چاپ کد خبر: 96522
28 مهر 1401

درگذشت مرد ۴۳ ساله پس از تزریق داروی آنتی‌بیوتیک در نی ریز

مرد ۴۳ ساله به دلیل حساسیت به تزریق داروی آنتی‌بیوتیک که در منزل انجام شده بود، جانش را از دست داد.

به گزارش اول فارس به نقل ازمدیر اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز، این حادثه شامگاه دوشنبه ۲۵ مهرماه رخ داد و این مرد جوان در پی تزریق آمپول سفتریاکسون که توسط نزدیکان وی انجام شده بود، دچار حساسیت شدید شد و راه تنفس وی بر اثر تورم شدید بند آمد.

محمدحسین کچویی گفت: «هنگام رسیدن کارکنان اورژانس، این مرد در حالت شوک و ایست قلبی بود و آنها وی را پس از اقدامات درمانی اولیه، در حال احیاء قلبی – ریوی به بیمارستان شهدای سلامت انتقال دادند.»

بر پایه اطلاعات ما از منابع بیمارستانی، متأسفانه این مرد پس از دو روز بستری در بخش مراقبتهای ویژه، جان خود را از دست داده است و امکان اهداء عضو وی نیز وجود نداشته است.

کچویی به مردم توصیه کرد که به هیچ عنوان تزریقات را در منزل انجام ندهند. وی گفت: «صرف این که کسی تزریقات بلد باشد، به معنای مجوز تزریقات در منزل نیست. تزریقات باید حتماً در مرکز درمانی مجهز به امکانات احیاء و داروی ضدحساسیت(اپی‌نفرین)، با حضور پزشک و کارکنان درمانی مجرب انجام شود. چرا که احتمال بروز حساسیت در همه افراد جامعه وجود دارد. بسیاری از افرادی که دچار حالت حساسیت شدید بر اثر تزریق دارو یا حتی نیش حشرات شده‌اند، سابقه حساسیت نداشته‌اند. همه داروها به ویژه آنتی‌بیوتیکها احتمال دارد که هنگام مصرف، فرد را دچار حساسیت کنند؛ حتی اگر همان دارو را بارها استفاده و تزریق کرده باشند و مشکلی ایجاد نشده باشد.»

%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%87 1 شاید برایتان جالب باشد:

 تست هوش|به نظر شما کدامیک صاحبخانه و کدامیک دزد است؟ به پلیس کمک کنید


کلیک کنید و عضو شوید

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  ایتا 


 کانال اول فارس در سروش


 کانال اول فارس در  بله 


 کانال اول فارس در  آیگپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار