چاپ کد خبر: 53226
18 اردیبهشت 1400

دستگیری فروشنده لوازم آرایشی به قیمت کارخانه در شیراز

کلاهبردار ایسنتاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی ۳۴ ساله خبر داد که با درج آگهی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی”  بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت کارخانه برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب وی واریز و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌های من نبود که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که با ایجاد صفحات مختلف با همین موضوع در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد ۵۰ میلیون ریال از ۲ نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: این کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کرد و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست: هنگام خرید از سایت‌های مختلف دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار