چاپ کد خبر: 86857
26 خرداد 1401

جنجال جدید حضور تتلو در سرکنسولگری ایران در ترکیه

یک روز پس از احضار به دادسرا تتلو برای دریافت گذرنامه به سرکنسولگری ایران رفت .

تتلو

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو پس از احضار به دادسرایی در تهران به اتهام «کلاهبرداری» از طریق مشارکت در اداره سایت‌های شرط بندی با حضور در سرکنسولگری ایران در استانبول درخواست صدور گذرنامه جدید را ثبت کرد و از آنجا خارج شد.

محمد امین تقویان، بازپرس دادسرای جنایی تهران روز سه‌شنبه از احضار  امیر تتلو، ساشا سبحانی و دنیا جهانبخت خبر داده و تاکید کرده بود که قرار بازداشت این سه «متهم» در صورتی که در موعد مقرر به دادسرا مراجعه نکنند، صادر خواهد شد. این سه چهره ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی در پی طرح شکایت‌هایی در پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران) به عنوان گردانندگان سایت‌های شرط‌ بندی مطرح شدند که شاکیان مدعی مالباختگی به دلیل فعالیت در آنها شده بودند. بر همین اساس، آنها به «کلاهبرداری» متهم شده‌اند.

اما امیرحسین مقصودلو که با نام هنری امیرتتلو طی دو دهه گذشته به عنوان خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا فعالیت داشته، از چهار سال پیش در ترکیه اقامت دارد. او طی ۲۴ ساعت گذشته از طریق صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام و توییتر به مخاطبان خود اعلام کرد که برای دریافت پاسپورت جدید خود به سرکنسولگری ایران خواهد رفت.

مطابق تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اطلاعیه رسمی صادر شده، امیرتتلو روز چهارشنبه با مراجعه سرکنسولگری ایران درخواست صدور گذرنامه داشته ولی به دلیل نقص مدارک خواستار مستثنی شدن از برخی الزام‌های قانونی شده که درخواست کتبی او برای اخذ تصمیم لازم به تهران ارسال شده است.

امیرتتلو نیز پس از خروج بدون مشکل از سرکنسولگری ایران در پیامی توییتری مدعی شد که سرکنسولگری ایران از وضعیت چهره او [صورت کاملا تتو شده] ایراد گرفته‌ و از صدور گدرنامه امتناع کرده‌ ولی او درخواست خود را به طور کتبی ثبت کرده است و در انتظار پاسخ آنها خواهد ماند.

امیر حسین مقصودلو به دلیل رفتارها و ظاهری که از سوی برخی ها ساختارشکنانه و نافی ارزش‌های اخلاق اسلامی توصیف شده با محدودیت جدی برای فعالیت هنری مواجه شد و به دلیل آن چه که عدم صدور مجوز برگزاری کنسرت عنوان کرد، ایران را ترک کرد.

تتلو پس از مهاجرت نیز هر از گاهی خبرساز شده، از جمله به دلیل انسداد صفحه اینستاگرام او به دلیل ارسال گزارش‌های متعدد کاربران درباره محتوای زن ستیزانه و خشونت‌طلبانه، بازداشت از سوی پلیس ترکیه به دلیل «نقض مقررات ویزا» به هنگام سفر به بریتانیا، متهم شدن به توهین به چهره‌های مذهب و دینی و تشویق جوانان به استفاده از روانگردان‌ها و نیز آغاز زندگی مشترک با سحر قریشی، هنرپیشه ایرانی.

امیر تتلو همراه با رد اتهام‌های وارد شده، خود را مستحق برخورداری از حق فعالیت آزاد هنری دانسته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار