چاپ کد خبر: 56497
17 خرداد 1400

دسترسی کاربران اندروید و ویندوز به فیس‌تایم اپل ممکن شد

download 2

به گزارش اول فارس، اپل در مراسم توسعه‌دهندگان خود از قابلیت‌های زیادی برای iOS 15 پرده برداشت. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به سرویس فیس‌تایم است که حالا به کاربران اندروید و ویندوز هم اجازه می‌دهد تا در تماس‌های ویدیویی به دوستان اپلی خود ملحق شوند.

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل از ویژگی جدیدی برای فیس‌تایم رونمایی کرد که از طریق لینک‌های تحت وب اجازه پیوستن کاربران اندروید به تماس‌های ویدیویی را فراهم می‌کند. البته علاوه بر کاربران اندروید حتی کاربران ویندوز هم می‌توانند از طریق این لینک‌های تحت وب به گفتگوهای فیس‌تایمی بپیوندند.

این سرویس حالا بیش از پیش به سرویس تماس ویدیویی زوم شباهت پیدا می‌کند. کاربران برای استفاده از این قابلیت کافی است لینک تحت وب تماس ویدیویی خود را برای دوستانشان ارسال و آن‌ها را به این گفتگوها دعوت کنند. گفتنی این تماس‌ها همچنان به‌صورت دوطرفه رمزنگاری خواهند شد.

facetime links
زمانی که فیس‌تایم در سال ۲۰۱۰ توسط استیو جابز معرفی شد، این سرویس قرار بود بر اساس استانداردهای باز طراحی شده باشد و به‌صورت فراپلتفرمی کار کند. ولی این وعده در عمل تا امسال محقق نشد. حالا به نظر می‌رسد که همزمان با عرضه iOS 15 می‌توانیم انتظار دسترسی به این قابلیت را داشته باشیم.

فیس‌تایم همچنین از ویژگی‌های جدید دیگری مثل نمایش شبکه‌ای، حذف نویز از صدای زمینه، صدای فضایی (Spatial Audio) و امکان محوسازی محیط پس‌زمینه با «حالت پرتره» برخوردار خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار