چاپ کد خبر: 58144
31 خرداد 1400

راز لو رفتن شبکه مافیایی جعل اسناد ملکی در شیراز

دستگیری 12

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از متلاشی شدن باند شبکه ای جعل اسناد ملکی و کشف تعداد ۱۷۳ فقره سند جعلی در شیراز خبر داد .

به گزارش اول فارس، سردار ” یوسف ملک زاده” در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر انجام معاملات با اسناد و مدارک جعلی در یکی از دفاتر اسناد رسمی در شهر شیراز، رسیدگی و بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند یک فقره سند تک برگ زمین مسکونی که احتمال جعلی بودن آن متصور بود را در یکی از دفاتر اسناد رسمی شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از بررسی های فراوان در نهایت مشخص شد که این سند به واسطه تبانی افرادی مختلف در دستگاههای دولتی و غیر دولتی به صورت ماهرانه ای جعل شده است.

سردار ملک زاده با بیان اینکه در این خصوص فرد جعل کننده اسناد شناسایی و توسط مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد، افزود: همچنین با تلاش مأموران انتظامی، ۱۲ نفر دیگر از متهمان و اعضای زنجیره ای این باند شبکه ای جعل اسناد ملکی دستگیر و در تحقیقات به ۴۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از این طریق اقرار کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه از اعضای این باند تعداد ۱۷۳ فقره سند جعلی کشف شد، خاطرنشان کرد: این متهمان با استفاده از اسناد جعلی و هولوگرامهای اصیل و مهر برجسته، ۳۱ فقره سند تک برگ زمین مسکونی را جعل کرده بودند که همگی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار