چاپ کد خبر: 50817
25 فروردین 1400

رازهایی درباره کاهش وزن که درباره آنها نمی‌دانید!

کاهش وزن 4

اول فارس| سلامت :با از دست دادن ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدنتان، می ‌توانید سلامت کلی خود را افزایش و خطر شرایط بهداشتی مزمن را کاهش دهید اما برخی نکات ناشناخته وجود دارند که شما معمولا درباره کاهش وزن نمی دانید.

افزایش میزان خواب

 بنابر مطالعات، افرادی که حداقل ۵ درصد وزنشان را در طی یک دوره شش ماهه کاهش می‌ دهند به طور متوسط ۲۲ دقیقه بیشتر از قبل می ‌خوابند و پیش از این محققان فنلاندی گزارش کرده بودند که کاهش متعادل وزن به میزان قابل توجهی باعث بهبود علائم قطع تنفس در حین خواب شده است.

افزایش شانس داشتن فرزند

 چاقی در زنان با ناباروری و سندرم تخمدان پلی‌ کیستیک همراه است و زمانی که یک زن جوان چاق می ‌شود، باردار شدن برای او مشکل‌تر خواهد شد. از آنجایی که وزن مادر در طی بارداری و حتی قبل از آن با تمامی پیامدهای سلامتی برای فرزند در ارتباط است، کاهش وزن و لاغرشدن کمک می‌ کند که فرد از داشتن یک بارداری سالم و فرزندی سالم مطمئن شود.

افزایش سلامت چشم

 در اکثر افراد کاهش وزن در واقع باعث محافظت بینایی آنها در برابر عوارض مربوط به چاقی مانند نظیر دیابت نوع ۲ می‌ شود.

افزایش شدت انرژی

 زمانی که شما وزن کمتری دارید انرژی کمتری را صرف انجام کارهای روزمره‌ می ‌کنید. کاهش وزن همچنین راندمان اکسیژن شما را بهبود بخشیده و بنابراین شما حین فعالیت های پرانرژی نفس کم نمی آورید.

تقویت حافظه

 مطالعات محققان سوئدی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که زنان سالمند بعد از ۶ ماه دنبال کردن برنامه کاهش وزن نمرات بهتری در آزمون‌ های حافظه کسب کردند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

 اضافه وزن موجب بروز التهاب می ‌شود که خود آن آغازگر تغییرات سلولی در بدن است. یک بررسی انجام شده بر روی زنان یائسه که نتایج آن در مجله تحقیقات سرطان به چاپ رسیده است، نشان داد که درجات خطرناک التهاب تنها با کاهش ۵ درصدی وزن بدن قابل تخفیف است.

لذت بردن از فعالیت های جسمی

زمانی که اضافه وزن دارید نسبت به افرادی که وزن طبیعی دارند، فعالیت‌ های جسمی ممکن است موجب درد مفاصل و سوزش ریه ‌های شما شود. وقتی شروع به لاغر شدن می ‌کنید، دیگر انجام ورزش در شما احساس انجام یک کار روزمره سخت و طاقت فرسا را ایجاد نمی ‌کند و بیشتر به صورت شبیه تجربه ‌ای سرگرم کننده در می ‌آید. علاوه براین سبک وزن بودن موجب می‌ شود شما سریع‌ تر و نیرومندتر شوید.

کنار گذاشتن داروها

 حفظ یک وزن مناسب می ‌تواند شما را در برابر بیماری ‌های قلبی و دیابت محافظت کند. اما اگر از قبل دچار اضافه وزن باشید و به این بیماری‌ های مبتلا باشید، چه می‌شود کرد؟ خبر خوب: کاهش وزن هنوز می ‌تواند مفید باشد. این بیماری‌ ها لزوما از بین نمی ‌روند، اما ممکن است علائم بیماری شما و مقدار دارویی که دریافت می ‌کنید، کاهش یابد. برای مثال ممکن است بتوانید دوز داروهای ضدفشارخون و پایین ‌ِآورنده کلسترول‌ را کاهش دهید، یا یاد بگیرید بدون تزریق‌ های روزانه انسولین، دیابت نوع ۲ خود را کنترل کنید.readersdigest

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار