چاپ کد خبر: 42194
17 دی 1399

دزدان سر کارتخوان ۳۰ میلیارد پول تهرانی ها را خوردند

کلاهبرداری بانکی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری ۴ نفر که به وسیله دستگاه اسکیمر موفق شده بودند مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کنند، خبر داد.

به گزارش گروه اول فارس، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم، کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، افزود: در این رابطه بیش از ۵۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کردند و تقاضای پیگیری پرونده خود را داشتند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از ثبت اظهارات شکات، پرونده ابتدایی تشکیل شد و به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت، در بررسی پرینت حساب بانکی مالباختگان پرونده، مشخص شد بیش از ۳۰ میلیارد ریال از طریق اسکیمر(کپی غیرمجاز از کارت بانکی) از حساب آنها به صورت غیرمجاز برداشت صورت گرفته است.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی متهمین شناسایی شدند و هویت آن ها برای پلیس محرز شد. با ادامه تحقیقات مشخص شد که فعالیت مجرمانه این کلاهبرداران بسیار گسترده بوده و با تشکیل باند در مناطق مختلف تهران بزرگ و استان های همجوار در پوشش مشاغل مختلف، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان ‌کرده اند.

سرهنگ گودرزی یادآور شد: با تلاش شبانه روزی مأموران، مخفیگاه متهمان مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضائی هر ۴ نفر اعضای باند طی یک اقدام عملیاتی دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات کامل موجود در پرونده، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به کپی کردن بیش از ۵۰ کارت عابر بانک و برداشت ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد از این طریق اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: حتما در هنگام خرید شخصا از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن که جزء حقوق اصلی همه شهروندان استفاده کنند و این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک جهت گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با ما در ارتباط باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار