چاپ کد خبر: 45700
29 بهمن 1399

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:مردم به مناطق جنوبی فارس و کشور سفر نکنند

مهرزاد لطفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کووید۱۹ در مناطق جنوبی استان فارس، خواستار جدیت بیشتر همه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از موج چهارم این بیماری شد.

به گزارش اول فارس، مهرزاد لطفی در دویست و شصت و ششمین جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، روند موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب فارس را افزایشی اعلام و از مسئولان بهداشتی شهرستان‌های واقع در این منطقه، درخواست کرد تا نظارت بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و مراکز و اماکن عمومی را تشدید کنند.

لطفی از عموم مردم خواست که تحت هیچ عنوان به مناطق جنوبی فارس و کشور سفر نکنند و با اعلام اینکه جدی گرفتن هشدارها، منجر به حفظ سلامت افراد خواهد شد، گفت: روزانه آخرین وضعیت شیوع این بیماری در فارس با دقت مورد پایش و بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص قطع زنجیره انتقال متناسب با شرایط، اندیشیده و اجرایی می‌شود، اما همراهی و مشارکت مردم در اثرگذاری اقدامات مدیریتی و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، بسیار بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای نظارت بر مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های جنوبی استان فارس که روند آماری تعداد مبتلایان، افزایشی است، از سوی مسئولان مرتبط شد.

لطفی تاکید کرد که کاهش حساسیت نسبت به خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در گروه‌های مختلف مردمی را منجر به آغاز و تداوم موج‌های جدید این بیماری دانست و ابراز امیدواری کرد که با همراهی شهروندان، شاهد کنترل مطلوب شیوع بیماری در فارس باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان اصلی ترین راهکار کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن، بر تسریع در اجرای گسترده تر آن تاکید کرد.

عبور تعداد فوت شدگان کرونا از ۱۵۰۰ نفر در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۳ نفر دیگر براثر کرونا در فارس فوت شده‌اند و جمع قربانیان این بیماری در فارس را به عدد ۳۰۲۵ نفر رساندند که ۱۵۱۰ نفر از این قربانیان مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

 عبدالرسول همتی خاطرنشان کرد که شهرستان‌های مرودشت با ۲۳۶ و کازرون با ۱۳۴ مورد فوتی، بعد از شهرستان شیراز، در رتبه‌های بعدی به لحاظ تعداد قربانیان کرونا قراردارند و یادآور شد که آمار مبتلایان و فوت شدگان شهرستان‌های جهرم، فسا و لارستان، توسط دانشگاه یا دانشکده‌های همان شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

همتی یادآور شد که تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به عدد ۱۷۴ هزار و ۸۶۹ نفر رسیده است که بالغ بر ۱۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر از آنان، بهبود یافته‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس تا ظهر امروز -چهارشنبه ۲۹ بهمن-  را ۶۱۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار