چاپ کد خبر: 9047
29 خرداد 1398
استاندار فارس در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر عنایت الله رحیمی: دانشگاه به مقوله کارآفرینی ورود کند

ContentImages 63904

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نقش و جایگاه دانشگاه در شرایط کنونی کشور، افزود: رفع بسیاری از مصائب و مشکلات کشور با بهره گیری از اندیشه دانشگاه امکان پذیرخواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه دانشگاه ها همواره در توسعه کشور دخیل بوده اند، عنوان کرد: امروز رسالت دانشگاه این است که علاوه بر اینکه بحث آموزش را سرلوحه خود قرار داده و به پژوهش توجه می کند به مقوله کارآفرینی ورود داشته باشد.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: دانشگاهی که امروز مورد نظر نظام است یک دانشگاه تعالی گرا و دانشگاهی است که انسان های متدین و مسئولیت پذیری را برای کشور تربیت کند.
وی با بیان اینکه در گذشته حلقه های مفقوده ای در نظام اجرایی کشور وجود داشته و دانشگاه به علت اینکه نقش خود را تنها آموزشی می دانسته به این موضوع ورود  نکرده است، افزود: تجربه جهانی نشان می‌دهد امروز باید به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل جدید حرکت کنیم.
دکتر رحیمی ادامه داد: با دسته بندی مسائل و مشکلات کشور و سوق دادن تحصیلات تکمیلی و پایان نامه‌ها به سمت رفع این مشکلات گام موثری در راستای توسعه کشور و عبور از بحران‌ها برداشته خواهد شد.
استاندار فارس با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته توجه به  انسان‌های اندیشمند که تولید کننده فکر و خلاقیت هستند را در دستور کار قرار داده‌اند، اظهار کرد: خلاقیت منبع بزرگ خدادادی است که هر چه بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد بر کارکرد آن افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه چنین کشورهایی امروز نتایج خلاقیت نیروهای متفکر خود را به جهان عرضه می‌کنند، عنوان کرد: برای دستیابی به این جایگاه و به کار گیری  محصول خلاقیت نیروهای جوان در جهت  حل مشکلات و عرضه به دنیا نیازمند ایفا نقش دانشگاه‌ها هستیم.
 نماینده عالی دولت در استان فارس از متولیان دانشگاه خواست  نقشه راه آموزش عالی را به سمت تولید ،خلاقیت و علم پیش ببرند و زمینه  افزایش ثروت و تربیت انسان های خلاق با اخلاق  اسلامی و ایرانی را فراهم  کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار