چاپ کد خبر: 10272
31 تیر 1398

نظر رییس سازمان نظام مهندسی کشور در خصوص مشکلات معماران داخلی

در دیدار دوتن از فعالان حوزه معماری شیراز با با فرج الله رجبی  رییس سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز برخی مسائل و مشکلات این حوزه طرح و مورد نقادی قرار گرفت.

فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه افزود : سازمان نظام مهندسی همواره به عنوان یکی از مراجع قانونی مهندسان بوده و با توجه به ساختار تشکیلاتی آن وظیفه دارد تمام قد از حقوق مهندسان به ویژه تخصص معماری که نقش پر رنگی را در آبادانی کشورمان دارد ،حمایت نماید .

بهادر پورفاضل دبیر انجمن معماری داخلی دانشگاه فرهنگ و هنر و همچنین نماینده موسسات غیرانتفاعی جنوب کشور در ابتدا این نشست به مطالبه گری در خصوص جایگاه حرفه معماری به ویژه معماری داخلی پرداخت و در این زمینه بیان کرد : معماری داخلی یکی از شاخه های رشته معماری می باشد که با توجه به خلاء قانونی موجود که می توان گفت تقریبا همه مجموعه های مرتبط نظیر وزارت علوم ، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی و … نسبت به این موضوع کم توجهی کرده اند که اکنون شاهد این هستیم که فارغ التحصیلان رشته معماری داخلی پس از فراغت از تحصیل و ورود به حرفه معماری هیچ گونه جایگاه قانونی و منسجمی را ندارند که انتظار ما این است که مسئولان به نسبت سهم و وظیفه قانونی خوددر راستای تعریف جایگاه حقوقی و همچنین تشکیل انجمن صنفی معماری داخلی تلاش نمایند .

سعید زحمت کشان  یکی از منتقد فعال در حوزه معماری داخلی نیز در این دیدار  در خصوص جایگاه حرفه معماری اظهار نظر کرد : مطالبه گری از اقدامات مهم و اساسی برای پیشرفت هر جامعه و در این جا جامعه معماری محسوب می شود که توجه به آن می تواند از حقوق مهندسان صیانت و پاسداری کند .
فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز ،  نسبت به این مطالبات چنین گفت : این سازمان مطالبات به وجود آمده را حق قانونی معماران می داند و به طور رسمی از آن ها حمایت خواهد کرد . بنابراین ما نمایندگان موجود و مورد اعتماد را به وزارت راه و شهرسازی معرف خواهیم کرد که امیدواریم با پیگیری های مستمر ، مشکل این جامعه حرفه ای مرتفع و شاهد رشد این تخصص و تبعات مثبت آن در شهرهای مختلف ایران باشیم .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار