چاپ کد خبر: 74259
19 بهمن 1400

دربدری کشاورزان و دامداران در پی تصرف ۷۰۰ هکتار اراضی ملی در فسا

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر صمت، گفت: طرح فولاد فسا در ۱۳ سال گذشته فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی که می‌تواند نقطه تحول منطقه باشد در تصرف کسانی قرار گرفته که نه تنها اقدامی برای ساخت فولاد نکرده اند بلکه مردم دامدار و کشاورز محروم منطقه را نیز از چراگاه‌های دام محروم کرده اند.
نماینده فسا

به گزارش اول فارس ، حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی  در خصوص رفع موانع و تعیین تکلیف پروژه فولاد و ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی با فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست با توجه به عدم نظارت کافی مراجع ناظر در وزارت صمت و عدم اهتمام لازم در دستگاه‌های اجرایی استان و کشور در چند سال گذشته، اظهار کرد: طرح فولاد فسا در ۱۳ سال گذشته فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی مرغوب ملی که می‌تواند نقطه تحول منطقه باشد در تصرف کسانی قرار گرفته که نه تنها اقدامی برای ساخت فولاد نکرده اند بلکه مردم دامدار و کشاورز محروم منطقه را نیز از چراگاه‌های دام محروم کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با توجه به اهمیت موضوع در جهت پیگیری مطالبات مردم افزود: اکنون بعد از ۱۳ سال و تلاش‌های شبانه روزی بنده و ده‌ها جلسه با مسئولان وزارت صمت و نهادهای قضایی و امنیتی و اطلاعاتی این امر بر همگان آشکار شده که سرمایه‌گذار کنونی توان مالی، فنی و اجرایی برای اجرای طرح را ندارد، لذا مجوز تولید و بهره برداری صادره برای تولید لوله های بدون درز، مجوزهای تخصیص آب و گاز و برق و قرارداد زمین طرح ابطال شده و با معرفی سرمایه گذار توانمند جدید مجوزهای موصوف به نام سرمایه گذار جدید صادر شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به علل نامعلوم تلاش‌های موثری برای بازپس‌گیری اراضی مذکور و خلع ید از سرمایه گذار ناتوان فعلی صورت نگرفته و سرمایه گذار فعلی معطل تصمیم گیری مراجع مسئول است.

فیروزی خواستار اقدام فوری و سریع در خصوص باز پس گیری زمین مذکور برای واگذاری به سرمایه گذار جدید، با دستور قاطع به سازمان صمت استان فارس و شفافیت کامل این مطلب به مردم شریف شهرستان فسا از وزیر صمت شد.

وات 1 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر سه شنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

ایجاد این صنعت که آب زیادی روزانه مصرف خواهد کرد آن هم در جایی که نه دریاچه ای هست نه رودخانه ای باعث میشود که تمام باغات از بین برود و کشاورزی تعطیل شود و همه به حاشیه شهرها رانده شوند!!!
از جمله طرحهای نسنجیده و خطرناک هست که حرث و نسل مردم را ازبین می برد.

آخرین اخبار