چاپ کد خبر: 10732
8 مرداد 1398

در آستانه انتخابات : اداره ۲ پُست کلیدی استانداری فارس همچنان با سرپرست!

درحالی‌که تنها کمتر از ۷ ماه دیگر تا انتخابات مجلس یازدهم باقی است اما همچنان ۲ پُست کلیدی مرتبط با این رویداد مهم در استانداری فارس با سرپرست اداره می‌شود.

7 ماه تا انتخابات مجلس/ اداره 2 پُست کلیدی استانداری فارس همچنان با سرپرست!

به گزارش اول فارس از شیراز، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود و بنا بر اعلام سید احمد احمدی زاده رئیس ستاد انتخابات استان فارس داوطلبان از دهم تا شانزدهم آذرماه سال جاری فرصت دارند که برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کنند.

این در حالی است که طبق قانون، افرادی که قصد شرکت در این مشارکت مدنی را داشتند، می‌بایست تا ۱۶ خرداد ۹۸ استعفای خود را از مناصب دولتی اعلام می‌کردند؛ یعنی عملاً فرآیند انتخابات مذکور از ماه‌ها پیش از موعد برگزاری در دوم اسفندماه ۹۸ شروع‌شده است.

نکته پرسش‌برانگیز اینکه باوجود نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم که امور مربوط به آن از ماه‌ها پیش‌ازاین شروع‌شده، چرا باید همچنان ۲ اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و امنیتی و انتظامی استانداری فارس که نقش بسیار مهمی در ایجاد نظم، آرامش و امنیت انتخابات ایفا می‌کنند، با سرپرست اداره شوند؟!

 به‌عبارت‌دیگر اینکه پس از گذشت حدود ۲ ماه فرد مناسبی برای جایگاه‌های مذکور هنوز معرفی نشده‌اند، این شائبه را در اذهان تداعی می‌کند که یا در استان پهناور فارس باوجود افراد دارای صلاحیت، ظاهراً کسی نیست که بتواند سُکان این ۲ اداره مهم را به وی سپرد و یا اینکه دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد و یا مسائل دیگری است که ما از آن بی‌خبریم.

به‌هرحال توصیه ما به استاندار محترم فارس این است که با توجه به نزدیک شدن موعد انتخابات و حساست های بسیاری که در این ایام با آن مواجهیم به‌ویژه در استان پهناور فارس، هر چه سریع‌تر تکلیف انتصاب ۲ مدیرکل مذکور را مشخص کند چراکه فرصت چندانی تا موعد انتخابات باقی نیست.

شایان‌ذکر است که ابراهیم استوار میمندی مدیرکل سابق سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس ۱۳ خرداد ۹۸ به نیت شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد و با رفتن وی در ۲۰ خرداد سال جاری با حکم عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، سید علی وکیل زاده ابراهیمی سرپرست این اداره شد و در همین تاریخ نیز پس از ارتقای سید احمد احمدی زاده از سمت مدیرکلی اداره امنیتی و انتظامی استانداری به معاونت سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، عبدالله رفیعی پور سرپرست این اداره شد و این سرپرستی‌ها همچنان ادامه دارد.

بنا بر اعلام وزارت کشور، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار