چاپ کد خبر: 38947
7 آذر 1399

انقضای همکاری ثبت احوال و پست : دریافت شناسنامه از طریق پست یا دفاتر پیشخوان اختیاری است

مدیرکل ثبت‌احوال فارس گفت: مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت دریافت شناسنامه و کارت ملی و یا دریافت از طریق پست کاملا اختیاری است.

به گزارش اول فارس  ، پیرو انتشار نامه‌ای در فضای مجازی مبنی بر منقضی شدن تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت احوال و شرکت ملی پست و لزوم مراجعه‌ حضوری به دفاتر پیشخوان جهت دریافت شناسنامه و کارت ملی، به دفاتر پیشخوان، خبرنگار فارس جزئیات موضوع را از مدیرکل ثبت احوال استان پیگیری کرد.

علیرضا انصاری اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت احوال با شرکت ملی پست در مقطع کوتاهی منعقد شد و مدتی نیز منقضی شده است.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن جنبه‌های امنیتی در تعویض و یا صدور شناسنامه و کارت ملی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در کنار آن فشار مالی ناشی از پرداخت هزینه پستی بر دوش مردم سبب شد این موضوع را به صورت اختیاری در آورده و همانگونه که ملاحظه می کنید مردم می‌توانند به صورت اختیاری از طریق پست و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان، شناسنامه و کارت ملی خود را دریافت کنند.

انصاری با اشاره به اینکه به طور کلی همه خدمات سازمان ثبت احوال به صورت کشوری از شرکت ملی پست گرفته شده است، افزود: این تفاهم‌نامه به صورت کشوری منقضی شد و ما نیز باید از ان تبعیت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوع کرونا و لزوم جلوگیری از تجمعات در مراکز مختلف، اظهار داشت: پیشنهاد منطقی است و در حال بررسی آن هستیم تا بتوانیم ترافیک حضور مردم را کم کنیم، در عین حال پس از پیگیری کامل موضوع، نتیجه اعلام خواهد شد.

انصاری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مشکلات پیرامون کارت ملی گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها ورود کارت به کشور کنسل شد اما اکنون کارت های مناسب برای صدور کارت ملی در کشور صادر می‌شوند که تعداد آنها کم است، اما مردم نگران نباشند؛ چرا که با تاییدیه‌ای که ثبت احوال به آنها می‌دهد، مشکلی برای انجام اموری که نیاز به کارت ملی دارد ایجاد نمی‌شود، زیرا بارکد درج شده بر آن تاییدیه با بارکدی که بر روی کارت ملی قرار گرفته است به صورت خودکار به سیستم کشوری متصل می‌شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار