چاپ کد خبر: 14529
11 مهر 1398

دیدار وزیر ارشاد با مراجع برای رفع شبهات «مست عشق»

 از ابتدای اعلام خبر ساخت فیلم سینمایی مست عشق توسط حسن فتحی حواشی متعددی پیرامون آن اتفاق افتاد و شاید به همین علت بود که فتحی ساخت فیلم درباره مولوی را سخت، جنجالی و با حواشی زیاد به دلیل حساسیت‌هایی که درباره این شخصیت وجود دارد، دانست. 

به گزارش اول فارس،اولین حاشیه‌ها از میان اظهارات متناقض فرهاد توحیدی نویسنده این اثر با حسن فتحی متولد شد؛ آنجایی که توحیدی به روزنامه سازندگی گفته بود که «قرار است یک بازیگر ترکیه‌ای در نقش مولانا ظاهر شود.» پس از این اظهار نظر حسن فتحی کارگردان این اثر اینگونه بیان کرد که «به شایعات اعتنایی نکنید! هرچند اندیشه رفیع و جهان‌شمول جناب مولوی، ورای همه تعصبات نژادی و قومی و جغرافیایی است، اما در فیلم «مست عشق» علاوه بر بازیگر نقش شمس تبریزی، بازیگر نقش حضرت مولوی هم قطعاً ایرانی خواهد بود.»

پس از اعلام انتخاب شهاب حسینی و پارسا پیروز‌فر برای ایفای نقش شمس تبریزی و مولوی و فروکش کردن این موارد انتشار پاسخ دفتر دو تن از مراجع تقلید به یک استفتا سرنوشت ساخت این فیلم سینمایی را وارد مرحله تازه‌ای کرد.
در متن این استفتا که با امضای «جمعی از طلاب و فضلای حوزه» منتشر شد چند فرض غلط وجود داشت؛ اولاً اینکه اعلام شده بود فیلم «مست عشق» سریال است که چنین چیزی واقعیت نداشت. ثانیاً در این استفتا از هزینه کردن بیت‌المال و بودجه دولتی در ساخت اثر سخن به میان آمده بود که این هم خبر درستی نبود. چه اینکه قرار است سرمایه‌گذار بخش خصوصی داخلی و خارجی هزینه آن را تأمین کنند. فرض غلط دیگر مربوط به پخش این فیلم بود که گفته شد قرار است به صورت سریال از رسانه ملی پخش شود.
بر اساس متن استفتا (حمل بر صحت و واقعیت داشتن موضوع مطروحه) دفتر دو مرجع عالیقدر ساخت اثری با ابعاد مفروض را شرعاً جایز ندانستند. حالا طبق آنچه باشگاه خبرنگاران جوان از آن به «شنیده‌ها» تعبیر می‌کند، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس روال و رویه همیشگی خود به تازگی به دیدار برخی مراجع تقلید رفته است. او در این دیدار‌ها درباره موضوعات مختلف از جمله فیلم سینمایی «مست عشق» و حواشی اخیر ساخت آن، با مراجع تقلید گفتگو کرده است. طبق شنیده‌ها گفت‌وگوی وزیر ارشاد با مراجع مثبت بوده و احتمالاً مانعی برای تولید فیلم مست عشق وجود نداشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار