چاپ کد خبر: 65603
6 شهریور 1400

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرونا گرفت/آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ در فارس

Capture خبر تازه 1

به گزارش اول فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از ابتلا به کروناویروس، در بیمارستان بستری شده است.

دکتر «مهرزاد لطفی» که به دلیل ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان از طریق ویدئو کنفرانس در نشست دانشگاهی مدیریت کرونا حضور داشت، با شرکت در نشست امروز این ستاد که بیش از دو ساعت به طول انجامید، آخرین وضعیت کرونا در استان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس علوم پزشکی شیراز، در این جلسه اعلام کرد که اکنون بیماری او تاحدودی بهبود یافته است.

آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ در فارس؛

بر اساس این گزارش، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آخرین آمارهای بیماری کووید۱۹ در فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۰۵ هزار و ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۲۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۴۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه از بستری ۴۶۸ بیمار جدید مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان خبر داد و مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۷۷۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

تزریق یک میلیون و ۴۸۹ هزار دوز واکسن کرونا در فارس

دکتر همتی در زمینه اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تا امروز یک میلیون و ۴۸۹ هزار دوز واکسن به مردم استان تزریق شده است و در هفته جاری روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری انجام خواهد شد و مقرر شده تعداد واکسن بیشتری به استان ارایه شود و اجرای واکسیناسیون با ظرفیت بیشتری انجام می شود.

او در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون زنان باردار از ابتدای شهریور در فارس آغاز شده است، اضافه کرد: افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و زنان باردار هرچه سریعتر واکسن کرونا دریافت کنند تا با ایجاد ایمنی بیشتر، از خطر در امان باشند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده ۳۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ، برای تمام افراد جامعه کماکان مورد تاکید است.

دکتر همتی ابراز امیدواری کرد با رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی، روزهای خوب و خوشی در انتظار مردم استان باشد و در روزهای آینده بتوانیم گزارش های بهتری را ارایه کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار