چاپ کد خبر: 37456
14 آبان 1399

دکتر زهرا پورمنتصری: شهروندان علائم سرماخوردگی را با کرونا اشتباه نگیرند

زهرا پورمنتصر

اول فارس| سلامت :یک متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا گفت: تفاوت کلیدی بین سرماخوردگی، آنفلونزا و کرونا  بروز تنگی نفس در بیماری کرونا است ، شهروندان باید توجه کنند تا این سه نوع بیماری را با هم اشتباه نگیرند.

دکتر زهرا پورمنتصری با بیان اینکه با این وجود بسیاری از علائم سرماخوردگی، آنفلونزا و کرونا  شبیه به هم هستند افزود: این شباهت به حدی است که تشخیص آنها از هم دشوار می کند .عامل ایجاد کننده سرماخوردگی، آنفلوانزا و بیماری کرونا ویروس است اما ویروس هر یک متفاوت است.

وی  اضافه کرد: عموما آنفلونزا یا سرماخوردگی باعث تنگی نفس نمی شوند مگر این که تبدیل به ذات الریه شده باشند که در این صورت هم باید با پزشک متخصص عفونی یا ریه مشاوره کرد.

به گفته پورمنتصری، تنگی نفس در کرونا معمولا ۵ تا ۱۰ روز بعد از اولین علائم تب ظاهر می شود به طور کلی  علائم کرونا  معمولا ۲ الی ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند.

متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان فسا  اضافه کرد:عطسه از علائم کرونا نیست، آبریزش بینی، درد صورت و خارش چشم معمولا  در حساسیت یا سرماخوردگی بروز می کنند.

پورمنتصری ادامه داد: تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، خستگی، درد بدن یا عضلات، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گرفتگی یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ و اسهال از علائم اصلی کرونا محسوب می شوند.

به گفته وی برخی ازمبتلایان به ویروس کووید ۱۹ هیچ علامتی از ابتلا به این بیماری  ندارند و ناخوش نمی شوند اما با این وجود ،این افراد می توانند این ویروس را به اطرافیان انتقال دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار