چاپ کد خبر: 91620
16 مرداد 1401

دعوت جامعه روحانیت شیراز برای شرکت در تشییع شهید اسکندری

جامعه روحانیت شیراز طی بیانیه‌ای از اقشار مختلف مردم متدین این کلان‌شهر برای شرکت در مراسم تشییع پیکر سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری در روز عاشورا دعوت به‌عمل آورد.

شهید اسکندری 1
به گزارش اول فارس ، با بازگشت پیکر مطهر سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری، جامعه روحانیت شیراز بیانیه‌ای برای دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار در روز عاشورا صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

سلام و درود بیکران خداوند متعال نثار ارواح طیبه دلاور مردانی که با بذل جان شیرین خود شجره طیبه انقلاب و نظام مقدس اسلامی را آبیاری نمودند.

بازگشت پیکر مطهر سید اشهداء مدافعین حرم استان، شهید عبدالله اسکندری بعد از گذشت هشت سال از زمان شهادت و در ایام حزن و اندوه شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش دل‌های مردم شریف استان را کربلایی‌تر کرد.

عزت، امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون خون شهید اسکندری‌هایی است که از روز‌های آغاز انقلاب اسلامی تاکنون در راه مقابله با بدخواهان اسلام ناب محمدی (ص) ایستادگی کرده‌اند و از راه‌های شکرگزاری این نعمات، تعظیم جایگاه شهیدان است.

جامعه روحانیت شیراز بازگشت پیکر مطهر شهید بی‌سر عبدالله اسکندری را به رهبر انقلاب اسلامی، خانواده معزز شهدیان و ایثارگران به ویژه خانواده این شهید عزیز و عموم مردم ولایتمدار استان فارس تبریک و تسلیت عرض نموده و از تمامی اقشار مردم دعوت می‌نماییم با حضور گسترده خود در مراسم تشییع و تدفین این شهید سر از تن جدا جلوه‌ای دیگر از برکات خون شهیدان را به نمایش بگذارند.


تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع):
پیکر شهید اسکندری در حرم حضرت شاهچراغ(ع) به خاک سپرده می شود
تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: پیکر مطهر سردار شهید اسکندری با هماهنگی خانواده ان شهید در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) به خاک سپرده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با خانواده سردار شهید اسکندری، گفت: شهادت آرزوی دیرینه این سردار پرافتخار اسلام و جریان مقاومت بود، که به لطف خداوند متعال، به این فیض نائل شدند. اِن شاءالله روح بلند آن عزیز با ارواح طیبه شهدای کربلا و دفاع مقدس، به ویژه روح ملکوتی امام خمینی (رحمت الله علیه)، محشور گردد و عنایاتش شامل حال ما نیز گردد تا عاقبت بخیر شویم.

وی بیان کرد: بحمدالهی با رضایت خانواده معزز این شهید والامقام مقرر شده همزمان با عاشورای حسینی، پیکر مطهر سردار اسکندری، این شهید مدافع حرم، در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، تشییع و خاکسپاری شود.

وی خاطرنشان کرد: این شهدای گرانقدر، پیش قراولان سپاه امام زمان (عج) هستند اِن شاءلله، خونشان برکت پیدا کند و منجر به ظهور حضرت مهدی (ارواحنافداه) شود.

شایان ذکر است مراسم تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، دوشنبه ۱۷ مردادماه، همزمان با عاشورای حسینی، از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، برگزار خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار