چاپ کد خبر: 69160
7 مهر 1400

دقت دستگاه‌های اندازه‌گیری فشارخون خانگی چقدر است؟

اندازه گیری فشار خون 1

مواد حیاتی شما، مانند دما، ضربان قلب و فشار خون، عوامل مهم تعیین کننده‌ سلامت شما هستند. اگر از داروهای فشارخون بالا استفاده می‌کنید یا در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستید، اندازه‌گیری فشارخون بسیار مهم است.

به گزارش اول فارس، اگرچه اندازه‌گیری فشارخون توسط یک متخصص از طریق دستگاه دستی دقیق‌ترین نتایج را به شما می‌دهد. ولیکن مراجعه به مطب پزشک برای قرائت روزانه همیشه راحت یا امکان‌پذیر نیست.

در حال حاضر بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به فشارخون مرتب فشار خون خود را در خانه با فشارسنج چک کنند. انجام این کار به افراد این ایده را می‌دهد که فشار خون آن‌ها در فاصله زمانی مراجعه به مطب پزشک کجاست. و می‌تواند آن‌ها را برانگیزد تا بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند. همچنین به پزشکان در تنظیم سریع داروها برای حفظ فشارخون در منطقه سالم کمک می‌کند. اما فشارسنج‌های خانگی همیشه آن‌طور که باید دقیق نیستند. و بسته به آستانه دقت استفاده شده، ممکن است در ۵ تا ۱۵ درصد بیماران نادرست باشند. اما هنوز هم یک ابزار نظارت ارزشمند هستند.

از آنجا که بسیاری از پزشکان حداقل تا حدی به اندازه‌گیری‌های خانگی برای راهنمایی درمان متکی هستند، چنین نادرستی‌هایی می‌تواند با مصرف زیاد یا بسیار کم داروهای فشار خون پایان یابد. متخصصین می‌گویند ما در آن راهی هستیم که از مردم می‌خواهیم فشارهای خود را در خانه اندازه‌گیری کنند. ما می‌خواهیم بیماران را توانمند کنیم، اما همچنین می‌خواهیم از صحت اندازه‌گیری‌ها اطمینان حاصل کنیم.

رتبه‌بندی دستگاه‌های فشار خون خانگی

قبل از خرید دستگاه فشار خون خانگی، تحقیقات خود را انجام دهید. دستگاه‌های اندازه‌گیری فشارخون را می‌توان در قیمت‌های مختلف و از شرکت‌های مختلف یافت. می‌توانید یکی را از داروخانه محلی خود تهیه کرده یا آن را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی جانیتا استور سفارش دهید. قبل از خرید، بدانید که به چه نوع مانیتوری نیاز دارید. در زیر می‌توانید دقت انواع رایج مانیتور خانگی را مشاهده کنید.

دستگاه اندازه گیری فشار خون

دقیق‌ترین: مانیتورهای بازویی دیجیتال

مانیتورهای دیجیتالی بازویی راهی عالی برای اندازه‌گیری فشارخون در خانه هستند. دقت آن‌ها بیشتر از مانیتورهای مچ است و تسلط بر آن‌ها آسان‌تر از مانیتورهای آنالوگ بازویی است. دقت و سهولت استفاده، آن‌ها را برای اکثر مردم به انتخابی هوشمند تبدیل کرده است. بعلاوه، بسیاری از فشارسنج‌های بازویی دیجیتال دارای ویژگی‌های کاربرپسندی مانند تورم خودکار کاف و ذخیره فشار خون هستند.

با این حال، مانیتورهای بازویی دیجیتال کامل نیستند. آن‌ها گران‌تر از انواع دیگر دستگاه‌ فشارسنج خانگی هستند. در حقیقت، برخی از مدل‌ها بیش از ۴ میلیون تومان قیمت دارند. همچنین آن‌ها همیشه کاملاً دقیق نیستند. حرکت دادن بدن در حالی که مانیتور روشن است می‌تواند یک خوانش غلط را نشان دهد. برخی از مانیتورهای دیجیتالی بازو را نمی‌توان در بازوی راست استفاده کرد. بنابراین استفاده از این مدل‌ها برای برخی افراد دشوار است. سرانجام، افرادی که ضربان قلب نامنظم دارند ممکن است نتوانند فشارخون را از هر نوع مانیتور دیجیتال اندازه‌گیری کنند.

رتبه دوم: مانیتورهای بازویی آنالوگ

مانیتورهای بازویی آنالوگ را مانیتورهای آنروئید یا عقربه‌ای نیز می‌نامند. شما از آن‌ها برای کنترل فشارخون خود استفاده می‌کنید. آن‌ها دارای یک توپ لاستیکی هستند که شما آن را فشار می‌دهید تا کاف را در اطراف بازوی خود باد کنید. سپس سنسور شماره‌گیری را تماشا می‌کنید و به گوشی پزشکی متصل شده گوش فرا می‌دهید تا خوانده شود. آن‌ها اغلب بسیار ارزان‌تر از مانیتورهای بازویی دیجیتال هستند.

مانیتورهای آنالوگ می‌توانند دقیق باشند، اما استفاده از آن‌ها برای بسیاری از افراد دشوار است. خواندن از روی صفحه عقربه‌ای می‌تواند بسیار دشوارتر از خواندن صفحه دیجیتال باشد و افرادی که مشکل شنوایی دارند ممکن است در شنیدن ضربان قلب خود در گوشی پزشکی مشکل داشته باشند. به علاوه، صفحه و سایر قسمت‌های دستگاه فشارسنج آنالوگ می‌توانند به راحتی آسیب ببینند. وقتی قطعات آسیب می‌بینند، مانیتور آنقدر دقیق نخواهد بود.

حداقل دقت: فشارسنج مچی

مانیتورهای مچ دست جمع و جور هستند، اما همیشه دقیق‌ترین قرائت را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها به طور کلی برای سنجش فشارخون شما در سفر مناسب هستند. آن‌ها می‌توانند راه خوبی برای درک سریع فشارخون شما باشند، در حالی که به مطالعه دقیق نیاز ندارید.

مانیتور مچی می‌تواند برای افرادی مفید باشد که بازوهای آن‌ها با اندازه مانیتورهای بازو در خانه متناسب نیست. افرادی که به طور معمول اندازه‌گیری فشارخون را دردناک می‌دانند، ممکن است از دستگاه فشارخون مچی نیز سود ببرند. علاوه بر این، آن‌ها جایگزینی مناسب برای افرادی هستند که به دلیل محدودیت در حرکت دادن بازوها و دست‌ها، در استفاده از فشارسنج بازویی مشکل دارند.

دستگاه اندازه گیری فشار خون 2

چرا باید فشار خون خود را در خانه کنترل کنیم؟

برای افراد مبتلا به فشارخون بالا، نظارت بر منزل به پزشک شما اجازه می‌دهد تا میزان فشارخون شما را در طول روز و روز به روز کنترل کند. این امر همچنین ممکن است به ارائه دهنده خدمات سلامت شما کمک کند تا میزان مؤثر بودن داروی فشارخون شما را تعیین کند. بنابراین لازم است که با خرید دستگاه فشارخون، سلامتی را به خود هدیه دهید.”ایرنا زندگی”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار