چاپ کد خبر: 40884
1 دی 1399

دست نازَک هرمزگان در تهران قطع شد

نارک پلنگ

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس ، تلاش های دامپزشکان و متخصصان در تهران برای مداوای پلنگ هرمزگان ناکام ماند و تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن این گونه در معرض خطر ناچار شدند دست پلنگ را از شانه قطع کنند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست هرمزگان با اعلام این خبر گفت: پس از عکسبرداری، شکستگی استخوان و آسیب دیدگی شدید رباط مشاهده شد.

میثم قاسمی افزود: آسیب شدید به بافت و استخوان دلیل قطع دست “نازَک” بود.

وی ادامه داد: سه شنبه هفته گذشته یک قلاده پلنگ در بشاگرد استان هرمزگان در یک تله فلزی گرفتار شد و با اطلاع همیاران، نیروهای محیط زیست استان هرمزگان و دامپزشک اعزامی از استان فارس در روز جمعه نسبت به بیهوشی و زنده گیری این گونه اقدام و رادیوگرافی و سرم تراپی اولیه برای مداوای دست این حیوان انجام شد.

به گفته قاسمی صبح روز یکشنبه این پلنگ با هواپیما به تهران منتقل شد و به بیمارستان دکتر فتاحیان برای ادامه روند درمان انتقال یافت.

قاسمی اضافه کرد: پس از عمل قطع دست و به هوش آمدن، پلنگ یاد شده به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پردیسان تهران منتقل شد.

معاون حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد: هرچند تلاش های متخصصان و‌دامپزشکان مانع از مرگ این گونه مهم و‌در معرض خطر انقراض شد اما با توجه به وضعیت به وجود آمده این پلنگ ذدیگر قادر به بازگشت به طبیعت و تهیه غذا نیست و باید تحت مراقبت همیشگی محیط زیست قرار گیرد.

رنگ سبز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بندری سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

تو پلنگ منی

بندری سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

به شهر هفتاد ملت خوش آمدی پلنگ هم اضافه شدن

مریم سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

پلنگمون رو بردن ? درسته خیلی از گوسفندان ما رو خوردی ولی دلم میسوزه برات .اگه همون روز اول ک بهشون اطلاع دادیم میومدن اینجوری نمی شد بعد از پنج روز آخه…هرمزگان محروم

Salari سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

شخصی که این کارو کرده من میشناسم میگه چند بار به گوسفندان ما حمله کرده و دولت بابت خسارت های وارد شده هیچ هزینه ای پرداخت نکرده به همین منظور از تله استفاده کرده اگه خودت جای اون بنده خدا بودی چی کار میکردی الآنم بنده خدا رو صد میلیون جریمه کردن

ناشناس سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

خداوند این آدما راسیر نکنه که طبیعت به گند کشیدن بابا حیوانا هم حق زندگی دارن

آدینه سه شنبه , ۲ دی ۱۳۹۹ - ۳:۴۴

واقعا براتون متاسفم، این که پلنگ بومی نیست و از جایی آورده شده نمی دونم چقدر صحت داره اما این چه طرز فکر هست که شما دارید حیوان بی علت به مناطق مسکونی انسان نمی آید حتما منابع غذایی‌ش محدود شده اونم باز دست انسان توش دخیله لعنت به اون کسی که تله میزاره، آه حیوانات ایران را گرفته تا کی می خوایید. با آزار حیوانات آه و ناله ی اونا رو

ramin دوشنبه , ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

به جهنم که قطع شد انشاالله تمامی پلنگهایی که این بیسوادها به این منطقه آورده اند نسلشون قطع بشه منطقه بشاگرد ازقدیم پلنگ داشته ولی محدوده زندگیش مشخص,بوده ومزاحمتی برای احالی نداشته ولی اینا رفتن پلنگهای غیربومی آورده اند که الان شده اند آفت.چقد سرمایه مردم روستا را نابود کرده این پلنگ ها ،

ناشناس دوشنبه , ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

کسی که تله فلزی را کار گذاشته است پیدا کنید. و مجازات کنید
اگر مجرم را نگیرید حتما کار خودتان است.
مجرم که تله کار گذاشته باید مجازات شود.

آخرین اخبار