چاپ کد خبر: 84798
5 خرداد 1401

درخواست از عشایر سراسر کشور برای ثبت نام و دریافت “دامدار کارت” ۲۰۰ میلیون تومانی

عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: عشایر برای ثبت نام و دریافت “دامدار کارت” اقدام کنند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش اول فارس،، عباس پاپی زاده در سفر به استان فارس و بازدید از شرکت تعاونی عشایری فسا اظهار داشت: تسهیلات کم بهره برای خرید علوفه دامی اختصاص داده تا مشکل تامین نقدینگی عشایر عزیز کمتر شود.

وی تاکید کرد: عشایر باید برای ثبت نام و دریافت “دامدار کارت” اقدام کنند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پاپی زاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم سازمان ارتقا معیشت جامعه عشایری است، افزود: بهبود بازار فروش محصولات تولیدی عشایر از سوی سازمان درحال پیگیری است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران و نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود به خصوص ظرفیت اتحادیه ها و تعاونی های عشایری برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها استفاده شود.

وی گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از عشایر در برابر افت قیمت دام، سیاست صادرات دام و خرید داخلی اتخاذ شده که با حذف واسطه ها قیمت گوشت برای مصرف کننده افزایش پیدا نکرده و سود ناشی از آن به عشایر می رسد.

پاپی راده با اشاره به تعاملات خوب دولت و مجلس با سازمان امور عشایر و افزایش اعتبارات حوزه عشایر در سال جاری، اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱ تحولات اساسی در زندگی عشایری داشته باشیم.


سرپرست بانک کشاورزی از صدور دامدارکارت جدید با سقف اعتباری دو میلیارد ریال و نرخ سود ۱۰ درصد در حمایت از تامین نهاده‌های دامی خبر داد.

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی رضایی با تاکید بر این که اولویت اول بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ حمایت از تامین نهاده‌های کشاورزی در قالب دامدارکارت و سامانه بازارگاه است، اظهار کرد: افزایش سقف اعتباری دامدارکارت از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش نرخ سود این تسهیلات از ۱۱ به ۱۰ درصد، تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین و بسیج تمام شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور برای صدور دامدارکارت و پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های دامی، از جمله اقداماتی است که بانک کشاورزی همسو با سیاست‌های دولت و با هدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیور و تامین امنیت غذایی کشور در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و برای حمایت از تولید کنندگان و رونق واحدهای تولیدی دام و طیور، دولت طرحی را با هماهنگی بانک مرکزی به تصویب رساند که طی آن بانک کشاورزی بر اساس معرفی وزارت جهاد کشاورزی، تسهیلات یارانه‌دار خرید نهاده‌های دامی را به واحدهای کوچک در قالب دامدارکارت با نرخ سود ۱۰ درصد و به واحدهای متوسط و بزرگتر از طریق سامانه بازارگاه با نرخ سود ۱۲ و ۱۵ درصد پرداخت کند.

رضایی با بیان این که اعتبار در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی در این طرح، بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در اجرای سیاست تامین نقدینگی واحدهای پرورش دام و طیور، در قالب دامدار کارت با نرخ سود ۱۱ درصد تا ۳۱ اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط پرداخت کرده است.

برای ثبت نام دامدار کارت وزارت جهاد کشاورزی ،سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری (سیتا) کلیک کنید

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر حسین شنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

بیش از نصف عشایر دام داری را امسال جمع کردن…با جو و ذرت ۱۲ هزار تومنی گوشت زیر ۴۰۰ تومن صرفه نداره ….دولت بره از پاکستان گوشت آلوده منجمد وارد کنه یا از برزیل و قزاقستان گوشت اسب بیاره بگه گوشو گوسفندی تعاونی خدمت مردم

ناشناس شنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

این یک بلوف محضه
عشایر مظلوم ضامن که نداره بانک هم وام نمیده
باید به صورت زنجیره ای متقاضیان وام بده

حامد سجادی جمعه , ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

از بی پولی بدبختیم پول نداریم اب بخریم

محمدعابدی پنجشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

عشایر دامدار

آخرین اخبار