چاپ کد خبر: 103442
15 بهمن 1401

در باره خوردن قهوه و اثرات باورنکردنی آن بر رابطه جنسی بیشتر بدانیم

رابطه بین کافئین، قهوه و رابطه جنسی

در این مقاله به موضوعی میپردازیم که شاید درباره آن نظرات متفاوت و متناقضی شنیده باشید یعنی رابطه بین کافئین، قهوه و رابطه جنسی. اگر شما هم جزء آن دست از افراد هستید که به صورت روزانه قهوه می‌نوشید و درباره ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی سوالاتی دارید، بهتر است تا به انتها این مطلب را مطالعه بفرمایید.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. نشان داده شده است که قهوه می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد، به تمرکز کمک کند و سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی است.

برای مردان، یک فنجان قهوه روزانه بیشتر از بیدار کردن مغز است. برخی تحقیقات نشان می دهد که مردانی که دو تا سه فنجان قهوه در روز می نوشند، کمتر در معرض ابتلا به اختلال نعوظ هستند.

coffee sexual relations

موارد مختلفی در رابطه زناشوی موفق دخیل هستند که در ادامه برخی از آنها که به قهوه مرتبط هستند خواهیم پرداخت.

ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی

این که چه چیزی به یک فرد در رابطه جنسی کمک میکند، بسته به اینکه از چه کسی این سوال را بپرسید بسیار متفاوت است. عاشقی که صبور و ملایم است ممکن است برای یک نفر شگفت‌انگیز و برای دیگری کسل‌کننده باشد – همه چیز در مورد دیدگاه است.

رابطه جنسی عالی مهارتی است که به برقراری ارتباط و تمرین نیاز دارد. همچنین به درجاتی از انرژی و استقامت نیاز دارد. برای کسانی که به دنبال یک مزیت اضافی و ناشی از تقویت جنسی هستند، مخلوط کردن قهوه و رابطه جنسی ممکن است به معنای تفاوت بین رابطه جنسی معمولی و شگفت انگیز باشد.

قهوه درمان همه چیز مرتبط با کاهش میل جنسی نیست. «[میل جنسی] پیچیده است، و شامل میل و تجربه ذهنی نیز می شود، نه فقط برانگیختگی فیزیکی یا استقامت. ساتوری مدرون، متخصص سکسولوژیست و مشاور تغذیه درباره قهوه و رابطه جنسی

به عنوان مثال، در حالی که ۶۲٪ از جمعیت ایالات متحده روزانه قهوه می نوشند، زمان بندی برای نوشیدن فنجان قهوه شما ممکن است کلید باز کردن خواص تقویت جنسی آن باشد. مادرون می‌گوید: «از ۱۵ دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد تا بهترین نتایج قهوه را احساس کنید، بنابراین نوشیدن قهوه قبل از رابطه جنسی ممکن است مفیدترین نتایج را داشته باشد.»

میلیون ها راه برای گنجاندن قهوه صبحگاهی خود در روال سلامت جنسی وجود دارد. در اینجا شش دلیل وجود دارد که قهوه و رابطه جنسی ارتباط خوبی دارند و قهوه می تواند به شما کمک کند عاشق بهتری شوید – حداقل طبق علم :

coffee sexual relations 1

با توجه به مطالعات انجام شده در ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی به بهبود شرایط زناشویی منجر می‌شود.

ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی در زنان

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ که در دانشگاه تگزاس در آستین بر روی قهوه و رابطه جنسی انجام شد به این موضوع پرداخت که چگونه کافئین ممکن است بر سطح برانگیختگی زنان تأثیر بگذارد. در این مطالعه، وضعیت فیزیکی برانگیختگی زنان قبل و بعد از مصرف کافئین (در حالی که در حضور یک محرک شهوانی) اندازه‌گیری شد.

محققان دریافتند که از آنجایی که کافئین دارای خواص محرکی است که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود، مصرف مواد کافئین‌دار ممکن است برانگیختگی دستگاه تناسلی را نیز تسهیل کند – یعنی شما را اغوا کند.

در حالی که کافئین ممکن است به برانگیختگی دستگاه تناسلی کمک کند، مادرون خاطرنشان می کند که میل جنسی کمی پیچیده تر از افزایش جریان خون به اندام تناسلی است.

مادرون می گوید: «آنچه مردم را به یک معشوق خوب تبدیل می کند برای همه متفاوت است – و لزوماً به میل جنسی یا برانگیختگی فیزیکی وابسته نیست. “تجارب منحصر به فرد ما، هورمون ها و عوامل دیگر همگی در تحریک، میل و انگیزه جنسی نقش دارند و هیچ جنبه ای از تمایلات جنسی برای همیشه یکسان نیست.”

پس میتوان گفت که اثر مستقیمی میان قهوه و رابطه جنسی وجود دارد اما مشخصا لزوما یک عامل کافی به حساب نمی‌آید.

قهوه ممکن است اختلال نعوظ را کاهش دهد

حدود ۳۰ میلیون مرد تنها در ایالات متحده دچار اختلال نعوظ (ED) می شوند. طبق تحقیقات مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون، کافئین شیوع ED را کاهش می دهد، به خصوص زمانی که مردان روزانه دو تا سه فنجان قهوه می نوشند.

جدای از احتمال افزایش جریان خون و کاهش ED، یک فنجان قهوه ممکن است سطح تستوسترون را نیز افزایش دهد، یک هورمون جنسی کلیدی که تصور می شود میل جنسی را تنظیم می کند. پس ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی در مردان نیز مثبت است.

coffee sexual relations3

هیچ چیزی جای عشق و محبت را نمی‌گیرد پس شاید پیش از هر چیزی تفاهم اهمیت داشته باشد و بعد یک فنجان قهوه داغ!

قهوه عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که توسط دانشگاه سائوپائولو انجام شد، محققان دریافتند که کافئین عملکرد ورزشی دوچرخه سواران را در سراسر بدن آنها را افزایش می دهد، اما به ویژه در مورد گروهی که فقط آب می نوشند.

اثر محرک این ماده بر روی سیستم عصبی مرکزی می‌تواند احساس خستگی را کاهش دهد، در حالی که وضوح ذهنی و تمرکز را نیز بهبود می‌بخشد – به این معنی که قهوه‌نوشندگان می‌توانند به میزان بیشتر و مدتی طولانی‌تر بیدار بمانند. به هر حال رابطه جنسی نوعی ورزش استقامتی است.

قهوه می تواند استرس را کاهش دهد

مادرون می گوید: “از آنجایی که استرس احساس خوبی ندارد، ظاهر شدن و لذت کامل از رابطه جنسی دشوار است.” استرس ظرفیت بسیار زیادی برای تأثیرگذاری بر میل جنسی و سلامت جنسی به طور کلی دارد.

اما مقابله با سطوح استرس می تواند تغییرات مثبتی را برای کسانی که به دنبال رابطه جنسی رضایت بخش تر هستند، به همراه داشته باشد.

قهوه ممکن است یک گزینه برای کاهش سطح استرس باشد. پس قهوه و رابطه جنسی در این مورد نیز ارتباط مثبتی باهم دارند. شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد مصرف کافئین می تواند اثرات منفی استرس مزمن را کاهش دهد، حداقل در صورت مصرف متعادل.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که حتی ممکن است بین مصرف کافئین و مقاومت در برابر افسردگی و از دست دادن حافظه ارتباطی وجود داشته باشد.

قهوه خطر افسردگی را کاهش می دهد

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است با میل جنسی و رضایت دست و پنجه نرم کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بین افسردگی، اختلال عملکرد جنسی و باورهای نادرست در مورد رابطه جنسی ارتباطاتی وجود دارد.

اما خبر خوب این است که مطالعات نشان داده است کسانی که قهوه می نوشند نسبت به کسانی که قهوه نمی نوشند شادتر هستند. در حالی که سایر منابع کافئین مانند نوشابه های گازدار یا قهوه بیش از حد شیرین با خطر ابتلا به افسردگی مرتبط هستند، یک فنجان از این نوشیدنی خطر کمتری دارد و در کنار آن ارتباط مثبتی بین افسردگی، قهوه و رابطه جنسی به وجود می‌آید.

coffee sexual relations4

تجارب حاصل از مصرف قهوه و نتایج آن در رابطه زناشویی میتواند برای هر کسی متفاوت باشد.

قهوه نوش ها هوشیار تر می‌مانند

هیچ چیز بهتر از یک عاشق باعث توجه و فعال شدن احساس نمی شود – و قهوه و رابطه جنسی موضوعی است که در اولویت بعدی قرار خواهد گرفت. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که در مجله تغذیه منتشر شد نشان داد که کافئین قدرت ذهن، حافظه کلامی و دامنه توجه را بهبود می بخشد. نوشیدن قهوه می تواند به بیدار شدن مغز، هوشیاری، زمان واکنش و استقامت ذهنی کمک کند.

البته آنچه که یک عاشق عالی را عالی می کند همیشه به استقامت یا یک فنجان قهوه صبح و بعد از ظهر بستگی ندارد. مادرون می گوید: “رابطه جنسی یک تجربه فردی است، آنچه ما را در رختخواب در ۲۸ سالگی خوب می کند با آنچه ما را در ۶۸ سالگی خوب می کند متفاوت است.” نکته کلیدی این است که سازگار، ارتباط برقرار و همیشه مایل به امتحان کردن چیزهای جدید باشید. مانند آن نوشیدنی سرد جدید در استارباکس.

رابطه قهوه و علل اختلال نعوظ

اختلال نعوظ که در انگلیسی به آن Erectile Dysfunction و به اختصار به آن ED گفته میشود، ناتوانی در به دست آوردن یا حفظ نعوظی است که برای فعالیت جنسی به اندازه کافی سفت باشد. ED به شدت با سلامت جسمی و روانی مرتبط است.

علل شایع ED عبارتند از:

• بیماری عروقی: کاهش جریان خون به آلت تناسلی می تواند باعث ED شود.

• شرایط عصبی: آسیب عصبی ناشی از سکته مغزی، ام اس یا حتی دیابت می تواند باعث ED شود.

• سلامت روان: استرس، افسردگی و اضطراب عملکرد همگی می توانند به ED کمک کنند. یک آسیب تروماتیک (حاصل از جراحت) همچنین می تواند منجر به شروع ED شود.

coffee sexual relations5
مواردی مانند اخلال نعوظ هم جزو موارد بسیار مهمی است که قهوه میتواند در بهبود آن موثر باشد.

سایر عوامل خطر برای ED عبارتند از:

• سن (بیش از ۵۰ سال)

• مصرف الکل

• استفاده مواد مخدر

• سیگار کشیدن

• چاقی یا عدم ورزش

• شیوه زندگی کم تحرک

• کمبود خواب

• سلامت قلب و عروق ضعیف (کلسترول بالا یا فشار خون بالا)

ED بسیار رایج است. اگرچه خطر ED با افزایش سن افزایش می یابد، مردان جوان نیز می توانند این بیماری را تجربه کنند. تخمین ها در مورد شیوع ED متفاوت است، اما تخمین زده می شود که از هر ۱۰ مرد، یک نفر در طول زندگی خود این بیماری را تجربه می کند.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ مراحل، مزایا، عوارض و میزان ماندگاری کاشت ابرو

آیا قهوه می تواند باعث ED شود؟

به نظر می رسد مصرف متوسط ​​کافئین تأثیر مثبتی بر اکثر افراد دارد و به نظر نمی رسد که باعث اختلال نعوظ شود. در واقع، یک مطالعه نشان داد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به ED را کاهش دهد.

با این حال، کافئین بیش از حد می تواند عوارض جانبی مانند اضطراب، اختلال خواب، سردرد و تپش قلب ایجاد کند که ممکن است بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد و عملکرد جنسی را مختل کند. در نهایت مانند آنچه در بالا به آن اشاره کردیم نوشیدن حداقل یک فنجان از این نوشیدنی در روز باعث ایجاد ارتباط مثبت مابین قهوه و رابطه جنسی شده و برای اختلال نعوظ نیز مفید است.

فواید قهوه برای مردان در عملکرد نعوظ

علاوه بر افزایش انرژی، نوشیدن مقدار متوسطی از قهوه در روز می‌تواند از راه‌های دیگری بر سلامت باروری مردان نیز تأثیر بگذارد.

مردانی که دو تا سه فنجان قهوه در روز می نوشند، ممکن است نعوظ راحت تری داشته باشند.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که مردانی که بین ۸۵ تا ۱۷۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف می کنند، ۴۲ درصد کمتر دچار اختلال نعوظ می شوند و رابطه جنسی بهتری دارند. آنهایی که بین ۱۷۱ تا ۳۰۳ میلی گرم کافئین در روز مصرف می کردند، ۳۹ درصد کمتر در مقایسه با کسانی که کافئین مصرف نمی کردند، ED را گزارش کردند.

این ممکن است به دلیل کافئین باشد که شریان‌ها و ماهیچه‌های صاف آلت تناسلی را شل می‌کند و به جریان خون بیشتر اجازه می‌دهد و عملکرد نعوظ را بهبود می‌بخشد.

بهبود باروری در مردان با مصرف قهوه

تحقیقات در مورد مصرف کافئین و تأثیر آن بر باروری مردان متفاوت است. اما به صورت کلی تحقیقات ارتباط مثبتی را میان باوری در مردان، قهوه و رابطه جنسی نشان می‌دهند. یک مطالعه نشان داد که مصرف کافئین موجود در نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا ممکن است باروری مردان را کاهش دهد.

بررسی دیگری نشان داد که مصرف کافئین ممکن است بر عملکرد باروری مردان تأثیر منفی بگذارد، اما نتیجه گرفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر کافئین بر باروری مردان مورد نیاز است. به هر حال در موضوع قهوه و رابطه جنسی شاید بهتر بودن یا نبودن احساس شما در زمان رابطه اصلی ترین ملاک باشد.

افزایش تستوسترون

کافئین علاوه بر افزایش سطح انرژی، ممکن است سطح تستوسترون را در مردان نیز افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که به طور منظم قهوه کافئین‌دار مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که آن را مصرف نمی‌کنند، سطح تستوسترون بیشتری دارند.

یک مطالعه نشان داد که مصرف بیش از ۴ میلی گرم قهوه قبل از ورزش باعث افزایش سطح تستوسترون در ورزشکاران می شود. یک مطالعه قدیمی نشان داد که جویدن آدامس کافئین ممکن است سطح تستوسترون را تا ۱۴٪ افزایش دهد.

فواید قلبی قهوه

علاوه بر ایجاد سلامت در ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی، قهوه ممکن است به بهبود سلامت قلب نیز کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه با کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است.

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند از رگ های خونی محافظت کند و ممکن است آسیب های ناشی از کلسترول به قلب را کاهش دهد. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن که به گردش خون در بدن کمک می کند، قهوه ممکن است جریان خون را در آلت تناسلی بهبود بخشد و به مردان کمک کند تا بدن خود را حفظ کنند.


اگرچه قهوه ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد، اما نوشیدن آن در حد اعتدال مهم است. کافئین بیش از حد می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند، از جمله:

اضطراب

پریشانی

سردرد

بیخوابی

افزایش ضربان قلب

ناراحتی معده

وابستگی

سازمان غذا و دارو مصرف بیش از ۴۰۰ میلی گرم (حدود چهار تا پنج فنجان قهوه) در روز را برای جلوگیری از عوارض جانبی توصیه می کند.

حقایقی در مورد نوشیدنی های انرژی زا

در حالی که کافئین مصرف شده در قهوه به طور کلی توسط اکثر افراد به خوبی تحمل می شود، نوشیدنی های انرژی زا می توانند تعدادی از اثرات منفی داشته باشند، و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدنی های انرژی زا می تواند به اختلال نعوظ کمک کند، البته ایجاد انرژی قبل از رابطه جنسی می‌تواند کمک کننده باشد اما مضرات آن شاید بیشتر باشد.

مصرف طولانی مدت نوشیدنی های انرژی زا با افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی، اختلالات خواب، مشکلات دندانی، چاقی و کمبود کلسیم همراه است..

قهوه و رابطه جنسی – چه مقدار قهوه بنوشیم؟

قهوه سطح انرژی را افزایش می دهد، استقامت فیزیکی را بهبود می بخشد و انتقال دهنده های عصبی مرتبط با خلق و خوی بالا را افزایش می دهد، که همگی می توانند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کنند.

با این حال، لازم نیست قبل از رابطه جنسی، مقدار زیادی قهوه بنوشید تا از مزایای آن بهره مند شوید. یک یا دو فنجان ۴۵ دقیقه قبل از فعالیت جنسی ممکن است به بهبود ED، افزایش تستوسترون کمک کند و انرژی لازم برای یک تجربه جنسی مثبت را به شما بدهد.

تعدادی از اصلاحات در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای بهبود رابطه زناشویی خود در کنار اثرات مثبتی که در ارتباط بین قهوه و رابطه جنسی وجود دارد، انجام دهید، از جمله:

داشتن خواب خوب مداوم

به طور منظم ورزش کنید

داشتن یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات و پروتئین

محدود کردن مصرف الکل

در آخر درباره قهوه و رابطه جنسی می‌توان گفت …

قهوه ممکن است راهی طبیعی برای کمک به بهبود زندگی جنسی شما و مشکلات مربوط به اختلال نعوظ باشد. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات کافئین بر سلامت جنسی مردان و زنان مورد نیاز است، اما به نظر می رسد که مصرف منظم قهوه می تواند خطر اختلالات جنسی را کاهش دهد.

در این مقاله دانستیم که قهوه و رابطه جنسی رابطه خوبی با هم دارند و شما می‌توانید روی فنجان قهوه روزانه تان حساب ویژه ای باز کنید! همچنین درباره انواع عوارض کافئین و قهوه که بر روی رابطه جنسی اثرگذار هستند نیز صحبت شد. در نهایت می‌توانید با مشورت از پزشک خیال خودتان را در این باره راحت کنید.

در ادامه تعدادی از سوالاتی که مردم در سراسر دنیا درباره آن کنجکاو بودند به همراه پاسخ برای شما آورده شده است تا بتوانید تصور بهتری درباره قهوه و رابطه جنسی داشته باشید.

چرا خانم ها به شوهرشان اهمیت نمی دهند؟ نشانه های سرد شدن زن از مرد

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

Kourosh- A شنبه , ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۲۲

این هم قابل توجه دوستانی که برای رابطه جنسی از انواع قرص‌های شیمیایی استفاده می‌کنند که اکثر آنها نیز دارای عوارض گوناگونی می باشند اما با مروری بر مطالب فوق‌الذکر ?خواهیم دانست که حتی با نوشیدن یک قهوه در وقت مناسب نیز میتوان یک رابطه‌ی جنسی سالم و لذت‌بخش را تجربه کرد%

آخرین اخبار