چاپ کد خبر: 14725
14 مهر 1398

رئیس جدید آموزش و پرورش منطقه بالاده فارس منصوب شد

fileLoader

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس یکی از مهمترین مولفه های تاثیر گذار بر آموزش را معلم دانست و گفت : معلم تاثیر نگرشی و ارزشی بسیاری بر یادگیری دانش اموزان دارد و در این میان محیط فیزیکی ، محتوای آموزشی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر آموزش است .

به گزارش  اول فارس ، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و پرورش منطقه بالاده ،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که دانش را منشا عزت دانستند گفت : از زمانی که حیات بشر شکل گرفته آموزش هم وجود داشته و در دنیای مدرن کشورها یی موفق ترند  که آموزش بهتری داشته باشند .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس یکی از مهمترین  مولفه های تاثیر گذار بر آموزش را معلم  دانست و گفت : معلم تاثیر نگرشی و ارزشی بسیاری  بر یادگیری دانش اموزان دارد و در این میان محیط فیزیکی ، محتوای آموزشی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر آموزش است .

نوروزی با اشاره به روش های تدریس گفت : تدریس به معنای تعامل بین معلم و دانش آموز است و در مقوله  تدریس  بهبود ، ارتقاء دانش شغلی و تخصصی معلمان  همچنین ورود روش های تدریس نوین بسیار مهم است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس در تشریح بعضی از  تفاوت های  روش های تدریس سنتی و نوین گفت : در روش های تدریس سنتی معلم متکلم وحده است ولی در روش های نوین تدریس معلم ناظر است ،در روش های سنتی بیشتر بر محفوظات تاکید می شود اما در روش های نوین مهارت و تجربه  یادگیری عمیق ملاک است ، در روش های سنتی هدف کسب نمره بود اما در روش های جدید کاربرد در زندگی است و در واقع  کسی با دانش تر است که بتواند از آموزش ها در زندگی بهتر استفاده کند .

وی افزود : در روش های سنتی تعاملی  بین معلم و دانش آموز شکل نمی گرفت اما در روش های جدید تعامل بین دانش اموز و معلم شکل می گیرد ، در روش های سنتی دانش آموز حق اظهار نظر نداشت اما در روش های نوین دانش آموز حق اظهار نظر دارد .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس شکل گیری الگوهای تدریس  را بر اساس نظرات متخصصین  تشریح کرد و گفت : اولین الگوی خانواده اجتماعی یادگیری است که  کودک در اجتماع بیشتر یاد می گیرد ، الگوی  دیگر پردازش اطلاعات اینکه فرد بر مبنای کنجکاوی درونی خود شروع به یادگیری می کند .

وی گفت:الگوی انفرادی که هر فردی با توجه به شرایط خودش یاد می گیرد که ارزشیابی توصیفی و کیفی  برگرفته از این الگو است که هر کس با خودش مقایسه شود ، الگوهای رفتاری ، الگوی رشدی و اخلاقی سازگاری هر فردی باید به سنینی از رشد برسد تا بتواند آمو خته ها را بهتر یاد گیرد از دیگر مواردی بود که نوروزی به آنها در بحث الگوها اشاره کرد .

در این مراسم ضمن قدردانی از  سید عبداله رحمان نیا رئیس قدیم اداره آموزش و پرورش منطقه بالاده ، نصراله رستمی  به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.

رستمی پیشتر به عنوان معاون اداره آموزش وپرورش منطقه کوهمره نودان مشغول به فعالیت بود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

فاطمه پنجشنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

ایشون به رحمت خدا رفتن

آخرین اخبار