چاپ کد خبر: 37083
6 آبان 1399

در باره تفاوت تخم مرغ‌های سفید با قهوه ای بیشتر بدانیم

خواص تخم مرغ

 هنگامی که موضوع رنگ تخم مرغ مطرح می شود، هر فردی ترجیح خود را دارد. برخی افراد بر این باورند که تخم مرغ های قهوه ای سالم‌تر و طبیعی‌تر هستند، در شرایطی که دیگران معتقدند تخم مرغ های سفید تمیزتر بوده یا از طعم بهتری سود می برند. اما آیا تفاوتی بین تخم مرغ های قهوه ای و سفید فراتر از رنگ پوسته آنها وجود دارد؟

به گزارش اول فارس ، آیتور سانچز، متخصص اسپانیایی تغذیه در مصاحبه با روزنامه La Vanguardia گفت: هیچ تفاوتی بین تخم مرغ‌های پوسته قهوه‌ای و سفید وجود ندارد و هر دو از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند.

این متخصص توضیح داد که رنگ پوسته تخم مرغ مربوط به ماده‌ای شیمیایی به نام پیگمنتوم بوده که از مرغ به تخم مرغ منتقل می‌شود و به نوبه خود تا حدود زیادی به نژاد مرغ‌ها بستگی دارد.

این متخصص تأکید کرد که براین اساس رنگ پوسته تخم مرغ به هیچ وجه نشانه وجود تفاوت در خواص غذایی یا نحوه زندگی مرغ نیست.

پیش از این، یکی از کاربران WeChat مدعی شده بود که تخم مرغ می‌تواند حتی بیشتر از سم به بدن آسیب برساند.

او گفته بود تخم مرغ خام ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشد که باعث اسهال می‌شود؛ بنابراین باید از مصرف آن برحذر بود.

علاوه بر این، تخم مرغ خام حاوی موادی به نام آویدین و آنتی تریپسین است که بر جذب سفیده تخم مرغ در بدن تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، تخم مرغ باید قبل از مصرف در دمای بالا جوشانده شود تا باکتری‌های آن از بین برود.

اما اگر تنها عامل تمایز رنگ، است، چرا در سوپر مارکت های بیشترتخم های سفید وجود دارد تا قهوه ای ؟ و چرا تخم مرغ های قهوه ای گران قیمت تر هستند ؟ شاید تفاوت توزیع مبتنی بر رنگ به دلیل هزینه است، ” تخم مرغ های قهوه ای بزرگ تر هستند، وهزینه آنها بیشتر، بنابراین تخم مرغ سفید مقرون به صرفه تر است .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار