چاپ کد خبر: 53567
21 اردیبهشت 1400

درخواست لغو ، تعویق و یا غیرحضوری کردن امتحانات پایه نهم و دوازدهم

امتحانات 1

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی ضمن بیان درخواست لغو، تعویق و یا غیرحضوری کردن امتحانات پایه نهم و دوازدهم، از مسئولان، خواستار بررسی و پیگیری این مطالبه، از طرف دانش‌آموزان شد.

فاطمه ترکی زاده

به گزارش اول فارس، فاطمه ترکی زاده؛ عضو هیئت رییسه مجلس دانش‌آموزی کشور درباره تغییر وضعیت برگزاری امتحانات از حضوری به غیرحضوری گفت: با توجه به درخواست دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم در برگزاری آزمون حضوری، به عنوان نماینده دانش آموزان، از نهادهای متولی و ستاد مقابله با کرونا درخواست می شود ضمن ورود به موضوع لغو، تعویق و یا غیرحضوری کردن امتحانات، به درخواست دانش آموزان رسیدگی شود.

وی در ادامه افزود: آزمون ارشد و استخدامی بانک تجارت از لحاظ زمان برگزاری و گستردگی به یکدیگر شباهت دارند و به علت سلامت داوطلبان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آزمون ارشد از ۹ الی ۱۲تیر به ۶ الی ۸ مرداد تغییرکرد و آزمون استخدامی بانک تجارت از فروردین ماه به ۲۴ تیر ماه تغییر پیدا کرد. این در صورتی است که جمعیت شرکت کننده در آزمون استخدامی، کمتر از ۳۰۰۰۰ نفر است و جمعیت افراد در امتحانات هماهنگ پایه نهم و دوزادهم قریب به دو میلیون نفر است و اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

ترکی زاده در پایان با اشاره به اهمیت این دو پایه افزود: درخواست به تعویق انداختن امتحانات تا واکسینه شدن به جهت اینکه می تواند فرصتی برای مطالعه صحیح دروس و همچنین جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا را فراهم کند، قابل بررسی است.

او تاکید کرد: امید آن داریم که وزیر محترم در تصمیم خودشان تجدید نظر کرده و به درخواست بیش از ۷۰ هزار دانش آموز پاسخ مناسب دهد، چرا که این تصمیم علاوه بر سلامت جسمانی بر سلامت روحی، روانی و عاطفی دانش آموزان تاثیرگذار خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار