴۷ لیتر دارد. این خودرو بر پایه پلتفرم SP100 خواهد بود که در قسمت جلو به سیستم تعلیق مکفرسون و در قسمت عقب به سیستم تعلیق میل پیچشی تجهیز شده است.

همانطور که گفته شد این خودرو، کراس اوور شاهین سایپا است و همین امر سبب شده تا نمای جلو این خودرو شباهت بسیاری با خودرو شاهین داشته باشد ولی طراحی قسمت عقب این خودرو شباهت به هاچ‌بک دارد که قسمت در و چراغ‌های آن متفاوتش کرده است.

آریا سایپا به ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی اضطراری BAS، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی مجهز شده است.

1604746173 T0iB4

امکانات رفاهی سایپا آریا

این خودرو به دو کیسه هوا مجهز شده و از دیگر تجهیزات آن می‌توان به سانروف، تریم داخلی با روکش چرم، داشبورد نرم، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر هفت اینچی، صفحه نمایش ۱۰ اینچی اندروید، سیستم کمکی برقی فرمان، صندلی با قابلیت تاشو، سیستم کنترل فشار باد تایر، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، بلوتوث و غیره اشاره کرد.

رقبا سایپا آریا

این خودرو تاکنون عرضه نشده و بدیهی است که قیمت مشخصی ندارد. به سبب آنکه قیمت آریا سایپا مشخص نشده نمی‌توان رقبای این خودرو در بازار را حدس زد اما به سبب آنکه این خودرو، کراس اوور خودرو شاهین است، به سبب کراس اوور بودن احتمالا قیمتی گران‌تر خواهد داشت. با در نظر گرفتن این مورد می‌توان رقبای این خودرو در بازار کنونی را ام وی ام ایکس ۲۲، برلیانس سی ۳ و چانگان سی اس ۳۵ دانست.

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار