چاپ کد خبر: 54093
26 اردیبهشت 1400

دستگیری یک مرد حین پارو کردن پول از دیوار در فارس

کلاهبرداری 14

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۲۵ نفر کرده بود خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” با اعلان مطلب اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهار شاکی پس از درج آگهی فروش لپ‌تاپ در سایت دیوار، شخصی به عنوان خریدار تماس گرفته و درخواست شماره حساب جهت واریز وجه می‌کند و سپس با مراجعه به آدرس وی و با نمایش رسید واریز وجه به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال در تلفن همراه خود کالا را دریافت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در شهرستان لارستان فارس شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم تاکنون به ۲۵ فقره کلاهبردای به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان با ترفند رسیدساز جعلی و خرید لپ تاپ، تبلت و … اقرار کرد، عنوان داشت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.   

این مقام سایبری گفت: شهروندان برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و تا مطمعن نشدن از واریز وجه به حساب خود کالا را به خریدار ارائه ندهند.

وی از عموم شهروندان خواست تا هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار