چاپ کد خبر: 34287
30 مرداد 1399

در شیراز از مردم پول زوری می گیرند ! چرا؟

پول زور ( لطفا منتشر نشود)

 صدا و سیمای مرکز فارس: این روز‌ها با افزایش بی رویه قیمت مسکن، خانه دار شدن بیشتر به رویا می‌ماند.یکی از دوستانم پس از سال‌ها دوندگی می‌خواست خانه‌ای برای خود دست و پا کند. هر بار که پولی جمع می‌کرد قیمت مسکن سر به فلک می‌کشید و او آرزویش را بر باد رفته می‌دید. دلداری اش دادم و به میزان پولی که داشت برایش دنبال خانه گشتم. تا این که بعد از کلی گشت و گذار در سایت دیوار، خانه‌ای برایش پیدا کردم. خانه‌ای که البته خریدِ آن با کلی درد سر همراه بود.
پول زور
همیشه هنگام خرید و فروش مِلک پای یک نفر در میان است؛ مشاور املاک.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)

حتی اگر ملک مورد نظر خود را از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مثل دیوار پیدا کرده باشید، باز هم حداقل برای نوشتن یک مبایعه‌نامه رسمی و دریافت کد‌ِ رهگیری، باید راهیِ یکی از بنگاه‌های املاکی شوید. بنگاه‌هایی که روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود. شاید به دلیل  پول زوری به نام شیرینی که اضافه بر حق کمیسیون از مشتریان می گیرند؛ تعدادشان بیشتر شده است!

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
به هر حال با هزار امید و آرزو همراه با دوستم به بنگاه املاکی رفتیم که خانه را برای فروش گذاشته بود. قیمت خانه ۳۰۵ میلیون تومان مقطوع بود در حالی که دوستم تنها ۳۰۰ میلیون تومان داشت. چانه زدن هایمان افاقه نکرد و سرانجام خانه را به همان قیمت ۳۰۵ میلیون تومان قولنامه کردیم.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
چک اول که حاوی ۱۵۰ میلیون تومان بود را به صاحب ملک که یک هفته پیش آن را با وکالت نامه خریده بود تحویل دادیم. دوستم از شادی در پوستش نمی‌گنجید شادی که البته دوام چندانی نداشت.
موقع رفتن نوبت پرداخت کمیسیون یا همان حق الزحمه بنگاه املاک رسید. مشاور املاک گفت باید ۷ میلیون تومان حق کمیسیون بدهید. چشم هایمان از تعجب گرد شد. من که از ماجرای نرخ نامه خبر داشتم با ماشین حساب تلفن همراهم مبلغ را محاسبه کردم.

مبلغ کمیسیون نیم درصد قیمت ملک به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که بین طرفین یعنی خریدار و فروشنده تقسیم می‌شود.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
بر همین اساس قیمت کمیسیون ملک دوستم ۸۳۸ هزار تومان می‌شد.
وقتی به صاحب بنگاه گفتم که مبلغ قانونی که باید بپردازیم ۸۳۸ هزار تومان است گفت نه! کمیسیون توافقی است و هیچ بنگاه داری بر اساس نرخ نامه کار نمی‌کند.
دوستم هر چه می‌گفت ندارم به خرج بنگاه دار و مشاورانش نمی‌رفت و حتی دوستم را تهدید کردند که کد رهگیری برایت گرفته نمی‌شود. بالاخره به اصرار ما به ۴ میلیون تومان راضی شدند و با بی میلی تمام همان موقع ۲ میلیون تومان کارت کشیدیم و ۲ میلیون باقی مانده ماند برای زمان سند زدن.

شکایت ممنوع!
قرار بود صاحب ملک ۳ روز بعد سند ملک را به نام دوستم  ثبت و بقیه پول را دریافت کند، اما فروشنده با او تماس گرفت که سند را گرو برداشته اند و باید مابقی پول را بدهی تا سند به نامت زده شود.
بالاخره دوستم مجبور شد از خواهرش پولی قرض بگیرد و مابقی مبلغ را به بنگاه املاکی بپردازد.
وقتی ۴ میلیون کمیسیون را دادیم بنگاه دار  تعهد نامه ای  به دوستم داد که در آن نوشته شده بود او کمیسیون را با رضایت داده و حق شکایت از او سلب می‌شود  و گفتند اگر این برگه را امضا نکند سند به نامش ثبت نمی شود.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
وقتی پرسیدیم چرا باید چنین مبلغی بدهیم گفت به قیمت خوب برایتان خانه خریده ایم و چون قیمت شیرین است باید شیرینی بدهید!
معامله ناعادلانه
از طریق مخابرات توانستیم صاحب ملک اصلی را پیدا کنیم، چون واقعا میخواستیم ببینیم آیا قیمت فروش خانه آن گونه که مشاور املاک گفته شیرین بوده؟
خانم صاحب خانه گفت من حدود ده روز پیش با وکالت نامه خانه را فروختم ۲۶۰ میلیون و خریدار دلالی است که خانه‌ها را می خرد و با سود بیشتر به بعدی می‌فروشد.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
باورمان نمی‌شد ۴۵ میلیون تومان در مدت یک هفته روی قیمت کشیده و فروخته بودند.

وقتی کار انتقال سند تمام شد. به اتحادیه املاک شیراز رفتیم که شاکی پول زوری شویم که از کفمان رفته بود. از اتحادیه به بنگاه مورد نظر زنگ زدند و گفتند از شما شکایت شده و باید بقیه پول را پس دهید.
در اتحادیه املاک شیراز افراد مثل ما زیاد بودند که برای شکایت درباره حق کمیسیون آمده بودند یکی می‌گفت خانه فروخته ام یک میلیارد کمیسیونش می‌شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان، اما به او گفته اند باید ۳۷ میلیون تومان بپردازی.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
یا آقایی که با هزار بدبختی ۷۰ میلیون خانه رهن کرده بود و به او گفته بودند باید ۵ میلیون کمیسیون بدهی در حالی که بر اساس نرخ نامه حق کمیسیون پرداختی او ۵۲۵ هزار تومان می‌شد.
وقتی با بنگاه املاکی برای برگرداندن پول اضافه بر کمیسیون تماس گرفتیم بنگاه دار پاسخ داد شما با مشاوران املاک صحبت کردید و به آن‌ها شیرینی داده اید و باید از خودشان بگیرید.
کوتاه شدن دست دلان با همراهی مردم
با مشاهده اوضاع بلبشو خرید و فروش ملک که در این چند روز از نزدیک آن را لمس کرده بودم در قامت خبرنگار دست به کار شدم با علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس موضوع را در میان گذاشتم. به گفته او حق کمیسیون‌های نجومی، مبالغ خارج از عرف و قانون هستند که برخی بنگاه‌های املاک از مشتریان خود دریافت می‌کنند.

  • پول زور ( لطفا منتشر نشود)
  • مدیر کل وقت تعزیرات حکومتی فارس می‌گوید چند وقتی است که این موضوع گریبانگیر جویندگان مسکن در استان و به ویژه شهر شیراز شده است. برخی بنگاه‌های املاک علاوه بر دریافت حق کمیسیون، مبالغی بسیار بیشتر را به اسم شیرینی و بدون رضایت مشتریان خود از آن‌ها دریافت می‌کنند.

به گفته مبشری در همین یک ماه گذشته ۶۰ پرونده تخلف در خصوص بنگاه‌های املاک تشکیل شده است و کشف جرایم و تخلف و تقلب در بنگاه‌های املاک بدون گزارش یا شکایت مردم مقدور نیست. او با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان از مردم می‌خواهد برای شکایت درباره افزایش بهای کمیسیون به تعزیرات حکومتی سراسر مراجعه کنند و حتی اگر نخواهند مستقیم شکایت کنند می‌توانند موارد تخلف را به شماره ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ تعزیرات گزارش دهند.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
مبشری در ادامه می‌گوید اگر مردم پولی را به بنگاه املاک داده باشند و سند هم به نامشان خورده و رضایت نامه را هم امضا کرده اند می‌توانند برای شکایت به تعزیرات مراجعه کنند. به گفته او در صورت شکایت علاوه بر برگرداندن حق کمیسیون اضافه، فرد متخلف سه برابر پول دریافتی جریمه می شود.

  • مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خطاب به صاحبان بنگاه‌های املاک تاکید می‌کند آن‌ها موظفند نرخ نامه را در بنگاه‌های خود در محل دید مشتری نصب کنند؛ در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

پول زور ( لطفا منتشر نشود)
در کنار اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اتاق اصناف شیراز نیز به میدان آمده و برای بیش از ۷۰۰ بنگاه املاک از ۴ هزار بنگاه در شیراز پرونده تخلف تشکیل داده و با حکم قضایی آن‌ها را پلمب می‌کند.
شیرین، اما تلخ
هر چند دوستم رویایش به حقیقت پیوست و خانه دار شد و حتی توانست با شکایت، پول زوری که از او گرفته بودند پس بگیرد؛ اما برای ۴۵ میلیون پول بیشتری که بابت خانه داده دستش به هیچ جا بند نیست؛ چون به گفته مدیر کل تعزیرات حکومتی هیچ مرجعی برای تعیین قیمت وجود ندارد و همین دستاویزی است برای دلالان و بنگاه‌های املاک که قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند و به اسم شیرین خریدیم و شیرین فروختیم از جیب مردم کمیسیونی غیر قانونی می‌گیرند.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ملیکا جمعه , ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

صنف بنگاه دارها صنفی هست که یک نفر.. و … بینشان پیدا نمی شود!
حتی یک نفر!

ناشناس سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۲۱

متاسفانه به هنگام خرید اپارتمان صفر به علت اینکه هنوز سند ندارد و دیگر اینکه هیچگونه نظارتی نیز وجود ندارد و متراژ برای خریدار مشخص نیست , املاکیها بین بیست تا بیست و پنج متر برروی متراژ اپارتمان اضاف میکنند و اگر به طریقی فهمیدی که متراژ را اضافه میگویند و گفتی اپارتمان از این متراژی که میگویید کمتر است , بلافاصله قیمت را متری چند میلیون بالاتر میبرند . لطفا مسئولین به املاکیها ابلاغ نمایند وظیفه دارند به هنگام فروش اپارتمان بدون سند , نقشه تک خطی اپارتمان حتما به خریدار نشان داده شود تا متراژ حدودا مشخص گردد و این ابلاغیه را برروی دیوار املاک , جلوی چشم مشتری بزنند.

اشکان سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۵۲

یک بنگاه کوزه گری کوچه…. هست بنگاه …… یعنی فقط روی شیرینی و حق زحمه فقط تا العان چهل تاخونه توی کوزگری مفت خریده فقط هم روی کمسیون های ناعادلانه از من برای معامله شست میلیونی که یک خونه هفتاد متری را پارسال خریدم دومیلیون گرفت و العان هم برای اجاره دادنش کمتر یک ملیون ونیم نمیگیره و هرموقع هم گفتم نرخ نامه میگه من شیرین معامله جوش میدم و شیرینی میگیرم و اگر ندم هم یا بزور میگیره یا از روی پول پیش یا آجا ره مستاجر کثر میکنه هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه ببینن این بابا العان که خونه گرون شده چند کمسیون میگیره

غلامرضا سه شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۴۰

واقعا که باید بحال ملت گریست…. کمسیون یا پول زور یا باج ویا بهتر بگیم سره گردنه… املاک العان چندین سال هست در غروغه تابنده هست که هیچ کاری از دستش بر نمیاد و خودش هم شیتیل میگیره و دست دلال ها را باز می‌گذاره… یعنی نمی تونه چندین بنگاه را برای نمایش پروانه لغو کنه تا دیگه کسی جرعت نکنه باج بگیره بنگاه شدن سربگیر که اگه کسی خونه مفت یا خوش قیمت خرید باید باج بنگاه را بده مگرنه معامله را بهم میزنن… و غیره کدخدا را ببین ده را بچاپ

سعید یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

باید از سایت دیوار برای اجاره و خرید ملک اقدام کنید چون بنگاهای املاک فقط به نفع خودشون چونه میزنن و صاحب ملک و خریدار هر دو ضرر میکنن و اگه مشکلی پیش بیاد گردن نمیگیرن پس تو خونه با محکم کاری قولنامه کنین و پول زور ندین

ناشناس شنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۵۴

سلام بنده ملکی سال گذشته درسایت دیوار گذاشتم برای رهن واجاره بنگاه خودشان دخالت کردند ومشتری آوردند وقولنامه نوشته، کد رهگیری گرفتم، مشاور بنگاه آمد وموارد راتحویل مستاجر دادیم. متاسفانه مستاجر بد قلق بود وحاضر به پرداخت خسارت نبود. مدیر بنگاه ومشاورش هنگام تسویه وتحویل خانه غیبشان زد. ومراکه زنی بودم در مقابل مستاجر زرنگ رها کردند ومیگویند ماهیچ وظیفه ای در قبال تحویل منزل نداریم مافقط قرارداد می‌نویسیم، میخواهم بدانم پس این کاغذ تحویل منزل وکد ره گیری چه معنی دارد یعنی واقعا شیراز قانون ندارد وبرای یک تسویه مالک ومستاجر حتما بایدکتک کاری شود ویابه قول خودشان تو دوره کرونا باید به شورای حل اختلاف رفت آیا کسی هست که وظایف بنگاه ها را چک کند یا هرکه هر که هست

atsmsa شنبه , ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۵۶

بنگاهی مسکن اتیش بیار معرکه مدام زیر گوش مالک وزوز میکنند که بیا برات ۳ برابر اجاره میدیم یا ۸ برابر میفروشیم …. سود برخی تو گرانفروشیه و حق کمیسون فروش ۸ برابری خب بیشتره یا حق کمیسیون اجاره ۳ برابری بیشتره اصلا هیچ نطارتی بر روی کار بنگاه املاک نیست برخی از بنگاهها مجوز املاک ندارن ……. میخوان هر چی پول داری ….. از جیبت بزنن بعدم بهت میگن شیرینی دادی

محمد جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

واقعا بانهایت تاسف توی هیچ موردی نظارت نیست این روزها از مواد غذایی گرفته که نیاز روز مره مردم هست تا دیگر اصناف وعلی الخصوص مشاورین املاک وقیمت گذاری ملک ومصالح ودیگر موارد که مثنوی هفتاد من کاغذ میشه اگر بخواهی بهش بپردازی دچار سرسام میشی. واقعا این مملکت به کجا میره خدا میدونه. ومعلوم نیست که نظارت ونقش نهادهای نظارتی کجای این داستان قرار دارند

یاسر جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

همینها هستن که بازار را رو به فلاکت میکشانند .اقای رییسی وارد بشه انشااللا اینهایی که خیلی شیرینی خوردن و دهانشان زیاد شیرین شده حتما تلخ میشه.اقای رییسی بداد مردم بیچاره برس

Kami جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

من خودم این رو شخصا خودم دیدم یه واحد ۱۳۵متری که متری ۱۲میلیون چند ماهی تو سایت گذاشته بود مالک وفروش نمیرفت یکی از بچه های املاک .خریدش وبالافاصله گذاشتش متری ۱۷
کاش واحدهای متخلف کلا پلمپ میشدن تا مردم نفسی بکشن

امراله مهماندوست جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

خبر ندارید که بعضی از بنگاه داران شهر صدرا وقتی که به شهر صدرا شهرستان شیراز وارد شدند ناتوان بوده اند بلافاصله شدند حاجی توانا

Kami جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

جای تأسف داره که مامردم برای هم رحمی نداریم خداروفراموش کردیم حق هر انسان هست که دراین زمین خداصاحب خانه بشود اما متاسفانه درمملکت ماازبالاآنهایی که درراس کارهستن به فکرغارت ودزدی هستن تابه پایین که انسانهایی که هیچ پست ومقامی ندارن سریکدیگرراکلاه میگذارن واقعابکجاپیش میریم این همه گرانی ودزدی وچپاول

محمد جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۲۴

بایستی قوه قضائیه تمام بنگاههای املاک فعلی رو تعطیل‌ کنه و برای صدور مجوز بنگاه داری ضمن برگزاری دوره های آموزشی،قوانین و‌مقررات سفت و سخت تری را برای بنگاه داران وضع کند.مثلأ باید کارشناسانی که مورد تأیید و دارای مجوز قوه قضائیه هستند قیمت ملک را مشخص کنند و طی نامه ای به بنگاه اعلام کنند و بر اساس این قیمت معامله انجام شود.

.همشهری جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۳:۴۵

تمامی مشاورین املاک اینجور نیستند واقعا هستند املاکی هایی که چقدر با راهنمایی خوب خیلی از مردم رو با شرایطی که خریدار فکرش و هم نمی کرد خانه دارکردن همه جا همه شغل خوب و بد داره البته کم هم نیستند از طرفین معامله که تا کارشون تموم شد دیگه حق بنگاه رو پرداخت نمیکنند همین جور که در اتحادیه املاک زیاد شکایت هست در شوراهای حل اختلاف هم کم نیستند مشاورین املاک که دنبال شکایت و گرفتن حقشون که بعضی ار طرفین معامله چون کارشون تموم شده حق املاکی رو پرداخت نکردن و باید با زور ازشون گرفته شود

محسن جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۱۹

ما را …..رها کرده اند و از دور هیاهو میکنند.نه نظارتی نه کشکی نه پشمی.ای داااااااااد ای هواااااااد.خدایا خودت به فریادمان برس.

مریم جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۵۸

شیرازتواین مورد رهن واجاره وخریدوفروش خونه بی قانونترین شهرکشور که هیچ‌نظارت اساسی ندار وهرکی به هرکیه شده برخی بنگاه دارا خودشون شدن دلال هفته ای قیمتارو‌میبرن بالا همشونم وضع مالیشون عالی خب چرا هیچ‌اقدامی نمیکنید ای چه‌وضعشه جووناهم توکف یه آپارتمان ۸۰متری موندن واقعا خدا از سرتون نگذره

مریم جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۵۵

شیرازتواین مورد رهن واجاره وخریدوفروش خونه بی قانونترین شهرکشور که هیچ‌نظارت اساسی ندار وهرکی به هرکیه شده همه بنگاه دارا خودشون شدن دلال هفته ای قیمترو‌میبرن بالا همشونم وضع مالیشون عالی جووناهم توکف یه آپارتمان ۸۰متری موندن واقعا

میلاد جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۱۶

همون نرخ مصوبشون هم زیاده. بابت ۱ کاغذ یا قرارداد عادی، ۵ میلیون از ما گرفتن ولی سند قطعی محضریش شد ۱و ۲۰۰

Sh جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۱۵

ما یه خونه رهن کردیم برای مادرم،بنگاه دار که ادعا میکرد تو اتحادیه صنف بنگاه داران است گفت ۲میلیون حق کمسیون میشود با حساب وکتاب ما که باید یک چهارم این میلغ را به شما جهت کمسیون پرداخت کنیم ،ولی با حساب وکتاب آنها ۹۰۰هزار تومان گرفتند ،خون مردم از همه ‌طرف کردن تو شیشه??

علی اولیایی پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

من چنین مشکلی داشتم رفتم اتحادیه خیلی شلوغ بود جواب درستی هم به من ندادن ولی با راهنمایی یکی از دوستان رفتم اداره اماکن نیروی انتظامی میدان ولیعصر فوری پولم را زنده کردن خدا خیرشان بدهد.

سجاد پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

من یه خونه داخل مجتمع بوعلی دیدم صاحب خونه با بنگاه سپرده بوده ۵۰ملیون با ۲۰۰هزار تومان.با هماهنگی بنگاه دار و صاحب خانه مبلغ دوملیون بیعانه گذاشتم تا ۵۰ تومن رو از صاحب خانه قبلی بگیرم و برای قرارداد بیام.
رسید ۲ ملیون رو به من دادند ولی وقتی برای قولنامه رفتم بنگاه دار گفت که ۲ ملیون بابت حق کمیشیون هست و ۵۰ ملیون رو باید شما به بنگاه دار پرداخت کنید. ماه هم که خونه رو تخلیه کرده بودیم مجبور شدیم پرداخت کنیم و الان بنگاه دار از ترس شکایت قولنامه رو به ما نمیده. و میگه ما به هیچکس قولنامه نمیدیم و همه بهمون اعتماد دارن. ….. بلوار شیرودی

محمد پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

املاکی های شیراز به خصوص صدرا ..اغلب فروشنده را با خریدار روبرو نمیکنند…و به حق الزحمه خود قانع نیستند….بدلیل استقبال زیاد شهرستانهای اطراف از املاک شیراز..بنگاه ها از کمی اطلاعات آنها سوااستفاده کرده و راحت تر کلاه برداری می کنند…با تشکر.شهروند شیرازی

ایران پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

رئیس محترم مجلس، رئیس محترم قوه قضائیه، رئیس جمهور محترم برخی از بنگاه داران در شیراز مردم را به حکومت بدبین کرده اند مثلا ملک فروشنده را گران تر از خودش می فروشند و مبلغ خانمانسوزی از مردم حق المعامله می گیرند شما از بیت المال حقوق می گیرید که برای مردم کار کنید اما هر کسی یک دکان زده و ملت بیچاره را غارت می کند پس حضور شما چه کمکی به مردم کرده که یک بنگاه دار را نمی توانید کنترل کنید

محمد پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

باید سامانه ای طراحی و قیمت خانه ها بر اساس منطقه بندی تعیین و محدوده و سقف مشخص شود تا این مساله حل شود

عبداله پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

با سلام متاسفانه این زیاده خواهی بنگاه های املاک که هر روز زیباتر و شکیل تر عرض اندام می کنند . برای خرید منزل برادر من نیز پیش آمد . نرخ نیم درصد یک میلیارد و دویست هشتاد میلیون می شود شش میلیون و حدودا پانثد هزار تومان که با ارزش افزوده بشود هفت و نیم میلیون تومان مطالبه سی میلیون از وی شده اند که با منت هفده میلیون گرفته اند این در حالی است که حتی املاکی یه کلام برای برادرم چانه نزده و این برادرم بود که خودش با فروشنده جانه می زد .
بی خود نیست که از بنگاه خرید و فروش ملک و ماشین بیزارم .

آخرین اخبار