چاپ کد خبر: 76622
12 اسفند 1400

رئیس‌جمهوری اوکراین:مقاومت، مقاومت، مقاومت/ این یک جنگ میهنی است

زلنسکی

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (پنج‌شنبه) در پیامی تلویزیونی گفت: می‌دانیم جنگ‌های میهنی چطور آغاز می‌شوند و می‌دانیم چطور برای مهاجمان به پایان می‌رسند. : ارتش ما هر کاری انجام می‌دهد تا دشمن را به طور کامل در هم بشکند.

به گزارش اول فارس ، به نقل از شبکه اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد: آنها هر کجا که بروند، نابود خواهند شد. آنها اینجا آرامش نخواهند داشت، غذا نخواهند داشت، یک لحظه آرامش نخواهند داشت. اشغالگران روسی تنها یک چیز از اوکراینی‌ها دریافت خواهند کرد؛ مقاومت، مقاومت شدید. چنان مقاومتی که آنها برای همیشه به یاد داشته باشند که ما از آنچه مال ماست، دست نمی‌کشیم، اینکه آنها به یاد خواهند آورد که یک جنگ میهن‌پرستانه چیست. بله، برای ما اوکراینی‌ها، این یک جنگ میهنی است. ما می‌دانیم جنگ‌های میهنی چطور آغاز می‌شوند و می‌دانیم چطور برای مهاجمان به پایان می‌رسند.

زلنسکی افزود: ارتش ما هر کاری انجام می‌دهد تا دشمن را به طور کامل در هم بشکند. نزدیک به ۹۰۰۰ روس در یک هفته کشته شده‌اند. در نیکولایفسک، اشغالگران مجبورند از ده‌ها هلی‌کوپتر برای جمع‌آوری کشته‌ها و مجروحان ۱۹ ساله و ۲۰ ساله خود استفاده کنند. آنها جز این تهاجم در زندگی خود چه دیده‌اند؟ ولی اکثریت آنها در همه جا رها شده‌اند. اوکراین نمی‌خواهد زیر بدن سربازان مرده پوشیده شود. به خانه بروید. با تمام ارتش خودتان. به افسران خود بگویید که می‌خواهید زندگی کنید. اینکه نمی‌خواهید بمیرید و می‌خواهید زندگی کنید. ما باید این جنگ را متوقف کنیم و در سریعترین زمان ممکن صلح را بازیابی کنیم.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: متقاعد شده‌ام که اگر آنها به جایی رفتند، موقت بوده. ما آنها را بیرون می‌کنیم. با سرافکندگی. مانند آن مردم عادی که اشغالگران را از خواربارفروشی‌هایی که سربازان روسی برای یافتن غذا و چیزی برای خوردن می‌روند، بیرون می‌کنند. اینها جنگجویان یک ابرقدرت نیستند، اینها بچه‌های سردرگمی هستند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند. آنها را به خانه ببرید.

جنگ روسیه در اوکراین امروز وارد هشتمین روز خود شد. براساس تازه‌ترین آمارها از آژانس پناهجویان سازمان ملل، یک میلیون اوکراینی از زمان آغاز حملات روسیه از اوکراین گریخته‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی چهارشنبه , ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

کشور اوکراین مورد تهاجم قرار گرفته است و در مقام دفاع از خود است،،،یادمان باشد که روسیه به طور غیر قانونی شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرده،،،ملت و دولت اوکراین حق دارند که دفاع جانانه و دندان شکن به متجاوز دهند،،،با تاکید بر این نکته که طرفدار هیچکدام از طرفین نیستم و معتقدم:”نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی “

مجید پنجشنبه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

رئیس جمهور اوکراین یک .. هست ،جنگ مرد میدان می خواهد

آدم منطقی پنجشنبه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۷

خیلی در مورد عکس‌ها و فیلم‌هایی که در آنها سد کردن حرکت ستون‌های نظامی روسی توسط غیرنظامیان اوکراینی به تصویر کشیده شده است فکر کرده‌ام.

با خود اندیشده‌ام که اگر ساکنین شهرها و روستاهای مرزی ایران در زمان حمله همه جانبه ارتش عراق به کشورمان اقدامی مشابه را انجام می‌دادند چه اتفاقی رخ می‌داد.
تنها نتیجه ای که به ذهنم رسیده است این است : قتل عام می‌شدند.

در آخر ضمن اینکه دلم می‌خواهد سر به تن چین و روسیه نباشد، اما وقتی جنایات اروپا در فروش سلاح‌های شیمیایی به عراق را به یاد می‌آورم که با اهداف کثیف مادی، تیغ سلاح شیمیایی را در کف آن جنایتکار و زنگی مست قرار دادند با خود میگویم “سزای مغز کافر پتک ملحد”

اما با در نظر گرفتن جمیع جوانب در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌ام که : جنگ روسیه و اکراین دعوای پسرعمو و دختر عمو است که اگر با عمق بیشتری به قضیه نگاه کنی عقد آنها در آسمانها بسته شده است و ما که نسبت خویشاوندی با آن‌ها نداریم بهتر است برای هیچیک از طرفین دل نسوزانیم.

آخرین اخبار