چاپ کد خبر: 39179
10 آذر 1399

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منصوب شد

با حکم  کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ،رئیس  جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منصوب شد.

حسین پژمان

 مراسم تودیع ومعارفه روسای قدیم و جدید  جهاد کشاورزی استان فارس  صبح امروز در محل این سازمان در شیراز برگزار گردید.

به گزارش اول فارس ، در این مراسم دکتر حسین پژمان بعنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منصوب و از زحمات دکتر  محمد مهدی قاسمی رئیس سابق این سازمان قدردانی گردید.

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد زنجیره ارزش سبب تولید محصولات صادراتی باکیفیت‌تر و ارزآوری بیشتر در بخش کشاورزی می‌شود.

شاهرخ شجری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در یکسال اخیر برای ایجاد زنجیره‌های ارزش تلاش‌های خوبی در استان فارس شده است، اظهار داشت: وقتی زنجیره‌ها شکل بگیرند تقاضای مصرف‌کننده خارجی نظام‌مند به تولید‌کننده منتقل و او می‌داند چه محصولی و با چه کیفیتی برای صادرات تولید کند از این رو مصرف‌کننده خارجی تمایل دارد که قیمت بالاتری برای این محصول پرداخت کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی باعث می‌شود ارزآوری بخش کشاورزی بیشتر و در نتیجه موئلفه‌های اقتصادی در این بخش تقویت شوند و جذابیت سرمایه‌گذاری برای صاحبان سرمایه افزایش یابد که این می‌تواند تحول اساسی برای کشاورزی ایجاد کند

حسین پژمان در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در حوزه تخصصی چهار ماموریت در مجموعه جهاد کشاورری وجود دارد، ابراز کرد: ماموریت اول تامین امنیت غذایی است که بتوانیم غذای کافی، ارزان و قابل دسترس در اختیار جامعه قرار دهیم.

به گفته وی؛ دومین وظیفه بهره وری بهینه از منابع در اختیار شامل آب، خاک و منابع ژنتیکی است.

دکتر پژمان با اشاره به اینکه در حوزه منابع ژنتیکی این پتانسیل را داریم که با آب و خاک در اختیار می توانیم سه تا چهار برابر وضعیت فعلی تولید کنیم، افزود: با افزایش میزان کارآیی آب می توان تولید را دو برابر افزایش داد و با توسعه کشاورزی حفاظتی و افزایش ماده آلی خاک بهره وری از خاک ارتقاء می‌یابد.

این مقام مسئول وظیفه بعدی را توسعه فنی و مهندسی کردن بخش کشاورزی و تزریق سرمایه به این بخش برشمرد.

پژمان با بیان اینکه رونق اقتصادی بخش کشاورری با تقویت شبکه های تولید و ارزش محقق می شود، ابراز کرد: با توسعه کشت قراردادی و با برند سازی محصولات کشاورزی این ماموریت را دنبال می‌کنیم.

در این مراسم  محمد رضا قدسی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گفت:  با اشاره به اینکه استان فارس با تولید حدود ۱۱ میلیون تن محصولات کشاورزی رتبه دوم کشور را دارد، تصریح کرد: انتظار می رود این استان همانند گذشته به بخش کشاورزی کشور کمک کند و با حرکت در چهارچوب سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، مشکلی در مسیر توسعه کشاورزی فارس ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه مدیران نباید جزیره ای عمل کنند، ابراز کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هر استان وزیر جهاد کشاورزی در استان خود است که باید در چهارچوب سیاست های مقام عالی وزارت اقدام کند.

قدسی؛ به اقدامات خوب صورت گرفته در زمان مدیریت دکتر قاسمی اشاره کرد و افزود: انتظار است که رئیس جدید علاوه بر اینکه ادامه دهنده اقدامات موثر قبلی باشد، اثراتی از خود به جای گذارد تا برای رئیس بعدی ملاک حرکت به سمت توسعه باشد.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بانشی یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گلخانه ای به خوبی عمل نکرده وباید کشت گلخانه ای را تا ۲۰ هزار هکتار جدید افزایش دهد تا مصرف اب جلو گیری شود و میوه تربار بازار پسند تری برای صادرات تولید کنیم

شهرام چهارشنبه , ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

هر که هر که هست.قانونی نیست. جواب نمیدن.به جایی خدمات بی احترامی میکنن و میگن به ما مربوط نیست

آخرین اخبار