چاپ کد خبر: 16341
7 آبان 1398

عملکرد ۶ ماهه دادگستری فارس در راستای مقابله با زمین خواری و تصرفات غیر قانونی اراضی

نتیجه تصویری برای موسوی رئیس کل دادگستری فارس

در شش ماهه اول امسال از ۴۹۱ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف ، بیش از ۶ هکتار اراضی تغییر کاربری یافته غیر مجاز اعاده و بیش از ۸ هکتار اراضی تصرف شده حریم رودخانه ها آزاد سازی شدند.

به گزارش اول فارس ،رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تشریح عملکرد ۶ ماهه دادگستری فارس در راستای مقابله با زمین خواری و تصرفات غیر قانونی اراضی گفت: در شش ماهه اول امسال از ۴۹۱ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شده است که این میزان رفع تصرفات حاصل تعیین تکلیف ۱۰۵ فقره پرونده در دادگاه ها و دادسرا های استان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه در حوزه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی نیز ۹۱۸ فقره پرونده در شش ماهه ابتدایی امسال مطرح و رسیدگی به همه پرونده ها به اتمام رسیده است بیان داشت: در نتیجه رسیدگی به این پرونده ها از ۳.۶هکتار ( سه ممیز شش دهم) هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر قانونی با استناد به احکام قطعی مراجع قضایی رفع تصرف گردیده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از رفع تصرف ۳۴ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به نفع بیت المال خبر داد و بیان داشت دستگاه قضایی استان به دور از هر گونه جو سازی های سیاسی و جناحی تنها اجرای قاطع قانون را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از تشکیل ۹۳۵ فقره پرونده در دادسرا و طرح ۲۸۳ فقره پرونده در دادگاه های استان در نتیجه تعرض به حریم رودخانه ها و دریاچه ها خبر داد و افزود: در ۶ ماهه اول امسال دستگاه قضایی با رسیدگی به ۱۱۵ فقره پرونده در این حوزه میزان ۸.۶۷ هکتار ( هشت ممیز شصت وهفت صدم ) هکتار از این اراضی را رفع تصرف کرده است که ۴ هکتار از آن اراضی حریم رودخانه قره آقاج بوده است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه به مختومه شدن ۲۳۵ فقره پرونده در حوزه منابع آبی و چاه های غیر مجاز اشاره کرد و با بیان اینکه همچنان استان فارس از وجود ۱۶۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز رنج می برد گفت: از این میزان ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای امسال مسلوب المنفعه شده است و پرونده ۱۸۲ حلقه چاه غیر مجاز نیز در جریان رسیدگی است.

وی همچنین افزود در همین مدت زمان ۵۶۲ دستگاه حفاری چاه غیر مجاز توقیف و ۲۵۸ فقره رأی در راستای تقلیل بهره برداری از چاه ها دارای اضافه برداشت صادر شد است .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار