چاپ کد خبر: 82261
8 اردیبهشت 1401

دردسر ” قهر سعدی با گلستان ” برای شهروندان شیرازی

مسیر خروجی از میدان گلستان (کلبه سعدی) به سمت بلوار گلستان شیراز از ابتدای نوروز ۱۴۰۱ بسته شده که این مسیر علیرغم گذشت بیش از ۲۰ روز از تعطیلات نوروز همچنان بسته مانده و این وضعیت مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، راه دسترسی به بلوار گلستان شیراز از محل میدان گلستان(کلبه سعدی) با گذاشته شدن بلوک های سیمانی بسته شده و این وضعیت باتوجه به حضوری شدن مدارس بعد حدود ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا موجب دردسرهای زیادی برای شهروندان خصوصا در ساعات شلوغی این محور شده است.

این موانع از اوایل سال ۱۴۰۱ گذاشته شد که تاکنون نیز با وجود گذشت هفته‌ها از تعطیلات نوروزی همچنان پابرجاست.موانع یاد شده موجب طولانی شدن مسیر دسترسی به بلوار گلستان و همچنین میدان ولیعصر از کلبه سعدی شده است.

میدان گلستان (کلبه سعدی) به سمت بلوار گلستان شیراز

قهر سعدی با گلستان،موجب دردسر برای شهروندان

یکی از شهروندان شیرازی  عنوان کرد: مسدودسازی این مسیر در ایام نوروز و به دلیل ازدحام جمعیت و ورود گردشگران نوروزی شاید توجیه ترافیکی داشته اما با گذشت ایام تعطیلات دیگر نیازی به این کار نیست.

عبدالله مالکی افزود: بازگشایی و حضوری شدن مدارس باتوجه به اینکه تنها ۲ ماه از سال تحصیلی باقی مانده موجب شده که اغلب والدین خودشان فرزندان را با خودرو شخصی به محل تحصیل برده و دانش آموزان را بازگردانند که این رویه موجب افزایش تردد خودروها در خیابان های شیراز شده که مسدودسازی این مسیر وضعیت شلوغی و ترافیک این منطقه را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: خودروهایی که قصد حرکت به سمت پل ولیعصر(کابلی) را دارند به ناچار در ساعات شلوغی ترافیک مجبور به تحمل ترافیک شدید و طی مسیر به سمت بلوار هفت تنان هستند تا با رسیدن به اولین تقاطع مجددا دور زده و به سمت مسیر اصلی حرکت کنند که این وضعیت در بعضی ساعات پرتردد روز تا ۳۰ دقیقه زمان اضافی برای رسیدن به مقصد را به شهروندان تحمیل می کند.

مسئولان فراموش کرده‌اند که مسیر را بازگشایی کنند!

مسدود ماندن این مسیر بعد تعطیلات نوروزی موجب انتشار فیلم و عکس‌هایی از این وضعیت در فضای مجازی شده که در بعضی موارد این مطالب دستمایه طنز نیز شده است.

یکی دیگر از شهروندان شیرازی در فضای مجازی نوشت: شاید مدیران شهری شیراز فراموش کرده اند این بلوک‌ها را که برای ایام نوروز گذاشته‌اند، بردارند!

براساس مصوبه ترافیک است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این باره گفت: با توجه به بروز ترافیک در این محدوده با نظر پلیس راهور و براساس مصوبه شورای ترافیک این محور برای بررسی رفتار ترافیکی مسدود شده است.

هادی شه دوست شیرازی افزود: براساس مصوبه شورای ترافیک فعلا نیز این مسیر بسته خواهد ماند.

این مسوول  ادامه داد: بعد از بررسی رفتار ترافیکی این منطقه شورای ترافیک مجددا درخصوص بازگشایی یا مسدود ماندن این مسیر تصمیم گیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مصوبه شورای ترافیک برای مسدودسازی این مسیر برای ایام نوروز و ایام بعد از نوروز ۱۴۰۱ بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان گفت: تا چند روز آینده در این باره و اینکه این مسیر مسدود بماند و یا بازگشایی شود تصمیم گیری خواهد شد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار