چاپ کد خبر: 10756
8 مرداد 1398

دلایل پس گرفتن سوال نماینده مردم شیراز از وزیر ارشاد در خصوص روز کوروش

نماینده مردم شیراز در مجلس از روند طرح سوال از وزیر ارشاد برای نامگذاری روز کوروش خبر داد.به گزارش اول فارس ، بهرام پارساییسخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ، با اشاره به پس گرفتن سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نامگذاری روزی به نام کوروش، گفت: بنا به درخواست افکار عمومی برای نامگذاری روز کوروش  بعد از مکاتبات متعدد طی چند سال گذشته با ریاست جمهوری، وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی کشور، موضوع نهایتا به شورای امنیت ملی ارجاع داده شد.
تصویر مرتبط

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه پاسخ درستی برای این موضوع دریافت نکردیم، از وزیر ارشاد در خصوص علت عدم ناگذاری روز کوروش و روند طی شده در مجلس سوال کردیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: این سوال ۵ ماه گذشته از کمیسیون به صحن ارجاع داده شد و زمان طرح آن در صحن علنی ۲ هفته پیش بود، با توجه به اینکه ریاست جمهوری بعد از اعلام نظر شورای امنیت ملی موضوع را به وزارت کشور محول کرد و نشستی با معاون وزیر کشور و وزیر ارشاد در این زمینه داشته ایم سوال را پس گرفتم.

بهرام پارسایی بیان داشت: در این نشست جمع بندی خوبی صورت گرفت و قرار شد به مرور موضوع نامگذاری روز کوروش حل شود.پارسایی با بیان اینکه تفاهماتی برای تعیین تکلیف نامگذاری روز کوروش انجام گرفت، گفت: ارجاع موضوع به شورای امنیت ملی اشتباه بود این مسئله کاملا فرهنگی و اجتماعی بود که با پیگیری های رئیس جمهور این درخواست در مسیر واقعی خود قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: نامگذاری روز کوروش درخواست مردم و افکار عمومی است، از آنجایی که رهبری بر تاریخ، تمدن و هویت ایرانی تاکید داشتند، حل و فصل این موضوع به انسجام ملی و هویت ملی کمک می کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار