چاپ کد خبر: 18269
15 آذر 1398

دستگیری یک تبهکار اینستاگرامی در فارس

یک فرد ۳۷ ساله در استان فارس که کاربران را در فضای مجازی فریب می داد به دام افتاد.

به گزارش اول فارس، رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات منتشر شده در کانال‌ها و گروه‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى اطمینان نکنید.سرهنگ “حشمت سلیمانی” گفت: در پی ارجاع شکوائیه‌اى از سوى یکی از شهروندان با موضوع برداشت ۱۸ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ “سلیمانی” بیان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص گردید شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مدتی قبل به نیت افزایش فالوور، با یک تبلیغ افزایش فالوور اینستاگرام برخورد کرده که پس از برقراری ارتباط شاکی با صاحب کانال، متهم از وی درخواست ۷۵۰ هزار ریال می کند.

وی افزود: متهم در اقدام بعد یک لینک برای شاکی ارسال می کند که این لینک او را به یک درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و در آن اقدام به پرداخت مبلغ فوق می کند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به مشخص شدن موضوع و با انجام تحقیقات فنى و پلیسى توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص گردید که صفحه فوق جعلی بوده و اطلاعات کارت عابر بانک شاکی در اختیار کلاهبردار قرار گرفته است و وی موجودی حساب شاکی را خالی کرده است .

وى ادامه داد: با تلاش افسران این پلیس متهم که مردى ۳۷ ساله بود دستگیر و در اظهارات خود بیان کرد که با فریب کاربران در فضاى سایبرى، اقدام به انتشار تبلیغاتى با مضامین نرم افزارهاى جعلى، ماهواره جیبی، افزایش فالوور ، شارژ ارزان قیمت و… می کند و با وعده‌هاى واهی آنان را به صفحات جعلی هدایت می کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان و کاربران فضاى سایبرى هشدار داد: مراقب سایت‌هاى فیشینگ و اپلیکیشن‌هاى جعلى پرداخت باشید و هرگونه خرید و پرداخت اینترنتى خود را از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاى رسمى و قانونى انجام دهید.

سرهنگ “سلیمانی” از کلیه کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار